Muhmi skriver:
Jeg var nede i genbrugen i dag... Og der er virkelig ikke særlig meget plads i de gange de har lavet derinde, så jeg lod Silas stå i hans barnevogn, oppe ved døren, sådan ved siden af kassen, men til siden....
Jeg står så og fylder en pose med tøj til Silas (Dejligt med genbrug, dejlig billigt og alligevel anvendeligt
) Da jeg hører én af de damer der er frivillig dér sige, "Nårh, har du fået vendt dig?" Kunne godt høre han moslede, men det plejer han nu nok at kunne uden at der er noget galt overhovedet, men jeg reagerer dog på hendes stemme og ser hun står foroverbøjet ved barnevognen... "ALARM!!!" tænker min lille langsomme hjerne og så begynder kroppen at bevæge sig op til mit barn... Så tager hun hænderne ned i barnevognen, allerede dér har jeg lyst til at skrige skingert "STOOOOOP!!!" men jeg holder mig tilbage, egentlig fordi jeg tænker hun bare ville vende ham... Men nej nej nej neeeeeeej, hun tager ham OP af barnevognen og holder ham og "Så, det var da meget bedre, ikke...?" Mit indre skriger og skråler "Neeeej, din åndsvage kælling, hvad fanden bilder du dig ind at, tage mit barn!!!?" Men jeg er stille, står bare lamslået og glor på hende, samtidig med at jeg prøver at presse et smil frem, så Silas ikke bliver bange.... Men selvfølgelig bliver han bange, han kender overhovedet ikke den her kvinde der tager ham op og han kan helt sikkert mærke at mor bestemt ikke er tryg ved situationen..... Så hans underlæbe begynder at dirre og SÅ bryder han ud i et skrig.... "Endelig!" Tænker jeg og ånder lettet op, for så kan jeg tage ham med god samvittighed....
Seriøst..... Jeg ANEDE slet ikke at jeg kunne reagere så fattet... Jeg havde virkelig lyst til at stå og råbe og skrige af hende, men jeg var lammet!!?? Jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun føler det er i orden at tage en anden kvindes barn op!!?
Og hun troede virkelig det var i orden!? Jeg er vist stadig lidt lammet... Kan overhovedet ikke forstå at hun føler det er ok??
Selvf. er det bare slet ikke okay !!
Men hvis det var én af de gamle damer der for det meste arbejder i en genbrug ville jeg nok bare smile af det .. Syns altid de er så flinke og venlige så personligt ville jeg ikke havde noget i mod det ..
Men det er forkert at gøre det det ved andres børn . Det vil jeg gi dig helt ret i !