Andersine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Lise

Stjernestoev skriver:

Navne vil for det meste minde om noget.. Ligesom Noah = Noa's ark

Jeg er slet ikke enig.

For mig er der kun én Andersine, og det er en tegnet and. Jeg ved godt at det er et rigtigt navn, men det er jo ikke et navn der er brugt i nyere tid, udover til anden Andersine .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

L.J.L

Lykke86 skriver:

Altså ingen navne kan efterhånden komme bag på mig, men gjorde det alligevel da jeg hørte i Go' morgen Danmark, at en pige hed Andersine.. Mine børn har ik det mest almindelige navne, men det der navn, ville jeg ik bruge.. Ville i "turde"?

Stakkels barn der skal vokse op med sådan et navn. Tænk hvis hun vil være politibetjent, så klinger det sgu ikke så godt at hedde andersine!

Anmeld

28. oktober 2011

Lise

signe. skriver:

Nu er Andersine faktisk et meget gammelt navn Mener en af mine tipoldemødre hed det, så det var ganske populært dengang". At Anders Ands kæreste så hedder det, er jo en anden sag Mener at tv værten Lisbeth Østergård hedder Andersine til mellemnavn..

Jeg ved godt at det er et almindeligt navn. Men det er bare "ødelagt" som almindeligt navn - i min verden - af at man/jeg kun kender anden som hedder det. For mig er Andersine en tegnet and.

Anmeld

28. oktober 2011

Stjernestoev

Lise skriver:

Jeg er slet ikke enig.

For mig er der kun én Andersine, og det er en tegnet and. Jeg ved godt at det er et rigtigt navn, men det er jo ikke et navn der er brugt i nyere tid, udover til anden Andersine .

Jeg har nu hørt det før..

Du har vist bare set for meget Anders And

Hver sin smag

Anmeld

28. oktober 2011

Lise

1012lmp skriver:

Det er vel ikke anderledes end at kalde sit barn for Silas eller Jason!?

Det første jeg tænker på når jeg hører navnet Silas er ham fra terkel i knibe... det er vel det samme?

Jeg ved ikke hvad du mener med Silas og Jason? Jeg tænker ikke på nogen specielt...

Jeg kan så se at en fra Terkel i Knibe hed Silas - det kan jeg ikke huske.

Jeg synes ikke du kan sammenligne Terkel i Knibe med Anders And, synes der er en væsentlig forskel.

Anmeld

28. oktober 2011

lio

Lykke86 skriver:

Altså ingen navne kan efterhånden komme bag på mig, men gjorde det alligevel da jeg hørte i Go' morgen Danmark, at en pige hed Andersine.. Mine børn har ik det mest almindelige navne, men det der navn, ville jeg ik bruge.. Ville i "turde"?

Sjovt det var i Go' morgen DK så du det, Lisbeth Østergaard hedder også Andersine til mellemnavn. Jeg synes det er et sødt navn, ikke et valg jeg selv ville overveje men fint navn.

Anmeld

28. oktober 2011

Lise

Stjernestoev skriver:

Jeg har nu hørt det før..

Du har vist bare set for meget Anders And

Hver sin smag

Ja, det er muligt at jeg har det..

Jeg har aldrig hørt om nogen rigtige mennesker der hed Andersine. Så derfor er Andersine for mig den and. Og jeg tror sgu ikke jeg er den eneste der synes det...

Anmeld

28. oktober 2011

Zafir

Det ville jeg aldrig gøre... Mmm...

Jeg ved godt at man aldrig kan gardere sig mod mobning, men man kan gøre det nemmere eller sværere...

Og man behøver ikke at gøre det alt for nemt...

Anmeld

28. oktober 2011

Lise

Jeg ved godt at man aldrig kan gardere sig mod mobning, men man kan gøre det nemmere eller sværere...

Anmeld

28. oktober 2011

Stjernestoev

Zafir skriver:

Hvad med Frigg?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.