Anonym skriver:
Kære kvinder, mødre
Jeg står i en forfærdelig situation. At skulle træffe et valg.. og når alt kommer til alt, er det kun mig der kan træffe dette valg, men jeg har brug for at snakke med andre mødre/kvinder.
Situationen er således at jeg er mor til en dreng på knap 2 år.
Jeg er ung, 21, studerer.
Har altid været alenemor og har klaret det flot.
Jeg har haft en kæreste 2 måneder, vi har været fra hinanden 1 gang, hvor jeg var sammen med en ekskæreste.
Nu er jeg gravid, lige blevet forladt.
Den ene vil gerne tage ansvar for barnet. Den anden snakker bare om han ikke vil betale.
Skal jeg være alenemor til 2?
Ulemper: skilsmissebarn, ikke specielt gode fædre. Den ene kæmpe løgner, den anden tidligere hashmisbruger på 27, dog meget umoden.
2 børn, delt opmærksomhed.
Ekstremt hårdt som alenemor - med studie.
Gæt en far....
Fordele: perfekt alder i forhold til min søn kunne blive storebror inden han blev for gammel.
Jeg elsker børn....
Hvad nu hvis jeg vælger barnet fra, og jeg ikke bliver gravid igen? Har jeg så frarøvet min søn muligheden for en søster eller bror?
Jeg er 100% selv skyld i denne her situation og jeg bebrejder mig selv ekstremt meget. Pt. er jeg i vildrede om hvad der er det meste rigtige er gøre. Både for mig, min søn, fædrene og babyen inde i maven.
Min fornuft siger det bedste var en abort, men bare ved tanken om en abort bryder jeg grædende sammen.
Råd, vejledning, lignede situationer søges...
Hej 
Først synes jeg det er sejt at du kan få det til at fungere med at være alene med et barn på 2 og et studie og gøre det godt. 
I forhold til dit dilemma:
Du får INGEN løftet pegefinger eller "møjfald" over din situation af mig !
Jeg vil blot dele min historie med dig
Jeg fik selv en abort som 21 årig, da min situation ikke var til at jeg skulle være ung mor! Det har været den sværeste beslutning i mit liv ingen tvivl om det, MEN også den mest rigtige for MIG.
Men med den beslutning følger dog stadig også tankerne om hvordan det også kunne have været, hvis jeg havde fået det barn. Specielt nu hvor jeg er blevet mor. Der vil altid være et savn, men ingen fortrydelse!
Det er KUN dig der ved hvad der er mest rigtig for dig og din søn!
Jeg ved ikke om det er nogen hjælp, men jeg håber at du finder ud af det rigtige for dig.
Mange tanker
Henriette