MaleneS2011baby<3 skriver:
Nu har jeg tænkt meget over noget min sp sagde sidst hun var her, jeg fortalte lidt om at Maja vidst er igang med et tigerspring eller en fase, hun vågner i hvert fald om natten og vil spise og nogle gange være oppe et par timer før hun bliver træt igen.. Efter jeg fortalte sp det fik jeg svaret "så er det der i skal blive enige om i vil opdrage hende?!"
Hun er 8 måneder, det er da ikke som om jeg kan sige, nej det er nat du må ikke spise, sov!!
Er det det hun mener eller forstod jeg ikke helt hendes pointe???

- Malene&Maja
Man kan sagtens opdrage en 8 mdrs baby... Ikke på den måde at du kan forklare, skælde ud, pege fingre etc, men ved at styre rytmerne i huset.
Dit barn vågner om natten fordi hun ved, hun bliver taget op hvis hun græder. Det er ren logik for hende og det er HELT instinktivt.
Hvis hun bliver vant til at du altså mener at hun skal blive i sengen om natten, så giver hun også efter. Men det kræver nok nogle dage hvor du må giå ind til hende et par gange og putte hende. Ikke tage hende op.. det er også "belønning" i hendes øjne (og værd at vågne efter).
Lad hende ligge, put hende og bliv derinde i noget tid evt. Men uden at snakke/pludre eller synge for hende.

Anmeld