træls situation..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

wmillapigenw skriver:

det er meget træls for dig at du har det som du har det.

- jeg ved ikke om det bare er mig der forstår det sådan, men dig og din mor har sådan et godt forhold til hinanden, så burde hun jo nok kunne forstå når du fortæller hende det!

- jeg har altid været bange for at skulle fortælle min mor det hvis jeg blev gravid en dag ved et uheld, det skete og jeg fortalte hende det, det første hun sagde var selvfølgelig jeg skal have en abort, men ikke engang nogle minutter efter så sagde hun at ligemeget hvad mit valg var så ville hun støtte mig. hun blev selvfølgelig chokoret at hendes 17 årige datter skal være mor allerede,  men det jeg frygtede allermest var at hun ville prøve at tvinge mig til abort, men det gjorde hun ikke hun nævnte ordet en gang og det var det!

måske er din mor noget ligende min mor, selvfølgelig vil hun nok blive chokeret ligesom min mor og sige abort til at starte med, men du kan være ligeså heldig som mig at der enlig ingenting er at frygte! 

jo længere tid du skjuler det for hende, jo mindre vil hun nok forstå dig! & i sidste ende er det din beslutning, og ja de kan sige hvad de vil, men du skal i sidste ende lytte til dit eget hjerte & følge det! det kan være et meget stort psykisk pres at få en abort især for nogle. 

jeg sender dig lige en kæmpe  & ønsker dig alt held og lykke med at fortælle hende det når du vælger det!

tak for dit indlæg, det var dejligt at læse din historie. Efter det i har anbefalet herinde, kan jeg godt se jeg skal fortælle hende det så snart så muligt.. Men tror altså det må blive via brev eller sms.. Vil gerne snakke med hende face to face omkring det, men ønsker at hun lige skal sluge den inden vi snakker sammen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Tak for dit indlæg. Det er dejligt at hører!

Det var så lidt. Mente hvert et ord

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Skriv et brev og tag det så med ind i stuen sid der når din mor læser det så ved du hvordan hun tager det. Det er helt klart bedre at fortælle det. Du kan gå og få det rigtig skidt med dig selv jo længere tid du går og skjuler det.

Ja, har det også rigtig skidt. det er meget hårdt at gå med sådan noget selv.. Jeg skal også have fortalt det til hende, inden for længe! Måske skulle jeg sætte en deadline for mig selv, og sige inden en hvis dato!

Anmeld

24. oktober 2011

Aagaard

Anonym skriver:

Jeg tror kun hf starter 1 gang om året, det er i august?? Jeg har nok termin omkring maj måned.. Og det vil sige min barsel på 1 år, når at blive brugt op, inden jeg kan starte 2 hf?? 

Hmm ok, måske det ville være godt at snakke med en "skolevejleder" eller hvad sådan en nu hedder på HF om både timing og SU og hvad der evt er af muligheder mellem de to. Måske er det kontanthjælp mellem der?

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Det var så lidt. Mente hvert et ord

dejligt! Men så et tredje spørgsmål, kan jeg overhovedet finde ud af at være mor??

Anmeld

24. oktober 2011

lulini

Anonym skriver:

Dejligt at hører med din søster.. 

Jeg har også tænkt på, at snakke med vejleder.. Dog vil jeg lige fortælle min mor det først.  

Det er nok en meget god idé  

Held og lykke i hvert fald - krydser fingre for at det kommer til at gå godt

Anmeld

24. oktober 2011

lulini

Anonym skriver:

dejligt! Men så et tredje spørgsmål, kan jeg overhovedet finde ud af at være mor??

mærk efter, føler du dig klar?

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hmm ok, måske det ville være godt at snakke med en "skolevejleder" eller hvad sådan en nu hedder på HF om både timing og SU og hvad der evt er af muligheder mellem de to. Måske er det kontanthjælp mellem der?

Ville godt nok helst undgå kontant hjælp, men der er jo ikke andet for hvis det er. Skal også have snakket med en vejleder, men skal først lige have det hele på bordet. Altså have fortalt det til min mor og alle andre jeg kender!

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

lulini skriver:

mærk efter, føler du dig klar?

Jamen har følt mig klar længe, men når det kommer tæt på så kommer der en lille tvivl.. Men jeg skal have det barn, ønsker virkelig ikke en abort! og tak, for de  !

Anmeld

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Nu er jeg jo en "ældre " dame der fik mit først barn som 35 årig. Så nu kloge Åge jeg den lige, bære over med mig

Og ja selv jeg havde den tvivl om jeg nu evnede det at blive mor... Jeg tænker ikke at det er din alder der afgør om du kan finde ud af at blive en god mor. Så selvfølgelig kan du lære at være mor 

Og tro mig det er fantastik OG hårdt arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.