Fremmed kvinde tog MIN Silas!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Mi

Altså jeg ville heller ikke tage et barn op af barnevognen, i hvert fald kun hvis det græd meget, og jeg ikke kunne se moderen i nærheden.

Men jeg kan forestille mig at den kvinde som har gjort det, har gjort det i den bedste mening. Tænk, måske bor hendes egne børnebørn langt væk og hun ser dem sjældent eller hun har måske slet ikke børnebørn. Så hendes behov for at trøste et spædbarn pressede sig lige lidt mere på, end alm pli om ikke at tage børn op af barnevogne.

Det er ikke ok at tage børn op til sig, når man ikke kender dem, men måske har Silas reddet hele hendes dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

2721

Muhmi skriver:

Det har de helt klart!! Det er vold irriterende!! Tak for forståelsen!

Så lidt. Har det selv på samme måde

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

Mca<3 skriver:

Sådan havde jeg aldrig reageret   Jeg har selv stået og givet sut til en fremmeds baby der var parkeret ude foran ved vuggestuen , det ville nogen sikkert også syntes var grænseoverskridende .. Jeg syntes vi er blevet så pokkers menneske forskrækket    tror at for 10 år siden ville det have været helt normalt .

Jeg ser nu ikke mig selv som menneskeforskrækket overhovedet.... Men at tage mit barn op uden at spørge er bare ikke i orden i min verden og det tror jeg heller ikke det havde været for ti år siden, hvis jeg stod i samme situation der...

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

Mi skriver:

Altså jeg ville heller ikke tage et barn op af barnevognen, i hvert fald kun hvis det græd meget, og jeg ikke kunne se moderen i nærheden.

Men jeg kan forestille mig at den kvinde som har gjort det, har gjort det i den bedste mening. Tænk, måske bor hendes egne børnebørn langt væk og hun ser dem sjældent eller hun har måske slet ikke børnebørn. Så hendes behov for at trøste et spædbarn pressede sig lige lidt mere på, end alm pli om ikke at tage børn op af barnevogne.

Det er ikke ok at tage børn op til sig, når man ikke kender dem, men måske har Silas reddet hele hendes dag

Den tanke har faktisk flere gange i dag strejfet mig... Og det ville da være dejligt hvis min lille skat har reddet hendes dag - men jeg stod altså lige ved siden af... Og alligevel følte hun at det var hende der skulle tage mit barn op.... Ikke i orden....

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

Babymor2010 skriver:

Øjjj det ville også have været grænseoverskridende for mig! Jeg ved seriøst ikke hvordan jeg ville have reageret...

Man tager ikke bare et barn op af en barnevogn - uden at spørge om lov først.... 

Nej nemlig!!

Anmeld

12. oktober 2011

Mi

Muhmi skriver:

Den tanke har faktisk flere gange i dag strejfet mig... Og det ville da være dejligt hvis min lille skat har reddet hendes dag - men jeg stod altså lige ved siden af... Og alligevel følte hun at det var hende der skulle tage mit barn op.... Ikke i orden....

Nej det er ikke iorden. Men hun kan jo have en mill grunde til at hun ikke "overholder" alm pli, som vi ikke kender til.

Min svigerindes mor arbejder fx i en genbrug. Hun har haft en blødning i hjernen, som betyder at hun ikke har den samme forståelse for sådan nogle ting, fx. Hun ville sikkert også kunne gøre noget i stil med det, uden at kunne "gøre for det"

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

morethanperfect skriver:

Selvf. er det bare slet ikke okay !! 

Men hvis det var én af de gamle damer der for det meste arbejder i en genbrug ville jeg nok bare smile af det .. Syns altid de er så flinke og venlige så personligt ville jeg ikke havde noget i mod det ..

Men det er forkert at gøre det det ved andres børn . Det vil jeg gi dig helt ret i ! 

Jeg kunne godt se på hende at hun gjorde det i bedste mening, nok også derfor jeg reagerede så fattet, samtidig med at jeg var skræmt og forbavset over hendes handling.... Men hun smilte og var sød, så hun gjorde det ikke for at være ond... Men derfor synes jeg bare stadig ikke det er ok... Det ligger mig selv så fjernt, bare at snupse en anden persons barn på den måde....

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

Mi skriver:

Nej det er ikke iorden. Men hun kan jo have en mill grunde til at hun ikke "overholder" alm pli, som vi ikke kender til.

Min svigerindes mor arbejder fx i en genbrug. Hun har haft en blødning i hjernen, som betyder at hun ikke har den samme forståelse for sådan nogle ting, fx. Hun ville sikkert også kunne gøre noget i stil med det, uden at kunne "gøre for det"

Det kan hun, men jeg kunne jo så også have haft en million grunde til at pande hende én, men jeg gjorde det stadig ikke.... Hehe... Men ja, selvfølgelig kan hun have en brist, det virkede dog ikke sådan...

Anmeld

12. oktober 2011

morethanperfect

Muhmi skriver:

Jeg kunne godt se på hende at hun gjorde det i bedste mening, nok også derfor jeg reagerede så fattet, samtidig med at jeg var skræmt og forbavset over hendes handling.... Men hun smilte og var sød, så hun gjorde det ikke for at være ond... Men derfor synes jeg bare stadig ikke det er ok... Det ligger mig selv så fjernt, bare at snupse en anden persons barn på den måde....

Det gør man heller ikke !! Så forstår dig godt

Anmeld

12. oktober 2011

Muhmi

Henriette Rosa Skjoldborg Jørgensen. skriver:

Jeg syntes  ikke  det er oki i mine øjne af bare tag ham op men af snakke med ham var da ok. 

Vi har nok været i vores genbrug 20-25 gang  siden Tobias som snart er 22 mdr blev født og de samme dame eller to mænd  hver gang og de har aldrig taget min søn op af barnevogne. Men de har da snakke med ham og forleden gik vi derind og en af dem sagde er det oki han få de sidste tre vingummiebamser ja det må han gerne også ville han selv op til hende han rækket hænderne op til hende hun kigge på mig ligesom hun var hved af spøre om hun måtte tag ham op men jeg var hurtiger og jeg sagde så du  gerne tag ham op.Hende damen der bor to hus fra vores og vi ser hende tit i genbrugen og i deres have osv.Så endlig er hun jo ikke så fremme mere .

Jeg tro nu nok jeg med en rolig stemme have sagde det er sødt du har taget ham op.Men han er ikke vild med fremme på så tæt hold.Selvom dit inder sagde nået andet om måske af skrige af hende osv.Få ja hun ville nok bare være venlig osv.

Henriette

Du har helt ret og jeg er egentlig glad for at jeg intet sagde til hende omkring det, for det ville nok ikke komme så pænt ud af min mund som det ellers kunne have... Hehe... Så den oplevelse må jeg bare tage med og bare våge over mit barn for eftertiden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.