Det tænkte vi slet ikke på, det skulle bare være pratisk, så da vi tirsdag skulle til hørescrening, så kunne vi lige så godt tage hende med.
Jamen hvad skete der med hende? Kan læse lidt på din profil, men det er jo ikke hele historien - hvis du da vil fortælle den.
Ja det er en meget lille kiste, hvis det var den på 40 cm i havde. Kan nu godt forstå jeres valg og igen, det tænkte vi slet ikke over.
Jamen...
jeg var 1 gangs gravid så var jo meget uvidende og midt i en flytning..havde haft svimmelanfald og lettere trykken for brystet, men ikke tænkt nærmere over det..synes heller ikke maven var så stor men igen der er jo forskel på graviditeter..
da vi så er flyttet minder en veninde mig om t jeg skal til jordemoder i den og den uge og kommer så afsted lettere forsinket..tager også lægen med i købet som knstaterer himmelhøjt blodtryk samt protein i urin..bliver med det samme sendt til Hadeslev som tager alverdens blodprøver og de siger OUH NU!!
så ender i odense og får konstateret svær svangerskabsforgiftning (uden at have haft særlig mange gener af det)..bliver stoppet til med diverse blodtrykssænkende medikamenter..får lungemodner osv osv..der var jeg i uge 26..uge 28 siger de stop..ingen forbedring hverken hos mig eller tøzen..det bliver til et akut kejsersnit som jeg dog er med i og får fortalt hvordan og hvorledes men ganske alene uden noget familie da det som sagt er akut..Emma er meget væksthæmmet så hun vejer 648 g da hun bliver født..3 måneder for tidligt men meget mærket af SSF..
hun bliver opereret 4 dage gammel for en tarmsygdom (nec), og får stomi, da halvdelen af tyk og tyndtarmen bliver fjernet. bliver nøddøbt men klarer sig supergodt..ikke så meget brug for C-pap og ligger tit ude ved os (kænguru)..men desværre efter 25 dage er der pludselig blod i hendes afføring i stomien og lægerne vælger at prøve at operere igen..kirurgen får det sidste ord og han siger, at NEC'en desværre har angrebet resten af tarmene så de kan intet gøre for hende (da man jo ikke kan undvære tarmene helt), så det var det..hun kommer ud til os og bliver hel fri for diverse slanger og udstyr og sover stille ind på mit bryst 
som sagt så får vi hende hjem og har en bedemand til at hjælpe os med det hele..vi fik begravelseshjælpen og den dækkede sten, bedemand og alt det andet..tror det var ca 10. 000..og hun har sin egen lille have på kirkegården..som jeg har brugt meget og stadig gør men på en mere behagelig måde..
og ja kisten er bette - den mindste jeg nogensinde har set men den passede så godt til hendes lille krop
Anmeld