KaLee skriver:
det var blot et eksempel...
Fortæl mig lige - hvad synes du jeg bør bruge pengene på så?
tøj - det har han allerede og hvis han får mere, ender det bare med at være ubrugt
legetøj - det har han som sagt også og synes også at børn kan bliver overforkælede
sko - har han skam også - også til et stykke ind i fremtiden
overtøj - har jeg også sørget for
oplevelser - har allerede årskort til tivoli og zoo og desuden så er mange oplevelser gratis.`
møbler - lige nu har han en seng som han kan bruge i flere år frem og han mangler heller intet andet
Så - hvad skal jeg bruge pengene på hvis jeg IKKE må bruge dem i budgettet eller på mig selv så?
Hvad nytter det som sagt at jeg kan give ham alle de ting, endda i luksusudgave, hvis han ikke har et sted at bo, fordi jeg ikke bør bruge pengene som hjælp til huslejen?
Synes godt nok du er ude og sejle her. En ting er at du ikke forstår andres måde at bruge pengene på. Men derfra og så hentyde at man er et dårligere menneske - den forstår jeg til gengæld ikke.
Jeg kan så fortælle dig at børnebidraget jeg får fra hans far - de bliver brugt på knægten og står på en seperat konto!
EDIT: Jeg stiller det lidt hårdt op, men det er for at skabe mening omkring det. Desuden - så gentager jeg lige mig selv - det er en børne familieydelse og ikke børnepenge. Børnepenge er et gammelt levn fra da de blev indført. Pengene er ment som et tilskud til familien - tidligere var det for at sikre at børnene kunne blive passet så mor og far kunne arbejde...
Jeg kunne egenligt vælge at sige undskyld og skride ud af denne her debat, men det nægter jeg altså, er ikke fej!!
Måske formulere jeg mig ikke super godt på tekst, men det er nu en gang her vi er..
Nu lige med dig, dig har jeg jo mødt face to face ..
Så hvis DU ville, så ville din søn's far sikkert kunne passe jeres dreng et par gange om ugen, så at du kunne have et job ved siden af din skole.. Bare en ide.. For så er der sikret mere af huslejen den vej rundt og så er du fri for at bruge børne familieydelsen på det ( eller noget af den ) .
Og itilfælde af at du gør sådan som jeg beskriver, så ville du kunne sætte pengene ind på en konto til knægten og spare op til noget han senere vil få glæde af
Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men jeg har ihvertfald opfanget at mit spørgsmål ikke faldte i god jord herinde, hvilket jeg beklager, men jeg ville bare høre jer ad!