ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

K&S

Honey<3 skriver:

Er ikke så interesseret i at blive trampet ned af de mødre der er herinde, men jeg undre mig bare..

For mig at se - så skal du dele af din SU/løn - bolig, forsikringer,mad, regninger, transport og alt udstyr til barnet - MEN - jeg kommer fra et hjem hvor man ikke bruger pengene på de voksne eller mad ( af nogen art ), men jeg fik tøj for alle pengene og selvfølgelig også derud over..

Så børnepengene synes jeg udelukkende at man skal bruge på sit/sine barn/børn..

Det er da dejligt at dine forældre har haft økonomisk overskud til at kunne gøre det sådan, men jeg tror der er mange familier, som ikke har det økonomiske overskud.

Herhjemme er manden elev og jeg er ledig efter barsel - så er det ikke nemt at få det hele til at løbe rundt - så vi værdsætter pengene der kommer hver 3. måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Darling<3

KaLee skriver:

Den er sgu simpel - fordi der er regninger som skal betales 
Hvad nytter det at knægten har (alt for) meget tøj, legetøj m.m. hvis han ikke har et sted at sove? 

Er altså "kun" på SU, så har ikke en svimlende indtægt der gør at jeg kan reservere så mange penge bare til at fyre af på knægten.  

Man har din søn brug for sygt meget legetøj?? Kunne du ikke spare på den side og så give ham noget han har glæde af i længere tid??

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Slap nu af Damer, jeg spørger KUN af undren, ikke for at skabe drama!!!

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Phoenix skriver:

Nu bruger vi jo løbende en masse penge på vores små poder  Så børnepengene udligner det bare lidt. Sådan er det i hvert fald herhjemme, hvor min søn bestemt ikke mangler noget. Tværtimod 

Dejligt at dine børn ikke mangler noget, men jeg undre mig bare stadig en smule:/

Tror det er en ting jeg aldrig kommer til at forstå, da jeg har et helt andet syn på børnepenge..

Anmeld

20. oktober 2011

Mettemus

Honey<3 skriver:

Er ikke så interesseret i at blive trampet ned af de mødre der er herinde, men jeg undre mig bare..

For mig at se - så skal du dele af din SU/løn - bolig, forsikringer,mad, regninger, transport og alt udstyr til barnet - MEN - jeg kommer fra et hjem hvor man ikke bruger pengene på de voksne eller mad ( af nogen art ), men jeg fik tøj for alle pengene og selvfølgelig også derud over..

Så børnepengene synes jeg udelukkende at man skal bruge på sit/sine barn/børn..

Jamen så er du heldig at komme fra en familie hvor økonomien har været der til at kunne gøre det på den måde. Sådan er vores økonomi ikke, så derfor vælger vi som vi gør. Jeg er ikke ude på at trampe på dig, men bliver alligvel lidt trist når du skriver at vi bruger vores penge forkert og ikke til børnenes bedste -for han mangler ingenting

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Mettemus skriver:

Jamen så er du heldig at komme fra en familie hvor økonomien har været der til at kunne gøre det på den måde. Sådan er vores økonomi ikke, så derfor vælger vi som vi gør. Jeg er ikke ude på at trampe på dig, men bliver alligvel lidt trist når du skriver at vi bruger vores penge forkert og ikke til børnenes bedste -for han mangler ingenting

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Mine piger får ikke mærketøj overhovedet... De kan fint bruge det fra føtex, bilka, kvickly og outletter.... 

Jeg tror bedre du kan sætte dig ind i det når du står i det selv... 

Super

Men kan man så vende den rundt og spare andre steder, så børne kan få glæde af de penge der kommer hver 3 måned??

Sidder man for dyrt i sin bolig? Over handler man i form af mad og diverse??

Jeg ved ikke hvad det er der gør, at forældre vælger at bruge pengene på andre måder end min mor gjorde, det er jo derfor jeg spørger

Hvilket nok var det dummeste spørgsmål at stille herinde

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Man har din søn brug for sygt meget legetøj?? Kunne du ikke spare på den side og så give ham noget han har glæde af i længere tid??

det var blot et eksempel... 

Fortæl mig lige - hvad synes du jeg bør bruge pengene på så?
tøj - det har han allerede og hvis han får mere, ender det bare med at være ubrugt

legetøj - det har han som sagt også og synes også at børn kan bliver overforkælede

sko - har han skam også - også til et stykke ind i fremtiden

overtøj - har jeg også sørget for

oplevelser - har allerede årskort til tivoli og zoo og desuden så er mange oplevelser gratis.`

møbler - lige nu har han en seng som han kan bruge i flere år frem og han mangler heller intet andet

Så - hvad skal jeg bruge pengene på hvis jeg IKKE må bruge dem i budgettet eller på mig selv så? 
Hvad nytter det som sagt at jeg kan give ham alle de ting, endda i luksusudgave, hvis han ikke har et sted at bo, fordi jeg ikke bør bruge pengene som hjælp til huslejen?

Synes godt nok du er ude og sejle her. En ting er at du ikke forstår andres måde at bruge pengene på. Men derfra og så hentyde at man er et dårligere menneske - den forstår jeg til gengæld ikke.

Jeg kan så fortælle dig at børnebidraget jeg får fra hans far - de bliver brugt på knægten og står på en seperat konto!  

EDIT: Jeg stiller det lidt hårdt op, men det er for at skabe mening omkring det. Desuden - så gentager jeg lige mig selv - det er en børne familieydelse og ikke børnepenge. Børnepenge er et gammelt levn fra da de blev indført. Pengene er ment som et tilskud til familien - tidligere var det for at sikre at børnene kunne blive passet så mor og far kunne arbejde...  

Anmeld

20. oktober 2011

sofiell89

Anneiris skriver:

Er det i denne uge der er Halloween i Tivoli??

Ja det er i denne uge der er halloween

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Georgia skriver:

Tror du skal vente til du for børn

Her bliver de brugt på vores kommende bryllup....

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.