ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Darling<3

Mca<3 skriver:

De sidste par år inden min datter blev 18 fik hun omkring 2500 kr hvert kvartal . Hun spurgte om hun ikke selv måtte få pengene og selvfølgelig måtte hun da det   Vi lavede så regnestykket  (hvis hun selv ville have pengene måtte hun jo også selv betale sine regninger og lomme penge hver md )

Michelles regninger pr md    Lommepenge   600 kr .

Tøjpenge ca 500 kr.

mobil   500 kr.

Buskort   230 kr.

+  Det løse 

Ca 1800 pr måned mindst ..

Gang det med 3 og gæt på om hun ville have sin børne check ???

Mit bedste bud er nej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Carina:-)

KaLee skriver:

Fordi det hedder en børne familieydelse... 

Du finder ud af det når du får børn... :-)

For mit vedkommende, så er de penge halvt indregnet i budgettet og er med til at sikre vores overlevelse ;-)  

Men hvad gør I så den dag børnepengene helt er væk?

For det kommer jo desværre helt sikkert til at ske.

Vi har aldrig haft dem medregnet i vores budget,netop fordi de jo længe har været oppe at vende i tinget-Og jo også er belvet godt beskåret.

Personligt er jeg ligeglad med hvad folk bruger dem på ,bare rollingerne har det de skal bruge-Men synes det er "farligt" at gå og regne med de for altid består.

Anmeld

20. oktober 2011

skønneunger

Honey<3 skriver:

Okay, se det var bedre

Men ----

Hvad har en ny sofa, en slagtet ko, nye bukser til mor - med institution at gøre?? Jeg er meget forvirret

ínstitution skal betales hver måned og kan skam ikke vente til man får børnefamilieydelsen

Anmeld

20. oktober 2011

Carina:-)

Honey<3 skriver:

Super

Men kan man så vende den rundt og spare andre steder, så børne kan få glæde af de penge der kommer hver 3 måned??

Sidder man for dyrt i sin bolig? Over handler man i form af mad og diverse??

Jeg ved ikke hvad det er der gør, at forældre vælger at bruge pengene på andre måder end min mor gjorde, det er jo derfor jeg spørger

Hvilket nok var det dummeste spørgsmål at stille herinde

Jeg forstår godt din pointe-

Og har mødt kvinder der  b.la bruger pengene på nye bryster eller rejser til dem selv.

Og så mener jeg at ideen med bp ligesom går fløjten,og at der måske skulle ske en regulering af beløbet sådan at de går til de fam. der vitterligt har et behov frem for til luksus.

Anmeld

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Her kommer de til at gå til:

- ny autostol

- 1 års fødselsdag

- resten skal på budgetkontoen, og gemmes til næste betaling ag vuggestue

Anmeld

20. oktober 2011

skønneunger

Mca<3 skriver:

De sidste par år inden min datter blev 18 fik hun omkring 2500 kr hvert kvartal . Hun spurgte om hun ikke selv måtte få pengene og selvfølgelig måtte hun da det   Vi lavede så regnestykket  (hvis hun selv ville have pengene måtte hun jo også selv betale sine regninger og lomme penge hver md )

Michelles regninger pr md    Lommepenge   600 kr .

Tøjpenge ca 500 kr.

mobil   500 kr.

Buskort   230 kr.

+  Det løse 

Ca 1800 pr måned mindst ..

Gang det med 3 og gæt på om hun ville have sin børne check ???

hahaha fed måde at gøre det på

Anmeld

20. oktober 2011

skønneunger

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

og du kan huske hvad dine forældre brugte pengene på fra du blev født? og du fik tøj for alle pengene hver gang?

jeg fik selv nogle af pengene fra jeg var ca 14 år men der er også stor forskel på småbørn og teenagere.

Anmeld

20. oktober 2011

june1987

Vi har købt tøj, og julegaver til pigerne, advents gaver så bruger vi dem når vi skal noget feks. svømmehallen osv med børnene

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Honey<3 skriver:

Selvfølgelig er det dyrt at have børn, men det er jo noget vi selv vælger i vores liv

Vi vælger at få nogle dejlige børn og dermed følger en stor "regning" - men det må man jo bare sørge for at der er penge til, det skal jo kunne løbe rundt i den sidste ende

Jeg ved godt at tøj, overtøj, sko, barnevogne og andet udstyr er dyrt, men alligevel forstår jeg det bare ikke

Du og jeg er så ens i denne debat! Vi kunne sagtens bo større hvis vi brugte børnepengene men nej tak. Det er sønnens penge og de går til ekstra ting med ham ikke tøj mm det er lagt med i budget. Også har vi altid 15.000 stående til uu just in case! Men det tror jeg ikke at der er mange der har...

Anmeld

20. oktober 2011

Mca<3

Honey<3 skriver:

Mit bedste bud er nej

Børn koster penge   hun takkede nej , desuden har hun udover regnestykket altid haft egen pony som min kostede os 3000 pr md for opstaldning , stævner og undervisning   Jeg havde god samvittighed ved at børnechecken gik ind i budgettet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.