og opdrage 8 måneder baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

MetteS81 skriver:

Hov...har lige lidt ekstra  Hvis I ikke vil have hende ind i jeres seng, så er der ik så meget andet at gøre end at blive ved med at sige godnat og lægge hende i hendes seng.

Mht at spise om natten, så er vores datter lige akkurat stoppet...istedet for at give hende mad tog vi hende op og holdt hende lidt, tilbød vand i glas, gav hende sutten og lagde hende igen. Det virkede meget hurtigt!

Hun græd ikke eller blev sur når hun blev lagt igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

SussieThyssen skriver:

Nemlig

Kærligst
Sussie

hvordan?

Anmeld

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

merethe skriver:

Det vil da være synd og bare lade hende ligge og græde. 

Ja det synes jeg jo også, det er derfor hun kommer op og for mad elller lege, eller hvad hun nu vil.. Og det er jo det sp vist synes er forkert.. Så hvordan for jeg hende til og sove videre når hun er frisk?

Anmeld

13. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Ja det synes jeg jo også, det er derfor hun kommer op og for mad elller lege, eller hvad hun nu vil.. Og det er jo det sp vist synes er forkert.. Så hvordan for jeg hende til og sove videre når hun er frisk?

Jeg tror altså "bare" det er tigerspring, min datter har det på samme måde lige nu,som jeg også skrev længere oppe. Hvis hun er frisk midt om natten og "fjoller"så tager jeg hende op og kæler for hende og så plejer hun gerne og vil lægges igen efter et stykke tid. Evt lege lidt eller lidt mad hvis hun er sulten. Min søn havde det på samme måde og det gik over af sig selv igen

Anmeld

13. oktober 2011

SussieThyssen

MaleneS2011baby<3 skriver:

hvordan?

Det handler om, at du stille og roligt vender hende til at man ganske enkelt sover om natten.

Vågner hun ud på natten, så giv hende en tår kamillete i flasken, hold lyset enten slukket eller meget dæmpet, uden at snakke eller hygge, og så putter du hende igen og siger godnat.
Og så kan det godt være der kommer et par nætter med piveri..men de skal nu engang lære, at natten er til at sove i, og ikke til nattesjov.
Det er en dårlig vane..og du er den voksne, der må hjælpe hende med at bryde den vane med fast bestemthed.

Anmeld

13. oktober 2011

Preghiera

SussieThyssen skriver:

Det handler om, at du stille og roligt vender hende til at man ganske enkelt sover om natten.

Vågner hun ud på natten, så giv hende en tår kamillete i flasken, hold lyset enten slukket eller meget dæmpet, uden at snakke eller hygge, og så putter du hende igen og siger godnat.
Og så kan det godt være der kommer et par nætter med piveri..men de skal nu engang lære, at natten er til at sove i, og ikke til nattesjov.
Det er en dårlig vane..og du er den voksne, der må hjælpe hende med at bryde den vane med fast bestemthed.

Skulle lige til at skrive, men du skrev alle mine ord først - pokkers!

Anmeld

13. oktober 2011

SussieThyssen

Preghiera skriver:

Skulle lige til at skrive, men du skrev alle mine ord først - pokkers!

Hehe

Anmeld

13. oktober 2011

Preghiera

MaleneS2011baby<3 skriver:

Nu har jeg tænkt meget over noget min sp sagde sidst hun var her, jeg fortalte lidt om at Maja vidst er igang med et tigerspring eller en fase, hun vågner i hvert fald om natten og vil spise og nogle gange være oppe et par timer før hun bliver træt igen.. Efter jeg fortalte sp det fik jeg svaret "så er det der i skal blive enige om i vil opdrage hende?!"

Hun er 8 måneder, det er da ikke som om jeg kan sige, nej det er nat du må ikke spise, sov!!

Er det det hun mener eller forstod jeg ikke helt hendes pointe???

- Malene&Maja

Man kan sagtens opdrage en 8 mdrs baby... Ikke på den måde at du kan forklare, skælde ud, pege fingre etc, men ved at styre rytmerne i huset.

Dit barn vågner om natten fordi hun ved, hun bliver taget op hvis hun græder. Det er ren logik for hende og det er HELT instinktivt.

Hvis hun bliver vant til at du altså mener at hun skal blive i sengen om natten, så giver hun også efter. Men det kræver nok nogle dage hvor du må giå ind til hende et par gange og putte hende. Ikke tage hende op.. det er også "belønning" i hendes øjne (og værd at vågne efter).

Lad hende ligge, put hende og bliv derinde i noget tid evt. Men uden at snakke/pludre eller synge for hende.

Anmeld

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

merethe skriver:

Jeg tror altså "bare" det er tigerspring, min datter har det på samme måde lige nu,som jeg også skrev længere oppe. Hvis hun er frisk midt om natten og "fjoller"så tager jeg hende op og kæler for hende og så plejer hun gerne og vil lægges igen efter et stykke tid. Evt lege lidt eller lidt mad hvis hun er sulten. Min søn havde det på samme måde og det gik over af sig selv igen

ja det er nelig også det jeg gør, jeg prøver selvfølgelig først om hun ikke kan sove videre, men ellers tager jeg hende op og giver hende hvad hun har brug for..
Men tror nemlig også det er et tigerspring for hun plejer og kan sove helt fint igennem, så håber det "bare" er en fase der skal overståes..

Anmeld

13. oktober 2011

Prinsessens'Mor<3

SussieThyssen skriver:

Okay så selv om hun vågner og er frisk og ikke lige vil falde i søvn med det samme, så er det bare lidt og drikke og putte.. Og brokker hun sig videre gentager man osv indtil hun sover?

Plejer heller ikke tænde lyset, og det er jo selvfølgelig også træls de nætter hvor hun er frisk og oppe i 3 timer  + -, og det kunne være dejligt og ændre..  Men troede ikke der var andet og gøre end og give hende hvad hun vil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.