Erfaring og vejledning søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

PernilleogDennis

PJessen skriver:

Hey

Vores datter kom til verden 4 uger før tid, da jeg blev indlagt en fredag og fik smerte lindring pga af en cyste på æggestokken, fandt læger lige pludselig ud af lørdag aften at de havde givet mig for meget morfin og det bestemt ikke var godt for vores lille pige så de måtte lave et kejser snit da jeg var 36+0 da hun kom til verden blev hun indlagt på neonaltal i tre døgn i antibiotikas behandling, og blev derefter overflytte til mor barn afdeling på skejby, vi var indlagt i 12 dage i alt.

Men kan berolig dig med selv om de kommer før tid skal de nok indhente det hele min datter er i dag 11 måneder hun kravler og rækker sågar tunge af os. 

Håber det her kunne hjælpe lidt eller vis du har andre spørgsmål er du velkommen til og skrive igen

Ja, tror bare jeg har brug for at vide at det hele nok skal gå.. Din historie er ihvertfald en stor hjælp, så mange tak.  Det er en træls situation at stå i ja, men når det ikke kan være anderledes så er jeg glad for jeg nu engang er så langt henne som jeg er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

PernilleogDennis

ark skriver:

jeg er født 7uger fortidligt, men var tros det fin og stor, det eneste problem var at jeg ikke kunne spise særligt godt selv istarten, så det fik jeg gennem næsen.

Men jeg ville også være urolig hvis det var mig.

Jah, må indrømme jeg er lidt utryg ved hele situationen, og jeg håber hun bliver derinde så længe som hun nu skal men det har lægerne sagt at jeg nok ikke liiiige skal regne med.. men ihvertfald en månedes tid endnu ville jo gøre underværker. Tak for din dejlige historie, det er virkelig sådan noget jeg har brug for at høre..

Anmeld

26. oktober 2011

Hvem?

Ja, jeg har bare brug for at få afvide at alt nok skal gå, tror jeg.. Jeg er lige kommet hjem fra sygehuset hvor jeg har lagt de sidste 4 dage pga jeg var gået i fødsel.. Så jeg fik lungemodner, og ve stoppende væske i 48 timer..

Det er gået i sig selv igen, eller det vil sige at da jeg blev indlagt i søndags var min livmoder hals 13 milimeter.. Og da de skulle måle den idag inden jeg blev sendt hjem var den kun 7mm.. Såår det går jo ikke den rigtige vej kan man sige.. Desværre..

Men er der nogen af jer der ved hvad det betyder? Altså... Føder jeg imorgen eller kan der godt gå en månedes tid endnu? Søger virkelig folk med erfaringer omkring det. Jeg er idag 33+5 Og de vil ikke stoppe fødslen efter uge 34

Min førstefødte gik jeg i fødsel med i uge 30, da jeg blev klemt af en hest, lå på sygehuset og fik ligesom dig lungemodning o.s.v.
Han er født i uge 39+4, men AL efter uge 30 var også sengeliggende, kunne intet, gjorde alt for at holde ham inde.

Nr. to er født i uge 34+5 med en stor vægt på 2550g og 47 cm, da kejsersnittet fra den første sprængte, han er nu knap 10 mdr og har klaret alt over al forventning, du kan overhovedet ikke se eller mærke på han at han er født 6 uger for tidligt.

Så, jo det kan godt lade sig gøre at holde dem inde, men du ska godt nok slippe gassen mht. alt.

Held og lykke

Anmeld

26. oktober 2011

marius' mor

PernilleogDennis skriver:

Ja, jeg har bare brug for at få afvide at alt nok skal gå, tror jeg.. Jeg er lige kommet hjem fra sygehuset hvor jeg har lagt de sidste 4 dage pga jeg var gået i fødsel.. Så jeg fik lungemodner, og ve stoppende væske i 48 timer..

Det er gået i sig selv igen, eller det vil sige at da jeg blev indlagt i søndags var min livmoder hals 13 milimeter.. Og da de skulle måle den idag inden jeg blev sendt hjem var den kun 7mm.. Såår det går jo ikke den rigtige vej kan man sige.. Desværre..

Men er der nogen af jer der ved hvad det betyder? Altså... Føder jeg imorgen eller kan der godt gå en månedes tid endnu? Søger virkelig folk med erfaringer omkring det. Jeg er idag 33+5 Og de vil ikke stoppe fødslen efter uge 34

Kan se det er en pige i venter jer.. Det er nemlig rigtig godt, for de er lidt stærkere end drenge..

Derudover kan jeg fortælle dig, at jeg har en veninde der fødte en pige i uge 28.. De er begge nu udskrevet og den lille bliver ammet..

Det kan jo blive et langt indlæggelses forløb, men derfor kan hun sgatens klare den alligevel..

stort  herfra..

Anmeld

26. oktober 2011

PernilleogDennis

StineW79 skriver:

Godt nok ik helt det samme, men thea er født 6 uger før tid pga ssf. Jeg var indlagt i 1 1/2 uge til OBS hvor jeg fik lungemodner osv. Fik akut kejsersnit og thea var på neo i 3 1/2 uge bagefter. Hun vejede 1940 g og målte 45 cm. Det første hun gjorde da hun kom ud af maven var at gi et ordenlig. Vræl, så lungerne lige ku blive testet...i dag er hun 3 år og har på ingen måder taget skade af sin tidlige start. Heldigvis er de små meget stærker end som så og de fleste klare sig helt normalt!!! Ved ik om du ku bruge det til noget, men er sikker på at alt nok ska gå godt for jer!!! Vh Stine.

Jeg har også fået lunge modner så det hjælper jo også en hel del. Jo alle jeres historier hjælper  mig utroligt meget, jeg er meget bekymret for hende den bette, i og med det er mit første barn, og en ting er at blive mor i en tidlig alder, men havde ikke lige regnet med det blev til en pige der bliver født meget før tid.. Det skræmmer mig lidt.. Men jeg er rigtig glad for at læse alle jeres positive historier..

Anmeld

26. oktober 2011

PernilleogDennis

Bondefruen skriver:

Min førstefødte gik jeg i fødsel med i uge 30, da jeg blev klemt af en hest, lå på sygehuset og fik ligesom dig lungemodning o.s.v.
Han er født i uge 39+4, men AL efter uge 30 var også sengeliggende, kunne intet, gjorde alt for at holde ham inde.

Nr. to er født i uge 34+5 med en stor vægt på 2550g og 47 cm, da kejsersnittet fra den første sprængte, han er nu knap 10 mdr og har klaret alt over al forventning, du kan overhovedet ikke se eller mærke på han at han er født 6 uger for tidligt.

Så, jo det kan godt lade sig gøre at holde dem inde, men du ska godt nok slippe gassen mht. alt.

Held og lykke

huuha, sikke en grim historie.. Det med hesten altså..  Ja jeg er klar over jeg bare ingenting må, hvilket er sygt svært da jeg gerne vil alt selv. Men jeg er klar over at det er det der skal til, så det er det jeg må gøre. ligge og ser tv, og kun lige gå på toilet... Jeg krydser virkelig fingre for at hun bliver derinde en månedes tid endnu ihvertfald.. tak for din dejlige historie.

Anmeld

26. oktober 2011

PernilleogDennis

marius' mor skriver:

Kan se det er en pige i venter jer.. Det er nemlig rigtig godt, for de er lidt stærkere end drenge..

Derudover kan jeg fortælle dig, at jeg har en veninde der fødte en pige i uge 28.. De er begge nu udskrevet og den lille bliver ammet..

Det kan jo blive et langt indlæggelses forløb, men derfor kan hun sgatens klare den alligevel..

stort  herfra..

Ja, det er en lille Freya.. Jeg er aller mest bange for at hun får nogen former for skavanker , eller komplikationer senere hen i livet, og det vil jeg bare være såååå ked af.. Det er det jeg frygter aller mest, ingen tvivl om at det har bedst af at ligge i maven alle uger ud.. Men det er desværre bare ikke alle der vil det.

Men mange tak for din historie, jeg er glad for at høre at det kan lykkedes det hele trods tidlig fødsel

Anmeld

26. oktober 2011

Hvem?

PernilleogDennis skriver:

huuha, sikke en grim historie.. Det med hesten altså..  Ja jeg er klar over jeg bare ingenting må, hvilket er sygt svært da jeg gerne vil alt selv. Men jeg er klar over at det er det der skal til, så det er det jeg må gøre. ligge og ser tv, og kun lige gå på toilet... Jeg krydser virkelig fingre for at hun bliver derinde en månedes tid endnu ihvertfald.. tak for din dejlige historie.

Det er så røv svært at lave ingenting, jeg er også vant til at vil og kan alting selv, så lige pludselig at lægge der og ingenting må er ulideligt.

Min mindste dreng er idag knap de 10 mdr og vejer nu knap 12 kg og er 75 cm lang, så han har haft fart på, han kravler, sidder, rejser sig op af alt, pludre o.s.v. så her kan man bestemt ikke mærke han er for tidlig født - han gir gas, den bette , dog var vi på Neo i godt 3 uger (udskrev os selv med sonden), da hans sutterefleks slet ikke var udviklet, det blir den først omkring graviditetsuge 37-38.

Men jeg vil krydse mine  for jer.

Anmeld

26. oktober 2011

PernilleogDennis

Moms skriver:

op

Anmeld

26. oktober 2011

PernilleogDennis

StineW79 skriver:

Godt nok ik helt det samme, men thea er født 6 uger før tid pga ssf. Jeg var indlagt i 1 1/2 uge til OBS hvor jeg fik lungemodner osv. Fik akut kejsersnit og thea var på neo i 3 1/2 uge bagefter. Hun vejede 1940 g og målte 45 cm. Det første hun gjorde da hun kom ud af maven var at gi et ordenlig. Vræl, så lungerne lige ku blive testet...i dag er hun 3 år og har på ingen måder taget skade af sin tidlige start. Heldigvis er de små meget stærker end som så og de fleste klare sig helt normalt!!! Ved ik om du ku bruge det til noget, men er sikker på at alt nok ska gå godt for jer!!! Vh Stine.

Jo det er sådan noget jeg gerne vil høre.. Bare det at vide at det hele nok skal lykkedes trods hun kommer før ventet.. Det eneste jeg tænker på er at hun bare ikke må få nogen skavanker eller andet senere hen, det er simpelthen min aller største frygt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.