og opdrage 8 måneder baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

Preghiera skriver:

Man kan sagtens opdrage en 8 mdrs baby... Ikke på den måde at du kan forklare, skælde ud, pege fingre etc, men ved at styre rytmerne i huset.

Dit barn vågner om natten fordi hun ved, hun bliver taget op hvis hun græder. Det er ren logik for hende og det er HELT instinktivt.

Hvis hun bliver vant til at du altså mener at hun skal blive i sengen om natten, så giver hun også efter. Men det kræver nok nogle dage hvor du må giå ind til hende et par gange og putte hende. Ikke tage hende op.. det er også "belønning" i hendes øjne (og værd at vågne efter).

Lad hende ligge, put hende og bliv derinde i noget tid evt. Men uden at snakke/pludre eller synge for hende.

det er et godt råd, og det må prøves.. Kan godt se nu det er en dårlig vane jeg er ved og give hende, men det har selvfølgelig ikke været hensigten ved det..
Men så når hun vågner og græder om natten er det bare og gå ind og give hende dyne på, give sutten tænde musikken og sige godnat og gå, og blive ved sådan til hun sover, og det er også selv om hun græder, så fortsætte sådan? 
Også selvom det måske "bare" er et tigerspring/fase hun skal igennem så stadig gøre det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Preghiera

MaleneS2011baby<3 skriver:

det er et godt råd, og det må prøves.. Kan godt se nu det er en dårlig vane jeg er ved og give hende, men det har selvfølgelig ikke været hensigten ved det..
Men så når hun vågner og græder om natten er det bare og gå ind og give hende dyne på, give sutten tænde musikken og sige godnat og gå, og blive ved sådan til hun sover, og det er også selv om hun græder, så fortsætte sådan? 
Også selvom det måske "bare" er et tigerspring/fase hun skal igennem så stadig gøre det sådan?

Selvfølgelig har det ikke været hensigten! Hehe, og det er det heller ikke for alle andre mødre - det virker jo unaturligt for en mor at gå fra et grædende barn!

Men men men... Du er jo moderen, så du kender også din datter godt nok til at du kan høre forskel på hvornår det er "piiiv piiiv jeg er træt og kan ikke sove"-gråd og når det er helt reel "VRÆÆÆL jeg har ondt!"-gråd.. Ikk? Og den der "piv piv.." - den er kun et udtryk for at hun ikke kan sove og hvis mor så lige var her, var det hele jo federe. Med andre ord: Det er altså helt i orden at lade sit barn ligge og pive lidt. Du kan jo høre når hun er decideret ulykkelig og når det "bare" er piv. Sæt dig evt ude foran døren så du kan kontrollere at det bare er piveri og bliv siddende stille indtil hun så falder i søvn... Jeg vil væde med at der ikke går mere end 5-10 min. så er hun i drømmeland (simpelthen fordi hun finder ud af at hun ikke får noget ud af det.. helt instinktivt: Nå! Jamen så lægger jeg mig bare til at sove)

Men det ER hårdt at høre dem ligge og pive, så du må være stærk. Men det skader ikke barnet og både mor og barn har brug for søvn for at kunne ha' en dejlig dag sammen

Anmeld

13. oktober 2011

SussieThyssen

Okay så selv om hun vågner og er frisk og ikke lige vil falde i søvn med det samme, så er det bare lidt og drikke og putte.. Og brokker hun sig videre gentager man osv indtil hun sover?

Plejer heller ikke tænde lyset, og det er jo selvfølgelig også træls de nætter hvor hun er frisk og oppe i 3 timer  + -, og det kunne være dejligt og ændre..  Men troede ikke der var andet og gøre end og give hende hvad hun vil..

De plejer gerne at falde til føje efter nogle dages brokkeri, hvis man er fast og bestemt.
Og så må hun ligge i mørket og ævle.
og skulle hun tage sig en skrigetur..så tager hun ingen skade af det heller.

Du har ret til din nattesøvn, og det er ikke hende der bestemmer.
man skal ikke give efter over for alt..så bare rolig..du er ikke en dårlig mor ved at trække grænser..tvært imod.

Anmeld

14. oktober 2011

MetteS81

Hun græd ikke eller blev sur når hun blev lagt igen?

Vi har prøvet at hun bare skulle have et kram, lidt vand og holdes lidt og så kunne vi lægge hende igen uden problemer.

Men også at hun græd/brokkede sig og ikke ville sove, men så tog vi hende op i vores seng. Der hjalp det! Her var det så at vi lod som om vi sov og så faldt hun selv i søvn.. Som jeg skrev tidligere så er det måske ikke den bedste løsning men så fik vi da alle sovet... 

Men hvis I ikke vil have hende i jeres seng, så er det "bare" (ja, det kan være hårdt når man selv er træt og hellere vil sove) at sætte sig ved hendes seng, ae hende lidt, tilbyde vand, snakke så lidt som muligt, og så prøve at gå ud af værelset igen. Hvis hun ligger og græder så ind igen og forfra...jeg synes heller ikke hun skal ligge og græde  Men hvis hun en af gangene bare ligger og kigger, så gør det ik noget...så bare lad hende ligge, så falder hun i søvn selv på et tidspunkt  

Anmeld

14. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

Preghiera skriver:

Selvfølgelig har det ikke været hensigten! Hehe, og det er det heller ikke for alle andre mødre - det virker jo unaturligt for en mor at gå fra et grædende barn!

Men men men... Du er jo moderen, så du kender også din datter godt nok til at du kan høre forskel på hvornår det er "piiiv piiiv jeg er træt og kan ikke sove"-gråd og når det er helt reel "VRÆÆÆL jeg har ondt!"-gråd.. Ikk? Og den der "piv piv.." - den er kun et udtryk for at hun ikke kan sove og hvis mor så lige var her, var det hele jo federe. Med andre ord: Det er altså helt i orden at lade sit barn ligge og pive lidt. Du kan jo høre når hun er decideret ulykkelig og når det "bare" er piv. Sæt dig evt ude foran døren så du kan kontrollere at det bare er piveri og bliv siddende stille indtil hun så falder i søvn... Jeg vil væde med at der ikke går mere end 5-10 min. så er hun i drømmeland (simpelthen fordi hun finder ud af at hun ikke får noget ud af det.. helt instinktivt: Nå! Jamen så lægger jeg mig bare til at sove)

Men det ER hårdt at høre dem ligge og pive, så du må være stærk. Men det skader ikke barnet og både mor og barn har brug for søvn for at kunne ha' en dejlig dag sammen

Jo jeg har da lært hendes forskellige gråd lyde..

Men når hun vågner, der er det hverken, "jeg har ondt gråd", eller "jeg skal bare lige brokke mig lidt", det er direkte gråd om opmærksomhed og mad..

Prøvede i nat og følge jeres råd, da hun vågnede gik jeg ind, tændte hendes musik, gav hende sut og dyne, og gik.. Det fik jeg gjort et par gange, og så blev der ro.. Men der gik kun en halvtime så kom det igen, prøvede og give hende lidt og drikke, men stadig ikke nok.. Så fik hun en flaske mælk, og faldt i søvn derefter.. Men det var jo det vi helst ikke skulle?

Anmeld

14. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

SussieThyssen skriver:

De plejer gerne at falde til føje efter nogle dages brokkeri, hvis man er fast og bestemt.
Og så må hun ligge i mørket og ævle.
og skulle hun tage sig en skrigetur..så tager hun ingen skade af det heller.

Du har ret til din nattesøvn, og det er ikke hende der bestemmer.
man skal ikke give efter over for alt..så bare rolig..du er ikke en dårlig mor ved at trække grænser..tvært imod.

Okay, så det er ok og lade hende brokke og græde lidt så længe jeg går ind putter hende, og så skal det nok komme af sig selv?

Så ingen mad eller lege om natten, hvis man vågner puttes man og gentages til man sover?

Hun gør nemlig ikke bare det der små brokkeri, det er direkte hysterisk og eller grædene.. Og det er selvom jeg kommer ind og putter, det fortsættes til hun for mad eller kommer op.. Skal jeg der bare fortsætte med og gå frem og tilbage og ikke give efter?

Anmeld

14. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

MetteS81 skriver:

Vi har prøvet at hun bare skulle have et kram, lidt vand og holdes lidt og så kunne vi lægge hende igen uden problemer.

Men også at hun græd/brokkede sig og ikke ville sove, men så tog vi hende op i vores seng. Der hjalp det! Her var det så at vi lod som om vi sov og så faldt hun selv i søvn.. Som jeg skrev tidligere så er det måske ikke den bedste løsning men så fik vi da alle sovet... 

Men hvis I ikke vil have hende i jeres seng, så er det "bare" (ja, det kan være hårdt når man selv er træt og hellere vil sove) at sætte sig ved hendes seng, ae hende lidt, tilbyde vand, snakke så lidt som muligt, og så prøve at gå ud af værelset igen. Hvis hun ligger og græder så ind igen og forfra...jeg synes heller ikke hun skal ligge og græde  Men hvis hun en af gangene bare ligger og kigger, så gør det ik noget...så bare lad hende ligge, så falder hun i søvn selv på et tidspunkt  

har flere gange også givet efter og taget hende ind i vores seng, men det er utroligt som hun kan fylde den lille pige, plus hun for lagt sig så jeg både bliver revet i håret og sparket i hovedt, og der ligger jeg nemlig og lader som om jeg sover, men lidt svært når man for tæsk af en baby, og som bare ligger og griner..  Og jeg for en endnu værre nattesøvn..

Anmeld

14. oktober 2011

Mi

Nu har jeg tænkt meget over noget min sp sagde sidst hun var her, jeg fortalte lidt om at Maja vidst er igang med et tigerspring eller en fase, hun vågner i hvert fald om natten og vil spise og nogle gange være oppe et par timer før hun bliver træt igen.. Efter jeg fortalte sp det fik jeg svaret "så er det der i skal blive enige om i vil opdrage hende?!"

Hun er 8 måneder, det er da ikke som om jeg kan sige, nej det er nat du må ikke spise, sov!!

Er det det hun mener eller forstod jeg ikke helt hendes pointe???

- Malene&Maja

Det kommer nok an på hvordan man forstår ordet "at opdrage".

Jeg ville nok have formuleret mig lidt anderledes, for man opdrager ikke på en 8 måneders baby. Men jeg vil alligevel give hende ret. Det er nat, og når man er 8 måneder har man for udgangspunkt ikke behov for mad om natten og jeg syntes det lyder helt skørt at i er oppe med hende et par timer om natten. Om natten sover man, og det skal hun jo også lærer. Tro mig, du bliver pænt træt af det, hvis hun lærer at være vågen om natten

Anmeld

14. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

Mi skriver:

Det kommer nok an på hvordan man forstår ordet "at opdrage".

Jeg ville nok have formuleret mig lidt anderledes, for man opdrager ikke på en 8 måneders baby. Men jeg vil alligevel give hende ret. Det er nat, og når man er 8 måneder har man for udgangspunkt ikke behov for mad om natten og jeg syntes det lyder helt skørt at i er oppe med hende et par timer om natten. Om natten sover man, og det skal hun jo også lærer. Tro mig, du bliver pænt træt af det, hvis hun lærer at være vågen om natten

er det allrede, men kunne ikke se nogen anden løsning, for hun ligger bare og græder.. Nogle råd?

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Okay, så det er ok og lade hende brokke og græde lidt så længe jeg går ind putter hende, og så skal det nok komme af sig selv?

Så ingen mad eller lege om natten, hvis man vågner puttes man og gentages til man sover?

Hun gør nemlig ikke bare det der små brokkeri, det er direkte hysterisk og eller grædene.. Og det er selvom jeg kommer ind og putter, det fortsættes til hun for mad eller kommer op.. Skal jeg der bare fortsætte med og gå frem og tilbage og ikke give efter?

Netop.

Giv hende en flaske kamillete at hygge sig med eller en sut, put hende og gå igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.