ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Zibi_84

Vi skal bruge dem ALLESAMMEN på min søns barnedåb! For det koster sørme også penge:-0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

MissMaria

Honey<3 skriver:

Slap nu af Damer, jeg spørger KUN af undren, ikke for at skabe drama!!!

Hjemme ved os har vi fælles-økonomi

Anmeld

20. oktober 2011

Frk.Nissen

Da mine forlædre fik børnepenge. Gik de ikke til mig! De blev sat ind på en konto, og den konto blev brugt på vores dejlige sommerferie Jeg har altid fået det jeg havde brug for, og lidt mere til!

Og når vores barn kommer til verden. Ville pengen ikke blive brugt til barnet. Det bliver PÆNT sat ind på en konto.  Kontoen kommer til at hedde bolig. Så når barnet så flytter, bliver den åbnet

Anmeld

20. oktober 2011

Mca<3

Honey<3 skriver:

Jeg forklare mig og mit syn på tingene og de forklare deres!!

Husk at det her er DEBAT side og jeg er langt fra negativ!! Men tak

De sidste par år inden min datter blev 18 fik hun omkring 2500 kr hvert kvartal . Hun spurgte om hun ikke selv måtte få pengene og selvfølgelig måtte hun da det   Vi lavede så regnestykket  (hvis hun selv ville have pengene måtte hun jo også selv betale sine regninger og lomme penge hver md )

Michelles regninger pr md    Lommepenge   600 kr .

Tøjpenge ca 500 kr.

mobil    500 kr.

Buskort   230 kr.

+  Det løse 

Ca 1800 pr måned mindst ..

Gang det med 3 og gæt på om hun ville have sin børne check ???

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

muzen skriver:

når nu vi snakker tøj så bruger et barn det første år str

50-56-62-68-74-80 og måske 86 kan du lige få det passe med de 4 gange om året at man får FAMILIE-ydelse?

for det kunne jeg ikke. jeg købte løbende tøj til ham. så han frit kunne hoppe i næste str. det kan man altså ikke hvis man kun må købe tøj når der kommer penge fra det offenlige.

fra et til 2 år hedder strørrelserne
86-92-98 der er heldigvis længere imellem str men igen. skrfter han lige når pengene kommer.

og jeg syntes du skal stoppe her og have din undring i fred, for hvis man har en stram øknomi pga SU, DP, og Læringeløn for en periode så er det altså helt op til folk selv.

det kan da ikke passe nogen skal side og få det dårligt over den måde du angriber folk på. nu er der nok nogen der ikke kommer frem med hvad de bruger deres FAMILIE-ydelse på. PGA af dig!!!

Jeg VED godt at det er røv dyrt at skulle have barn og hvad der dertil følger, men DIN måde at svare mig på, og prøve at give mig dårlig samviggtighed over MIN undren, er da latterlig!!

Du som mor skal kunne forsørge dit barn til fulde, og derfor kan du ikke "bare" regne med at skulle købe tøj 4 gange om året, det har jeg jo heller ikke skrevet nogle steder!!!!

Det her er MIN holdning og du skal ikke være enig med mig for hyggens skyld, men ligefrem at stille det op som du gør, synes jeg ikke er fair.. Du kan jo ikke bare ligge ordne i min "mund"..

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

KaLee skriver:

En ting vi er enige om - det er at formuleringen kom skidt fra start. Men problemet er også at det bliver ved med at lyde som om at man er et dårligere menneske hvis man fordeler pengene anderledes...
Jeg har respekt for alles meninger - så længe at den person også har respekt for min, og det lader det absolut ikke til at du har.
Derved virker det på mig som om at du ikke kun vil høre om hvorfor vi gør det - men dunke os i hovedet over det.

Bare se det du skriver til mig. Omkring hvis jeg VILLE, så kunne min søns far passe ham indimellem, så jeg kunne arbejde. 
Det er ikke et spørgsmål om vilje fra min side, men langt flere ting end det.
I forvejen har døgnet kun 24 timer. I disse 24 timer skal jeg både nå at være sammen med min søn, opfylde hans behov, både basale som sociale. Jeg skal aflevere ham i dagpleje, selv i skole, lave opgave, hente knægten igen, læse lektier, rydde op herhjemme... derudover prioriterer jeg også træningen når jeg kan. 
Jeg har ikke tiden til et ekstra arbejde - og desuden - jeg prioriterer tiden til at være sammen med mit barn og fokusere på studiet når han sover. 

Og selv hvis jeg havde et fuldtidsarbejde, så ville jeg ikke prioritere arbejdet frem for at knægten kunne få børnefamilieydelsen for sig selv. ;-)

Jeg kan virkelig ikke se det ih så forfærdelige i at jeg lader børnefamilieydelsen være en del af budgettet. Han har som sagt alle de ting han har brug for. og jeg sætter også lidt over på hans børneopsparing til når han bliver ældre.

Hvorfor skulle jeg spare noget med 130.000 kroner op til knægten, hvis jeg står nu og har brug for de penge - som er en børnefamilieydelse- for at sikre vores overlevelse . Det er jo ikke hans løn, men et beløb vi får som familie. 

Det er fint at du har haft muligheden for at få de penge selv til tøj og lommepenge - det fik jeg også da jeg var 14 år og frem, og det er også noget HELT andet til den tid.

LIge nu forholder jeg mig til at jeg har en søn på 2,5 år. Han har brug for tøj, legetøj (ikke i overdrevne mængder), sko, overtøj, møbler og oplevelser/stimulering. Derudover har han også brug for et sted at bo, mad på bordet og sin mor!

Jeg opfylder hans behov ved at gøre tingene som jeg gør - og det kan jeg da virkelig ikke se det store problem i. Det har fungeret indtil videre, og knægten mangler som sagt ikke noget.

Siger ikke du skal undskylde. Ved også godt at dine formuleringsevner ikke altid er lige stærke. Men prøv at læse det igennem igen og se om det måske ikke lyder noget negativt i forhold til hvad du gerne vil mene (hvilket jeg dog tvivler på efterhånden).

Debatten omkring børnefamilieydelsen er jo ganske god, men man skal ikke dunkes i hovedet for at tage andre valg.  

KaLee, jeg kalder ikke nogle herinde eller andre steder for dårligere mennekser end andre og jeg er ikke ude på at dunke nogle oveni hovedet!

Jeg har respekt for dig, din holdning og din måde at gøre tingene på, ingen tvivl der.. Igen - Jeg spurgte kun af undren da jeg selv kommer fra en familie hvor det ikke forgik om det gør hos så mange andre..

Jeg orker helt ærligt ikke at svare på mere, da ingen af jer alligevel ville kunne acceptere min undren og sige okay, men sådan gør vi altså..

Sorry jeg har ØDELAGT debatten, det var ihvertfald sidste gang at det sker!

Over uot

Anmeld

20. oktober 2011

LLN

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Det er en børnefamilie ydelse og ikke børnepenge.

Anmeld

20. oktober 2011

Moar2011

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Vi har haft mandens 2 kusiner på besøg - så igår tog vi på jensens bøfhus Storms første resturant besøg - han var så dygtig .. Storms børnepenge ska gå til lidt tøj han vokser så hurtig  

Anmeld

20. oktober 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Har læst en del af indlæggene, men ikke dem alle......

Jeg håber du bliver klogere med tiden Vi har 5 børn som vi prioterer meget meget højt.....Det gør vi ved at jeg kan bruge en stor del af min tid herhjemme og sammen med børnene. Jeg er MEGET i deres liv og involverer mig i hvad der interresere dem!!

Børnepenge.........lækkert...det er nemlig det, der gør det muligt for os at indrette os sådan. Vi bruger ikke pengene på smart tøj, dyrt legetøj eller andet. Vi bruger pengene til mad, bolig, bil mv. Ting der kommer hele familien til gode. Det er IKKE kun børnenes penge og jeg vil deleme ikke bruge så mange penge på tøj af en gang! Vi lever i dagligdagen meget sparsommeligt, og det gør vi også efter den 20. i de måneder der kommer penge.

De penge er faktisk det der dækker min manglende indtægt, men tilgengæld har jeg den glæde at kunne være mere sammen med mine børn end andre nogensinde får lov at opleve. 

Mine børn har aldrig fået noget for de penge........ihvertfald ikke den 20. Men løbende igennem året alt efter hvad de her og nu har brug for

Anmeld

20. oktober 2011

Lou87

Honey<3 skriver:

Slap nu af Damer, jeg spørger KUN af undren, ikke for at skabe drama!!!

Nu har jeg ikk gider og læse videre end hertil..

Men jeg tror nu bare folk prøver at give dig et svar på din undren og undrer sig tilbage over hvorfor du stædigt holder fast i at sådan vil du ikk gøre... men uden endnu og ku vide om du kan holde det Fint for dig hvis du kan.. Men nu er det jo altså et tilskud til institutioner børnene går i.
Her får min pige også løbende, man kan jo altså ikk lade barnet få alt det nye legetøj på en gang, eller alt tøjet på en gang og så håbe på bukserne når ned til skoene indtil der igen kommer penge - men ja som sagt før DET LÆRER DU NOK intet ondt ment, men nu er der vidst svaret på det spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.