ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

K&S

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Skulle børnene så "kun" have noget hver 3. måned?

Vi køber løbende tøj, sko, legetøj m.m. til Anton, så jeg kan ikke se at børnepengene KUN skal bruges på børnene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Darling<3

K&S skriver:

Skulle børnene så "kun" have noget hver 3. måned?

Vi køber løbende tøj, sko, legetøj m.m. til Anton, så jeg kan ikke se at børnepengene KUN skal bruges på børnene.

Man behøver vel ikke at bruge alle pengene på en gang, og købe dyrt tøj til de små??

Børnepengene er til børnene, så hvorfor skal de voksne have godt af dem??

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

katrine26 skriver:

Ja det er en dejlig dag idag...

Vi skal bruge pengene på julegaver, 1 års fødselsdag for vores søn. Så det er en hyggelig ting at der også penge til det..

Måske der lige kommer et par bukser ned i kurven til moren og et par øller til faren når han skal til koncert her på lørdag..:-)

Katrine26

og fødselsdagsgave til MIG!!!!  

Anmeld

20. oktober 2011

muzen

ja denner her gang, er meget anderlede end alle de andre gang. jeg mangler intet til min søn hele hans vintergatarobe er helt dækket ind.

så denne her gang skal hele børnetilskudet gå til en advokat som jeg har brugt i forbindelse med et møde i stasforvandlingen.
men det går når også da knægten ikke mangler noget som helst.

for normalt bliver hele beløbet sat ind på en konto også går det kun til knægten lige fra bleer til tøj til overtøj og sko, svømme ting han bruger til svømning og når der er noget tilbage kan jeg købe fødselsdagsgaver og julegaver for det, hele året rundt.

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Fordi det hedder en børne familieydelse... 

Du finder ud af det når du får børn... :-)

For mit vedkommende, så er de penge halvt indregnet i budgettet og er med til at sikre vores overlevelse ;-)  

Anmeld

20. oktober 2011

signe.

KaLee skriver:

Fordi det hedder en børne familieydelse... 

Du finder ud af det når du får børn... :-)

For mit vedkommende, så er de penge halvt indregnet i budgettet og er med til at sikre vores overlevelse ;-)  

præcis...

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

Honey<3 skriver:

Vi kan sørme ikke vente på hver 3. måned på at pengene kommer til at børnene kan få nyt tøj osv... 

Det får de løbende når de har brug for det... Jeg vil ikke byde mine børn at gå i for småt tøj eller fodtøj helt frem til der kommer børnepenge næste gang! 

Så det er derfor vi mange gør som vi gør... 

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

JA jeg har glædet mig til pengene kom.. og alligevel så havde jeg halvt glemt det. 

Jeg har en mission om at min kassekredit skal være væk inden nytår, så bare det at minusset er langt mindre nu end i går - så er målet indenfor rækkevidde :-)

Knægtens garderobe er næsten fyldt - mangler bare lige lidt vinterbluser, og så er han klar til vinteren.

Jeg glæder mig endnu mere til ydelsen i Januar - for så skal jeg SÅ meget ud og shoppe tøj. Har næsten intet tilbage da jeg er krympet ud af alt det jeg havde, og det nytter ikke at bukserne hænger om knæene.. det varmer ikke bagpartiet.

Men skal lige ned på drømmevægten og se hvad jeg får til fødselsdag og jul inden jeg reserverer penge til tøjshoppingen.. Derudover så belønner jeg sgu mig selv med en ny telefon til Januar.

Det er så første gang jeg er SÅ ego omkring børnefamilieydelsen, og det er sgu kun fordi han intet mangler og jeg derimod mangler en del.

Anmeld

20. oktober 2011

Mettemus

Vi har lige haft bilen til service, og så er der lissom ikke rigtig mere tilbage af de børnepenge. MEGA øv og det tilfredsstiller på ingen måde mit shoppegen

Anmeld

20. oktober 2011

Mettemus

Honey<3 skriver:

Jeg tror da at de fleste bruger pengene hvor man trænger mest, og mon ikke de fleste sætter ungernes behov for nyt over deres eget. Personligt havde jeg håbet at bruge denne omgang børnepenge på næste str autostol, men da gamle blev for lille i sidste måned, kunne vi ikke så godt vente til d. 20/10 bare fordi der kommer børnepenge som SKAL bruges på børn. Bare fordi det er min SU/løn betyder det da heller ikke at det kun bliver brugt på mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.