Preghiera skriver:
Selvfølgelig har det ikke været hensigten!
Hehe, og det er det heller ikke for alle andre mødre - det virker jo unaturligt for en mor at gå fra et grædende barn!
Men men men... Du er jo moderen, så du kender også din datter godt nok til at du kan høre forskel på hvornår det er "piiiv piiiv jeg er træt og kan ikke sove"-gråd og når det er helt reel "VRÆÆÆL jeg har ondt!"-gråd.. Ikk?
Og den der "piv piv.." - den er kun et udtryk for at hun ikke kan sove og hvis mor så lige var her, var det hele jo federe. Med andre ord: Det er altså helt i orden at lade sit barn ligge og pive lidt. Du kan jo høre når hun er decideret ulykkelig og når det "bare" er piv. Sæt dig evt ude foran døren så du kan kontrollere at det bare er piveri og bliv siddende stille indtil hun så falder i søvn... Jeg vil væde med at der ikke går mere end 5-10 min. så er hun i drømmeland (simpelthen fordi hun finder ud af at hun ikke får noget ud af det.. helt instinktivt: Nå! Jamen så lægger jeg mig bare til at sove) 
Men det ER hårdt at høre dem ligge og pive, så du må være stærk. Men det skader ikke barnet og både mor og barn har brug for søvn for at kunne ha' en dejlig dag sammen 
Jo jeg har da lært hendes forskellige gråd lyde.. 
Men når hun vågner, der er det hverken, "jeg har ondt gråd", eller "jeg skal bare lige brokke mig lidt", det er direkte gråd om opmærksomhed og mad..
Prøvede i nat og følge jeres råd, da hun vågnede gik jeg ind, tændte hendes musik, gav hende sut og dyne, og gik.. Det fik jeg gjort et par gange, og så blev der ro.. Men der gik kun en halvtime så kom det igen, prøvede og give hende lidt og drikke, men stadig ikke nok.. Så fik hun en flaske mælk, og faldt i søvn derefter.. Men det var jo det vi helst ikke skulle? 
Anmeld