ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

SaNiNa

Ja det er skønt og i sær fordi vi har fået for 2 små denne gang.

Men tøj det syntes jeg, jeg køber til dem hele tiden også selvom der ikke lige er gået børnepenge ind.

vi skla have en lækker ko til vores fryser som bliver pakket og hentet i morgen og det går nogle af pengene lige til.

Og så bliver resten gemt til skiferien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Darling<3

KaLee skriver:

Fordi det hedder en børne familieydelse... 

Du finder ud af det når du får børn... :-)

For mit vedkommende, så er de penge halvt indregnet i budgettet og er med til at sikre vores overlevelse ;-)  

Jeg forstår da slet ikke hvorfor du har det flettet ind i dit budget..

Når jeg får børn vil jeg bruge pengene på dem, ikke mig selv , mad eller en ny sofa

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

Honey<3 skriver:

Når jeg får børn vil jeg bruge pengene på dem, ikke mig selv , mad eller en ny sofa

Det sagde jeg også, at jeg skulle aldrig flette dem ind i budget osv... 

Det ændre sig når man har børnene! Det er jeg ret sikker på det også gør hos dig, når du engang får børn! 

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Den er sgu simpel - fordi der er regninger som skal betales 
Hvad nytter det at knægten har (alt for) meget tøj, legetøj m.m. hvis han ikke har et sted at sove? 

Er altså "kun" på SU, så har ikke en svimlende indtægt der gør at jeg kan reservere så mange penge bare til at fyre af på knægten.  

Anmeld

20. oktober 2011

_-Kathrine-_

Uha... De er nærmest allerede brugt :-) har købt voksi-pose, vinterjakke, den 1 julegave til Villads og bleer... Har så lige fundet ud af at Hummel's julekollektion bliver lagt på houseofkids.dk's hj. Side idag, så der skal resten nok bruges

Anmeld

20. oktober 2011

Phoenix

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Nu bruger vi jo løbende en masse penge på vores små poder  Så børnepengene udligner det bare lidt. Sådan er det i hvert fald herhjemme, hvor min søn bestemt ikke mangler noget. Tværtimod 

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mira0911 skriver:

Vi kan sørme ikke vente på hver 3. måned på at pengene kommer til at børnene kan få nyt tøj osv... 

Det får de løbende når de har brug for det... Jeg vil ikke byde mine børn at gå i for småt tøj eller fodtøj helt frem til der kommer børnepenge næste gang! 

Så det er derfor vi mange gør som vi gør... 

Nej, man køber tøj løbende, men som skrevet tidligere - man behøver vel ikke at købe dyrt tøj og/eller bruge pengene på en dag??

Jeg forstår bare ikke hvorfor nogle forældre vælger som de/i gør

Anmeld

20. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

havde håbet på at kunne smide pengene over på opsparing så de kunne blive gemt til når han f.eks. skal have ny autostol eller lign store ting...

MEn der var nogen der syntes det var sjovt at skyde på vore bil med et luftgevær så pengene skal denne gang være med til at betale den reparation desværre... og de dækker ikke engang hele beløbet da døren jo også skulle rettes ud der hvor den blev ramt... der var ikke hul hele vejen men døren havde fået et tryk så der var en bule der skulle rettes ud samt døren jo så skal omlakeres fuldkomment...

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

Honey<3 skriver:

Nej, man køber tøj løbende, men som skrevet tidligere - man behøver vel ikke at købe dyrt tøj og/eller bruge pengene på en dag??

Jeg forstår bare ikke hvorfor nogle forældre vælger som de/i gør

Mine piger får ikke mærketøj overhovedet... De kan fint bruge det fra føtex, bilka, kvickly og outletter.... 

Jeg tror bedre du kan sætte dig ind i det når du står i det selv... 

Anmeld

20. oktober 2011

Mettemus

Wampires skriver:

havde håbet på at kunne smide pengene over på opsparing så de kunne blive gemt til når han f.eks. skal have ny autostol eller lign store ting...

MEn der var nogen der syntes det var sjovt at skyde på vore bil med et luftgevær så pengene skal denne gang være med til at betale den reparation desværre... og de dækker ikke engang hele beløbet da døren jo også skulle rettes ud der hvor den blev ramt... der var ikke hul hele vejen men døren havde fået et tryk så der var en bule der skulle rettes ud samt døren jo så skal omlakeres fuldkomment...

ØV!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.