og opdrage 8 måneder baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

SussieThyssen skriver:

Netop.

Giv hende en flaske kamillete at hygge sig med eller en sut, put hende og gå igen.

altså have lavet kamillete inden jeg går i seng, så det er koldt hvis det er?
Men hvis hun for den forsig selv og jeg går, så ved jeg hun og sengen er gennemblødt på nul komma fem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

SussieThyssen

MaleneS2011baby<3 skriver:

altså have lavet kamillete inden jeg går i seng, så det er koldt hvis det er?
Men hvis hun for den forsig selv og jeg går, så ved jeg hun og sengen er gennemblødt på nul komma fem..

Så køb en sut med mindre hul

Men ja..lav kamilleteen inden du går i seng..den smager også godt kold

Anmeld

14. oktober 2011

Mi

er det allrede, men kunne ikke se nogen anden løsning, for hun ligger bare og græder.. Nogle råd?

Du skal vide, at det er dig der bestemmer om der skal soves om natten eller ej.

Jeg kan fortælle dig hvordan vi har gjort herhjemme:

Jeg har lige tjekket at de ikke er vågne fordi de fx har tisset igennem bleen eller har feber eller lign. Så har de fået en tår vand, du kan evt give lidt kamillete i flaske. Så siger jeg godnat og går ud. Hvis de så skriger, så går jeg ind igen efter et par minutter eller fem, trøster og siger godnat, og går ud igen. Sådan fortsætter jeg indtil de er faldet i søvn. Her har det tager 2-3 nætter, hvor gråden har aftaget, og så har de sovet som engle efter de dage.

Desuden så er det altid mørkt om natten, lige bortset fra et vågelys, og vi snakker ikke sammen. Heller ikke hvis de har skullet spise eller skiftes. Ingen stimuli overhovedet.

Held og lykke med det.

Anmeld

14. oktober 2011

MetteS81

har flere gange også givet efter og taget hende ind i vores seng, men det er utroligt som hun kan fylde den lille pige, plus hun for lagt sig så jeg både bliver revet i håret og sparket i hovedt, og der ligger jeg nemlig og lader som om jeg sover, men lidt svært når man for tæsk af en baby, og som bare ligger og griner..  Og jeg for en endnu værre nattesøvn..

Haha, ja det kan jeg godt se, så duer det trick vist ikke!  Ååååh håber I finder ud af det, det er så hårdt når man ikke får sin nattesøvn!

Anmeld

14. oktober 2011

Mka

Jeg har det på præcis samme måde. Min pige har for det meste sovet igennem, men den sidst mdr har hun fået mad kl 0.30 og igen kl 4 og kl 6 når vi står op. Det er sindsygt hårdt.
Har prøvet med en flaske vand, holde i hånd, siddet så hun kunne se mig, men hun begynder at græde. Man vil jo gerne sove så jeg hiver hende over i sengen og giver lidt mad og så sover hun ( hvis vi altså ikke skal feste i 3 timer ) og så sover man dårligt fordi hun ligger og fylder.
Men kan sagtens sætte mig ind i dit sted. Minn pige er 7 ,5 mdr.

Jeg synes virkelig det er hårdt at være så meget vågen.

Anmeld

14. oktober 2011

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Det handler om, at du stille og roligt vender hende til at man ganske enkelt sover om natten.

Vågner hun ud på natten, så giv hende en tår kamillete i flasken, hold lyset enten slukket eller meget dæmpet, uden at snakke eller hygge, og så putter du hende igen og siger godnat.
Og så kan det godt være der kommer et par nætter med piveri..men de skal nu engang lære, at natten er til at sove i, og ikke til nattesjov.
Det er en dårlig vane..og du er den voksne, der må hjælpe hende med at bryde den vane med fast bestemthed.

Nemlig! Jeg tilbød Laura vand, de få gange, hun lagde op til natteforstyrrelse Vi havde da nogle nætter med lidt skrål, men jeg var hård...

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Nemlig! Jeg tilbød Laura vand, de få gange, hun lagde op til natteforstyrrelse Vi havde da nogle nætter med lidt skrål, men jeg var hård...

Ja..men pyy det er hårdt at være hård

Anmeld

15. oktober 2011

henh01

Her døjer vi lidt med det samme. Noam er dog bare sulten og efter flasken sover han igen. Men hane r 11 mdr og skal vænnes af med den dårlige vane at ville have mad om natten. Vi trapper langsomt ud af den, hvor han før fik 8 skefulde MME i flasken får han nu 7 og fra i morgen 6 skefulde et par dage og så lige pludselig er der ikke mere - her er det selvfølgelig weekend (satser på om 14 dage da den store ikek er hjemme og vi så bedre kan sove om dagen) Håber det lykkedes.

Hvad angår "opdragelse" så kan man da godt "opdrage" et barn på 8 mdr - det handler om at lære hende/ham de rytmer der nu en gang er, at have faste ritualer og rutiner.
Når Noam f.eks. sidder med et stk legetøj og smadrer ned i gulvet (stakkels Gerda nedenunder) så siger jeg "Noam man må ikke slå dimsen ned i gulvet" afleder hans opmærksomhed osv.. Bliver han ved så siger jeg f.eks. "Næste gang så tager jeg den" og det gør jeg så hvis det fortsætter. Han forstår ikke ret meget af det endnu, selvfølgelig, men jeg er af den overbevisning at jo tidligere man starter med disse "opdragelses" mønstre jo nemmere er det fremadrettet.. Jeg skriver opdragelse i "" fordi jeg generelt ikke bryder mig om ordet. Ser egentlig hellere at man bruger begrebet udvikling i stedet

Anmeld

15. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

SussieThyssen skriver:

Ja..men pyy det er hårdt at være hård

Så fik vi en vellykket nat..

Hun vågnede godt nok pga ondt i maven og var oppe til vi gik i seng, men sov så da vi lagde hende og selv ville sove.. Men hun vågnede så om natten, men ikke i gråd bare små brokkeri, jeg lod hende ligge så længe det blev ved lidt brok, og efter 10 min højst var der stille.. Så dejligt ikke og skulle ud af sengen og ind til hende.. Så vågnede hun så 06.40 hvor far hentede hende ind i sengen.. Så det var alt i alt en dejlig vellykket nat..

Anmeld

15. oktober 2011

SussieThyssen

Så fik vi en vellykket nat..

Hun vågnede godt nok pga ondt i maven og var oppe til vi gik i seng, men sov så da vi lagde hende og selv ville sove.. Men hun vågnede så om natten, men ikke i gråd bare små brokkeri, jeg lod hende ligge så længe det blev ved lidt brok, og efter 10 min højst var der stille.. Så dejligt ikke og skulle ud af sengen og ind til hende.. Så vågnede hun så 06.40 hvor far hentede hende ind i sengen.. Så det var alt i alt en dejlig vellykket nat..

Weee..super.
Bare hold ved..så skal du bare se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.