ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Fru Nielsen

Hejsa....

Her går alle børnepengene til Nikolines barnedåb for..... Og hvis der er noget tilbage så går de til at mor og far skal hygge sig til Danich music awards.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

muzen

sandorff skriver:

det tror jeg ikke, men gemmer bare pengene til den tid

jo det er i denne her ude, så afsted med jer :-D

Anmeld

20. oktober 2011

Mor Til Julie<3

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Jaah, har os sådan glædet mig til børnepengene idag ...

Jeg har været ude og købe fødselsdagsgaver til min datter da hun fylder 2 år her på søndag ...
Så der er lige brugt nogen af dem ...
og handlet ind til hende`s fødselsdag på søndag det er der os gjordt ...
Så der er intet hun nu mangler ...
Så resten gemmer jeg eller bruger vi hvis jeg nu lgie syntes hun skal have noget nyt legetøj ...
Skal os ud og købe julegaver imorgen så der blir`os lige brugt lidt af dem ... køber da os tøj osv til mig datter løbende hun kan da ikke vente til hver 3 månede ... Vil overhovedet slet ikke tilbude min datter og skulle gå i noget tøj der er alt for lille eller noget fodtøj hun ikke kan passe mere ...
Nej, aldrig nogensinde ...

Anmeld

20. oktober 2011

Frk.S

men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Mon du stadig har den holdning når du har børn?

Og mon ikke dit barn vil have mere gavn af, at du kan bruge tid på ham/hende i de 10 timer, i stedet for at h*n død og pine SKAL have alle pengene til sig selv?

Nogle ting er vigtigere (og mere værd) end penge!

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

K&S skriver:

Jeg køber ikke selv mærketøj, så det er ikke der, pengene forsvinder hen herhjemme. Men børn er dyre og især i tøj, overtøj og sko - i hvert fald i den alder Anton har, han er 14 måneder.

Du kommer ikke langt for 4200 kroner, når der skal handles ind til efterår/vinter  det vil du selv erfare, når du får børn

Det hedder jo ikke børnepenge, men børne familieydelse

Selvfølgelig er det dyrt at have børn, men det er jo noget vi selv vælger i vores liv

Vi vælger at få nogle dejlige børn og dermed følger en stor "regning" - men det må man jo bare sørge for at der er penge til, det skal jo kunne løbe rundt i den sidste ende

Jeg ved godt at tøj, overtøj, sko, barnevogne og andet udstyr er dyrt, men alligevel forstår jeg det bare ikke

Anmeld

20. oktober 2011

Klumpe-dumpe

sandorff skriver:

det tror jeg ikke, men gemmer bare pengene til den tid

jo det er i den her uge det er.

Anmeld

20. oktober 2011

muzen

Honey<3 skriver:

Slap nu af Damer, jeg spørger KUN af undren, ikke for at skabe drama!!!

så tror jeg du skal stoppe med at skrive nu. for du virker meget negativ. og du kan alligevel ikke lave om på folks holdninger

Anmeld

20. oktober 2011

Tona

Honey<3 skriver:

Jeg forstår da slet ikke hvorfor du har det flettet ind i dit budget..

Når jeg får børn vil jeg bruge pengene på dem, ikke mig selv , mad eller en ny sofa

Jeg håber for dig at du bliver så rig at det kan lade sig gøre...selv om jeg alligevel ikke syntes at det er rimeligt at stille det op på den måde. For børnene er altid nr. 1 og dem som altid får før alle andre. Sådan håber jeg da at folk har det med deres børn.

Jeg kan give dig et eksempel fra den verden jeg kommer fra hvor vi ikke har penge nok til at gøre som du er vokset op med. Hver måned bruger vi i snit minimum 2000 kr på Amandas nødvendigheder og på tøj osv til hende. Selv undværer vi. Jeg har ikke fået nyt tøj i umindelige tider. Nu hvor der så er kommet børnepenge i dag har jeg haft mulighed for at købe to bluser til mig selv som jeg virkelig manglede. Sådan fungerer det for os. Det betyder ikke at vores barn på nogen måde mangler noget eller "bliver snydt". Faktisk får hun ting for flere penge hver måned end børnepengene nogensinde løber op på.

Og så hedder det jo egentlig heller ikke børnepenge. Det er en børnefamilieydelse. Det er en hjælp til at tingene kan løbe rundt for hele børnefamilien. Så der er altså ikke tale om at børnene her i tråden må undvære og gå for lud og koldt vand mens mor shopper "deres" penge op.

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Laulund87 skriver:

Det hedder børne familieydelse.

De er et tilskud til institution, som man betaler hver måned.. Så det er en fejl at det er børnenes penge. Det er familiens penge

Okay, se det var bedre

Men ----

Hvad har en ny sofa, en slagtet ko, nye bukser til mor - med institution at gøre?? Jeg er meget forvirret

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Det er jo så din holdning til det... 

Ja lige pt er det altså , men måske tager jeg fejl når jeg står med et lille barn

Men jeg ville som også bare høre jer herinde af, om hvorfor i gør som i gør Det er der skam ikke noget negativt i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.