Abort ? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

lio

Anonym skriver:

Ja, klart.. men jeg kan ikke rigtigt finde svarene på de spørgsmål, når der både er fordele og ulemper :/

Mht. for og imod, så gjorde jeg selv at at jeg valgte ikke at tage mine egne følelser, lyster og behov i betrægning, da børnene ikke har noget at vælge far eller til. Mener bare at der er vigtigere ting at overveje end at det er godt børnene er tæt i alder. Du er 21, du skal nok nå at få flere børn, det er jo ikke sidste udkald.

Udfra hvad du skriver så virker det til at dine egne behov/følelser fylder meget, og jeg har selv været der, det er svært men jeg håber du/i finder frem til en beslutning du kan have det godt med, (også om 5 år.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

N&J

Anonym skriver:

Nej gør den egentlig ikke.. Jeg har stadig ikke taget en beslutning om hvad jeg skal gøre.

Mit hjerte taler nok for at beholde det, men jeg er også påvirket af en masse hormoner og følelser, så jeg har også brug for andres påvirkning og rationelle tankegang, så jeg har bedre odds for at træffe den helt rigtige beslutning.

Ok, jeg kender ikke reglerne inde for det, men hele graviditeten og fødslen, dåb osv er jeg da i hvert fald ene om hvis det er det jeg vælger at være

Jeg ville se på fyrenes følelser omkring det her - hvordan vil det blive hvis det er den ene der er far og hvordan hvis det er den anden, så vil jeg kigge på mit eget liv - er det det jeg ønsker nu - hvad giver jeg afkald på og hvad får jeg igen, og så det allervigtigste hvad er det jeg kan tilbyde barnet? 

Ud fra de parameter ville jeg træffe en beslutning, jeg ved faktisk ikke om jeg ville have det vildt godt med at sætte et barn i verdenen hvis jeg vidste at faderen ville se barnet og samtidig være enten en lystløgner eller endnu værre - en misbruger - det er i mine øjne ikke et miljø jeg ville byde mit barn.

Jeg har selv valgt at beholde mit barn - til tros for at faderen ikke var klar, så er 100 % alenemor og igang med en videregående uddannelse, men var uddannet pæd. da jeg blev gravid, var 25 og i det hele taget så følte jeg mig klar, derudover så er min datters far ikke misbruger eller ligende, så jeg ville intet problem have med at han så hende, hvis det var det han ønskede, jeg syntes så længe at man kan tilbyde barnet et godt nok liv - så skal man vælge det man føler for, men hvis man ikke har mulighed for at give barnet et godt liv, så syntes jeg det er enormt egoistisk at få et barn. (jeg tænker ikke på økonomi)

du er nødt til at se på dine forudsætninger og se om det er godt nok til barnet, men nu har du jo allerede et i forvejen, så jeg tænker at det er de nok, så er det bare de andre parameter der skal være styr på. 

Anmeld

23. oktober 2011

Tona

Anonym skriver:

Kære kvinder, mødre

Jeg står i en forfærdelig situation. At skulle træffe et valg.. og når alt kommer til alt, er det kun mig der kan træffe dette valg, men jeg har brug for at snakke med andre mødre/kvinder.

Situationen er således at jeg er mor til en dreng på knap 2 år.
Jeg er ung, 21, studerer.
Har altid været alenemor og har klaret det flot.

Jeg har haft en kæreste 2 måneder, vi har været fra hinanden 1 gang, hvor jeg var sammen med en ekskæreste.

Nu er jeg gravid, lige blevet forladt.
Den ene vil gerne tage ansvar for barnet. Den anden snakker bare om han ikke vil betale.

Skal jeg være alenemor til 2?

Ulemper: skilsmissebarn, ikke specielt gode fædre. Den ene kæmpe løgner, den anden tidligere hashmisbruger på 27, dog meget umoden.

2 børn, delt opmærksomhed.
Ekstremt hårdt som alenemor - med studie.

Gæt en far....

Fordele: perfekt alder i forhold til min søn kunne blive storebror inden han blev for gammel.
Jeg elsker børn....
Hvad nu hvis jeg vælger barnet fra, og jeg ikke bliver gravid igen? Har jeg så frarøvet min søn muligheden for en søster eller bror?

Jeg er 100% selv skyld i denne her situation og jeg bebrejder mig selv ekstremt meget. Pt. er jeg i vildrede om hvad der er det meste rigtige er gøre. Både for mig, min søn, fædrene og babyen inde i maven.

Min fornuft siger det bedste var en abort, men bare ved tanken om en abort bryder jeg grædende sammen.

Råd, vejledning, lignede situationer søges...

Søde dig...først en stor kæmpe krammer til dig

Jeg har to ting som jeg falder over. For det første må du ikke være for hård ved dig selv, for du har ikke lavet noget som helst som der ikke er så mange andre før dig der har lavet. Du har bare været et menneske.

Derefter så falder jeg over at du skriver at du falder grædende sammen ved tanken om en abort. Det siger en hel del syntes jeg. Hvis du virkelig føler sådan, så vil jeg mene at du skal tage det meget alvorligt med i dine overvejelser. Praktiske bekymringer og forhindringer kan løses hen ad vejen og ordne sig. Man skal i alt fald ikke få en abort som man ikke ønsker sig. 

Men i sidste ende er der ingen der kan råde dig undtagen dig selv. Lyt til dit hjerte og gør det som det fortæller dig

Anmeld

23. oktober 2011

Sphynxlover

hmm tror jeg havde valgt en abort.. og så senere når jeg havde fundet "manden i mit liv" og havde fået mere styr på mit liv uddannelse osv så kunne vi evt få en mere sammen..

Her tænker jeg selvfølgelig udfra det rationelt synspunkt..

Det følelsesmæssige skal jeg ikke kunne gøre mig klog på

men i bund og grund er det dit valg og er sikker på det nok skal gå uanset hvad du vælger

Anmeld

23. oktober 2011

CamiRon

Som jeg læser alle dine indlæg her i debatten, så tror jeg mest du har lyst til at beholde den lille spire. Og i og med at barnet jo var planlagt er det nok sværere for dig at vælge det fra?! 

Jeg tror du vil fortryde inderligt hvis du får en abort.

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

CamiRon skriver:

Som jeg læser alle dine indlæg her i debatten, så tror jeg mest du har lyst til at beholde den lille spire. Og i og med at barnet jo var planlagt er det nok sværere for dig at vælge det fra?! 

Jeg tror du vil fortryde inderligt hvis du får en abort.

Det er rigtigt..

Har lige snakket lidt mere med eksen.. ham der skred.. den tidligere misbruger..

"du er en møgluder som knepper alle, og er jordens dårligste mor og har en snotunge som burde få sig en opdragelse"

min dreng er i trodsalder pt.

Men med sådan en udtalelse gør det der ikke nemmere for mig...
Jeg valgte at blokere ham på facebook..

Jeg ved jeg kan klare to børn og ved min søn vil elske en bror eller søster.. og timingen er perfekt...

men.... faderdelen er det som ødelægger det for mig.. kan jeg klare en kamp med en fader som ikke er voksen eller har styr på sit liv?
fortjener barnet ikke en far som er en ordentlig far?
Er jeg så i virkelig først egoistisk hvis jeg beholder det velvidende barnet ikke ser den rigtige far før det er omkring et år og ikke engang ved om faren vil barnet eller ej eller KAN være det for barnet eller ej..?

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Søde dig...først en stor kæmpe krammer til dig

Jeg har to ting som jeg falder over. For det første må du ikke være for hård ved dig selv, for du har ikke lavet noget som helst som der ikke er så mange andre før dig der har lavet. Du har bare været et menneske.

Derefter så falder jeg over at du skriver at du falder grædende sammen ved tanken om en abort. Det siger en hel del syntes jeg. Hvis du virkelig føler sådan, så vil jeg mene at du skal tage det meget alvorligt med i dine overvejelser. Praktiske bekymringer og forhindringer kan løses hen ad vejen og ordne sig. Man skal i alt fald ikke få en abort som man ikke ønsker sig. 

Men i sidste ende er der ingen der kan råde dig undtagen dig selv. Lyt til dit hjerte og gør det som det fortæller dig

Tusind tak for dit indlæg..

Tror også mit hjerte har meget at sige i det her..

når jeg kigger på min lille søn, og ved hvor højt jeg elsker ham, så gør det så ondt at vælge en lille spire fra.. velvidende hjerterytme allerede er udviklet i 5. uge......

Anmeld

24. oktober 2011

CamiRon

Anonym skriver:

Det er rigtigt..

Har lige snakket lidt mere med eksen.. ham der skred.. den tidligere misbruger..

"du er en møgluder som knepper alle, og er jordens dårligste mor og har en snotunge som burde få sig en opdragelse"

min dreng er i trodsalder pt.

Men med sådan en udtalelse gør det der ikke nemmere for mig...
Jeg valgte at blokere ham på facebook..

Jeg ved jeg kan klare to børn og ved min søn vil elske en bror eller søster.. og timingen er perfekt...

men.... faderdelen er det som ødelægger det for mig.. kan jeg klare en kamp med en fader som ikke er voksen eller har styr på sit liv?
fortjener barnet ikke en far som er en ordentlig far?
Er jeg så i virkelig først egoistisk hvis jeg beholder det velvidende barnet ikke ser den rigtige far før det er omkring et år og ikke engang ved om faren vil barnet eller ej eller KAN være det for barnet eller ej..?

Jeg kan godt forstå du har det svært med fader-delen, men nu ER du jo gravid, spiren ER der jo og den var endda ønsket. Om ikke af faren, så af DIG og STOREBROR.  Jeg ville nærmere tænke at det var egoistisk at vælge den lille fra fordi faderen er en dum skid (som muligvis vokser med opgaven i takt med graviditeten)

Men forstår godt du syntes det er super svært!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.