Night terror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

AnneBJ

- skriver:

Vores datter led også af det da hun var lille, men vi tog hende op, hun skulle ikke være bange selv.

Vi valgte dog at tale bestemt til hende, så hun vidste vi var her. Ikke noget stille og roligt visken men bestemt.

Sååå, Cassandra, mor er her. Og blev ved til hun vågnede, gav en tår vand, puttede lidt med hende og så blev hun lagt igen.

Det virkede, sker stort set aldrig mere...

Men blev hun ikke "vred" når I holdte hende? For jeg tænker også, at Felix ikke skal ligge og være bange selv - han skal i det mindste høre og mærke mig, når nu han ikke ser mig... Men han VRIDER sig, og jeg er nødt til at lægge mig sammen med ham, for ellers kan jeg simpelthen ikke holde ham... 

Dejligt er det er klinget så meget af hos Jer, det er ikke en sjov oplevelse!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

Zafir

Jeg aner INTET om det - men jeg ville bare lige sige. stakkels lille mand da!!! Det lyder virkelig ikke rart.

Jeg syntes det lyder til at I gør det rigtige. Jeg ville heller ikke kunne lade mit barn ligge helt for sig selv i sådan en situation.

KRAM til jer!

Anmeld

5. oktober 2011

2babygirls

AnneBJ skriver:

Der har været andre tråde om emnet, men jeg blvier lidt forvirret, da der ikke står det samme i dem.

Sagen er, at jeg er ret sikker på at Felix "lider" af natteskræk, trods sine kun 6 mdr. og 4 dage. Af og til vågner han i et skrig, og han skriger og skriger og skriger. Hans hjerter hamrer af sted, han bliver helt kold og klam af sved og han virker hidsig. Vi må ikke få lov at trøste, nusse, holde eller noget som helst.
Efter noget tid falder han til ro, men hikster og sutter voldsomt på sin sut. Han begynder at klynke igen, og hurtigt eskalerer det til skrig. Lige pludselig går det over, ligeså pludseligt som det startede.

Det har ingen sammenhæng med dagens aktiviter, hvor meget han har sovet, tigerspring, tænder, sygdom eller noget som helst. Han vil ikke spise, puttes, holdes eller noget som helst, han ligger bare og skriger.

Jeg har læst at man skal lade barnet være, fuldstændig. Undgå at røre det og tale til det, for ikke at blive en del af drømmen. Men det er da godt nok ufatteligt hårdt? At han er så ked af det, og jeg ikke "må" trøste ham?
Det der virker "mest" herhjemme er, at tage ham op og lægge sig med ham i dobbeltsengen. Holde om ham og ae ham blidt og langsomt over håret, og sige schyy på alle udåndinger. Når han er rolig trækker jeg stadig været tungt, for at han kan fornemme min afslappethed..

Men gør jeg det rigtige? Bør jeg tale med lægen eller spl. om det? Jeg er jo ret sikker på det er natteterror og kunne sikkert læse en masse mere på google end jeg allerede har gjort, men der står SÅ meget. Nogle synes det virker at give banan inden sengetid, nogle synes at fiskeolie kapsler virker osv.. - og han er jo bare så lille, at der er grænser for hvad jeg kan gøre?
Jeg har læst om en, som simplethen, efter spls. råd, vækkede barnet helt, og indledte putteritualet.. Ny ble, nattøj, børste tænder, synge/læse osv. og så sov barnet.. Er det noget jeg bør afprøve?

Åh jeg synes det er så hårdt at se ham være ked af det og bange men ikke kunne stille noget som helst op. Det varer mellem 5 minutter og en time når det sker...  

Åhh det er så skræmmende når de skriger halvt i søvne.
Madeleine havde også en periode hvor hun pludselig skreg.
Vi vækkede hende for at vise hende at der ikke skete noget, og så fik hun lige vand og sov så videre med det samme,

Håber det bare er en periode Felix skal igennem

Anmeld

5. oktober 2011

foto på lærred

Min datter var omkring 7-8 måneder da vores startede. Vi læste os frem til at Nightterror normalt starter senere så vi gjorde ikke noget ved det. Vores stoppede efter nogle måneder, men det var virkelig forfærdeligt.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, collager og lærreder

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

Zafir skriver:

Jeg aner INTET om det - men jeg ville bare lige sige. stakkels lille mand da!!! Det lyder virkelig ikke rart.

Jeg syntes det lyder til at I gør det rigtige. Jeg ville heller ikke kunne lade mit barn ligge helt for sig selv i sådan en situation.

KRAM til jer!

Tusind tak! 

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

Tina&Martin skriver:

Åhh det er så skræmmende når de skriger halvt i søvne.
Madeleine havde også en periode hvor hun pludselig skreg.
Vi vækkede hende for at vise hende at der ikke skete noget, og så fik hun lige vand og sov så videre med det samme,

Håber det bare er en periode Felix skal igennem

Jeg er glad for at der er så mange der har erfaringer med det. Det giver mig nogle forskellige ting at prøve, og så kan jeg jo se hvad der virker bedst her!

Dejligt at det er et afsluttet kapitel for Jer!

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

foto på lærred skriver:

Min datter var omkring 7-8 måneder da vores startede. Vi læste os frem til at Nightterror normalt starter senere så vi gjorde ikke noget ved det. Vores stoppede efter nogle måneder, men det var virkelig forfærdeligt.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

invitationer, collager og lærreder

Du skriver at I ikke gjorde noget.. Vil du uddybe? I gjorde ikke noget som I at hun bare fik lov at ligge? Eller I gjorde ikke noget som er "målrettet" for night terror?

For jeg har også undret mig over, at jeg ikke kan læse noget om så små babyer med det og håber selvfølgelig at det bare er en hård periode for ham udviklingsmæssigt. Jeg har ét sted læst, at det er hyppigst drenge der har det, og at det KAN starte allerede ved 6 mdr. alderen.. 

Tak for dit svar, dejilgt at det er overstået igen!

Anmeld

5. oktober 2011

AnneBJ

- skriver:

Jo, men så gik vi rundt med hende, eller lagde hende lidt og startede forfra... Netop for at det ikke skal føles som en fastholdelse...

Men hvis det virker at ligge sammen er det jo det i skal...

Har også brugt meget at lave samme lyd for at berolige, det finder børnene ro i. Klik lyd med munden tæt på året.

Getagne lyd eller sang giver ro...

- måske det var en mulighed at prøve.

Ja er også glad for det efterhånden er helt slut...

Tak for dit svar!

Anmeld

5. oktober 2011

foto på lærred

AnneBJ skriver:

Du skriver at I ikke gjorde noget.. Vil du uddybe? I gjorde ikke noget som I at hun bare fik lov at ligge? Eller I gjorde ikke noget som er "målrettet" for night terror?

For jeg har også undret mig over, at jeg ikke kan læse noget om så små babyer med det og håber selvfølgelig at det bare er en hård periode for ham udviklingsmæssigt. Jeg har ét sted læst, at det er hyppigst drenge der har det, og at det KAN starte allerede ved 6 mdr. alderen.. 

Tak for dit svar, dejilgt at det er overstået igen!

Sorry, det blev lidt kort. Skrigende baby på armen

Det jeg mente var, at vi aldrig kom videre med det, andet end at spørge SP til råds. Vi endte altid med at tage hende op selv om man måske ikke måtte. Men det var som om hun selv ikke registrerende noget som helst selv om vi vandrede rundt i huset og så lige pludselig "klik" så var hun ligesom vågen. Hun græd og græd, normalt gik der ca 5-10 min. mens vi vandrede rundt med hende.

Håber det snart bliver bedre med jeres dreng.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, dåbsinvitationer og fødselsdagskort

Anmeld

5. oktober 2011

Hansen97

Her varer/ varede anfaldene lige fra 5 min til 45 min... Og hvert anfald endte pludselig og så ville han bare sove... Som sagt husker de intet og jeg tror ikke de registrerer man er der og hvis de gør kan det opfattes negativt i deres drøm.

Natteskræk er en tilstand hvor de er halvt vågne og halvt sovende. Børn med natteskræk falder for hurtigt i dyb søvn og befinder Sig derfor halvt i hver lejr... Det er derfor det hjælper at puffe til dem/ vække dem inden de falder i den dybe søvn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.