Night terror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Jeg er glad for at der er så mange der har erfaringer med det. Det giver mig nogle forskellige ting at prøve, og så kan jeg jo se hvad der virker bedst her!

Dejligt at det er et afsluttet kapitel for Jer!

Ja, for det er slet ikke rart når det står på.
Tror hun var ca samme alder som Felix.. Måske en måned ældre da det kom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

JonTri

AnneBJ skriver:

Der har været andre tråde om emnet, men jeg blvier lidt forvirret, da der ikke står det samme i dem.

Sagen er, at jeg er ret sikker på at Felix "lider" af natteskræk, trods sine kun 6 mdr. og 4 dage. Af og til vågner han i et skrig, og han skriger og skriger og skriger. Hans hjerter hamrer af sted, han bliver helt kold og klam af sved og han virker hidsig. Vi må ikke få lov at trøste, nusse, holde eller noget som helst.
Efter noget tid falder han til ro, men hikster og sutter voldsomt på sin sut. Han begynder at klynke igen, og hurtigt eskalerer det til skrig. Lige pludselig går det over, ligeså pludseligt som det startede.

Det har ingen sammenhæng med dagens aktiviter, hvor meget han har sovet, tigerspring, tænder, sygdom eller noget som helst. Han vil ikke spise, puttes, holdes eller noget som helst, han ligger bare og skriger.

Jeg har læst at man skal lade barnet være, fuldstændig. Undgå at røre det og tale til det, for ikke at blive en del af drømmen. Men det er da godt nok ufatteligt hårdt? At han er så ked af det, og jeg ikke "må" trøste ham?
Det der virker "mest" herhjemme er, at tage ham op og lægge sig med ham i dobbeltsengen. Holde om ham og ae ham blidt og langsomt over håret, og sige schyy på alle udåndinger. Når han er rolig trækker jeg stadig været tungt, for at han kan fornemme min afslappethed..

Men gør jeg det rigtige? Bør jeg tale med lægen eller spl. om det? Jeg er jo ret sikker på det er natteterror og kunne sikkert læse en masse mere på google end jeg allerede har gjort, men der står SÅ meget. Nogle synes det virker at give banan inden sengetid, nogle synes at fiskeolie kapsler virker osv.. - og han er jo bare så lille, at der er grænser for hvad jeg kan gøre?
Jeg har læst om en, som simplethen, efter spls. råd, vækkede barnet helt, og indledte putteritualet.. Ny ble, nattøj, børste tænder, synge/læse osv. og så sov barnet.. Er det noget jeg bør afprøve?

Åh jeg synes det er så hårdt at se ham være ked af det og bange men ikke kunne stille noget som helst op. Det varer mellem 5 minutter og en time når det sker...  

Hej Anne...

Hvor er det træls for Jer, at lille Felix har det sådan. 

Du skal først og fremmest få det diagnosticeret - og andet udelukket. Det ville da være træls hvis du går og regner med at det er det, han fejler og så er det måske en sindssyg møb eller hvad ved jeg.

Nå men... jeg lider faktisk stadig af night-terror. Det er blevet lidt bedre efter mine graviditeter, men jeg skriger stadig som en stukket gris og har de VILDESTE drømme. Talte engang med en klarsynsdame, der fortalte at det var pga stor åndelig åbenhed... så kan man vel tilke hvad man vil, ud fra det.

min søn på 3 er begyndt på det og er HELT ustyrlig... skriger og sparker... jeg lader ham være, da han går amok hvis man rører ham... fortsætter det smutter vi til sp eller doktor...

Anmeld

5. oktober 2011

SussieThyssen

AnneBJ skriver:

Tak, det var da værd at prøve. En ganske simpel og relativt billige måde! Hvor højt må den hænge over sengen, og hvor langt væk? Han er jo en pilfinger den lille...

Bare ned fra loftet i en snor på en halv meters penge

Anmeld

5. oktober 2011

SussieThyssen

Hansen97 skriver:

Altså "bare" at kalde det uskyldige drømme og mareridt er lidt at negligere det...

For jeg har ikke kunnet affærdige det med mareridt.. det er det for voldsomt til...og hvis man ikke har oplevet det så kan det være svært at forstå hvor skræmmende det er...

Der er stor forskel på natteskræk og mareridt!

Øhh har du ikke citeret den forkerte??

Anmeld

5. oktober 2011

Hansen97

SussieThyssen skriver:

Øhh har du ikke citeret den forkerte??

Nej du kalder det mareridt og jeg mener det er noget værre end det...

Anmeld

5. oktober 2011

SussieThyssen

Hansen97 skriver:

Nej du kalder det mareridt og jeg mener det er noget værre end det...

Jeg snakker om mareridt omkring de lidt ældre børn og ikke babyer på et halvt år. Og nej..jeg kalder ikke mareridt uskyldige.
Og jeg ved nok hvad der er værd at vide om børn med mareridt, i voldsom grad, da to af mine børn og jeg selv led forfærdeligt meget af det.
Som jeg skrev, så hænger det sammen med høj intelligens, og det viser sig tidligt.
Det er iøvrigt videnskabeligt bevist.

Anmeld

5. oktober 2011

Hansen97

SussieThyssen skriver:

Jeg snakker om mareridt omkring de lidt ældre børn og ikke babyer på et halvt år. Og nej..jeg kalder ikke mareridt uskyldige.
Og jeg ved nok hvad der er værd at vide om børn med mareridt, i voldsom grad, da to af mine børn og jeg selv led forfærdeligt meget af det.
Som jeg skrev, så hænger det sammen med høj intelligens, og det viser sig tidligt.
Det er iøvrigt videnskabeligt bevist.

Jamen så må jeg jo prise mig lykkelig over at mangel på søvn i snart 9 år har givet mig en intelligent søn

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

JonTri skriver:

Hej Anne...

Hvor er det træls for Jer, at lille Felix har det sådan. 

Du skal først og fremmest få det diagnosticeret - og andet udelukket. Det ville da være træls hvis du går og regner med at det er det, han fejler og så er det måske en sindssyg møb eller hvad ved jeg.

Nå men... jeg lider faktisk stadig af night-terror. Det er blevet lidt bedre efter mine graviditeter, men jeg skriger stadig som en stukket gris og har de VILDESTE drømme. Talte engang med en klarsynsdame, der fortalte at det var pga stor åndelig åbenhed... så kan man vel tilke hvad man vil, ud fra det.

min søn på 3 er begyndt på det og er HELT ustyrlig... skriger og sparker... jeg lader ham være, da han går amok hvis man rører ham... fortsætter det smutter vi til sp eller doktor...

Puha, det var da træls for dig at du har det sådan... Men på den anden side lyder det nu til at det giver dig en forståelse for hvad du bedst gør for din søn... 

Du har ret, det kunne være alt mulig andet, så jeg vil prøve at henvende mig læge/sp når/hvis det sker igen!

Tak for dit svar! 

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

Mange tak for alle de søde svar og gode råd!! Jeg tillader mig lige et fællessvar nu og håber det er ok!

Vi er enige om herhjemme at gøre hvad der virker for os og Felix (hvad end det så er, men nu har vi da nogle forskellige metoder at arbejde os igennem )

Her til aften har der heldigvis ikke været noget, andet end han bliver ked af det når vi går, og det varer et halvt minuts penge så er han glad igen. Så jeg håber det bare er lidt begyndende seperationsangst der er indover! Det stopper jo igen!! 

Anmeld

6. oktober 2011

SussieThyssen

Hansen97 skriver:

Jamen så må jeg jo prise mig lykkelig over at mangel på søvn i snart 9 år har givet mig en intelligent søn

Ja..hehe

Man må jo bære sit kors

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.