kontanthjælp og bryllup.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2011

Anette&Sophia

Kofoed. skriver:

Øhh, man er altså stadig på KH, hvis man er sygemeldt og ikke har fuldtids arbejde/akasse... Så forstår ikke helt hvorfor du skriver det med sygemeldt, da det i Anette's situation (og min indtil jeg startede på barsel) ikke laver om på, hvor pengene kommer fra, men "kun" laver om på, om man skal i aktivering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2011

kirsti

Jeg er socialrådgiver og arbejder med kontanthjælpsmodtagere og som de andre skriver er det den gensidige forsørgerpligt der spiller ind!

Med mit kendskab til lovgivningen skal jeg aldrig giftes, selv hvis man ikke lige tænker man er i målgruppe for kh så er alle i farezonen med den dagpenge og sygedagpengelovgivning vi har idag

Anmeld

5. oktober 2011

kirsti

raca skriver:

jeg syntes det giver mening..

kontanthjælp er jo kun for dem der ikke har andre mugligheder.. dvs ikke haft muglighed for at være længe nok i A-kasse. og ikke har noget af værdi der kan forsøge dem..

det er vel ikke samfundet der skal forsøge en..

men en selv,  eller ens nærmeste familie.

du går vel heller ikke op på komunen og beder dem give dit barn mad og bleoeer?

jeg syntes de burde udvide forsøger pligten så når man har boet sammen i X antal år.. så var man også der lige stillet med gifte par, dvs man også ville kunne udnøtte henandens fradrag.

problemet er at håndhæve det..... Når man nærmede sig en evt grænse kunne man bare skifte adresse i en periode og kalde det pause i forholdet eller noget i den stil og så ville det jo starte forfra.  Juridisk vil du jo aldrig kunne bevise at det ikke passede at folk var gået fra hinanden en mdr

Anmeld

9. januar 2012

bigchief

Hvor er jeg forarget over, at du som har startet denne tråd, bare kan gå ud fra som en selvfølge at det er os andre som skal forsørge dig og dine børn. Hvorfor kan du ikke bare selv begynde at arbejde, så kunne du slippe for den onde, onde kommune, som i dit hoved skal sørge for dig. Du kan jo også bare lære at sørge for dig selv, specielt når du er mor. Vil du ikke gerne vise dine egne børn, at man skal sørge for sig selv?

Anmeld

9. januar 2012

ModerNatur

bigchief skriver:

Hvor er jeg forarget over, at du som har startet denne tråd, bare kan gå ud fra som en selvfølge at det er os andre som skal forsørge dig og dine børn. Hvorfor kan du ikke bare selv begynde at arbejde, så kunne du slippe for den onde, onde kommune, som i dit hoved skal sørge for dig. Du kan jo også bare lære at sørge for dig selv, specielt når du er mor. Vil du ikke gerne vise dine egne børn, at man skal sørge for sig selv?

Det var dog et vældigt surt opstød! 

Så vil jeg da lige tillade mig at blive FORARGET over at du ser SÅ sort og hvidt på tingene.. Nu er det jo ikke ligefrem altid det nemmeste i verden at få et arbejde..

Det var vidst heller ikke det TS mente da hun skrev indlægget....!

Anmeld

9. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
anetteb skriver:

Hvorfor er det lige man ikke må være gift og være på kontanthjælp på samme tid? - hvorfor er det lige den fuldtids arbejdende skal forsørge kontanthjælpmodtageren hvis man er gift?
- synes det er unfair og forstår egentlig ikke hvorfor?
hvad nu hvis den fuldtidsarbejdende ikke har råd til at betale alt?

en lille bekymring, fra en stor ( næsten højgravid ) pige.

må jeg spørge...hvorfor ikke bare vente med bryllup til du har fået et arbejde?

Anmeld

9. januar 2012

raca

Georgia skriver:

Dvs. hvis min kommende mand har en indkomst på 25.000 (udbetalt 15.000), så skal han ikke forsørge mig. Hvis jeg var på kh?

Knus

jo...det tror jeg han kommer til

min mands har haft mit fradrag.. i perioder. den ene gang var han på dagpenge+lønsikring og der var jeg ikke berettiget til noget som helst..

Anmeld

9. januar 2012

maria87

Babymor2010 skriver:

Det er også grunden til at vi ikke gifter os herhjemme. Min kæreste er på kontanthjælp, så jeg vil automatisk blive forsørger. 

Nu skifter jeg mit efternavn i stedet for 

Koster det ikke penge at skrifte efternavn ? fordi det har jeg os tænkt på da vi heller ik vil gifte os endnu pga usikker fremtid jobmæssigt med mig. er stadig på SU

Anmeld

9. januar 2012

Frk-Lotusblomst

bigchief skriver:

Det var dog et urimeligt og uhensigtsmæssigt surt opstød du fik dig der. Hvis du nu havde læst tråden igennem vil du læse at trådstarter gik på HF inden sommerferien men pga graviditeten samt en RYGSKADE ikke kan arbejde fuldtid eller påbegynde fuldtidsstudie på daværende tidspunkt hvorfor hun lige pt er på kontanthjæp - nu er hun så på barsel..

Hun siger ingen steder folk skal betale for hendes eksistens men undrer sig over at hvis man bliver gift at mange folk på KH kommer i klemme pga forsørgelsespligten...Dermed ikke sagt at hun er en samfundsnasser som bare vil have at alle os der arbejder skal forsørge hende, hendes barn og kommende børn!
Synes du går ret hårdt til trådstarter på en meget usmagelig måde!

Anmeld

9. januar 2012

Anette&Sophia

bigchief skriver:

Undskyld, men hvad dælen er det for noget fis at skrive?!
Min pointe med tråden er at jeg i min store forelskelse og nystartede familie, går og dagdrømmer, hvilket der sikkert også er mange andre der gør. Og i mit store dagdrømmeri, ærger jeg mig over at min kæreste og jeg ikke kan blive gift fordi han så vil stå med ALLE udgifter, netop pga han får forsøgerpligt over både mig og lillepigen.
Desuden går jeg slet ikke ud fra at det er andre der skal forsørge min datter og jeg. Jeg har på intet tidspunkt udtalt at det er kommunen der skal forsørge mig, det er desværre bare en nødvendighed lige nu. men om jeg er på kh eller barseldagpenge, er en lige ting. de kommer samme sted fra, nemlig staten, og de får det fra skattepengene, og du betaler altså også selv skat når du er på kh og barselsdagpenge.. Jeg kan udemærket også godt sørge for mig selv og min familie, og det kan jeg også sagtens vise min datter. Og nu ligger landet lidt sådan at når man har barsel, så kan man ikke rigtig komme ud og arbejde. Men nu kender du så heller ikke grunden til hvorfor jeg kom på kh, det behøvede jo ikke ligefrem være fordi jeg var luddoven, som nogle andre kh modtagere, det kunne jo fx. være fordi jeg havde været ude for en ulykke, som ikke kunne gøre det muligt for mig på daværende tidspunkt at starte i arbejde, pga skaden.

Men glæder mig da til at min barsel er slut, så jeg kan komme på arbejdsmarkedet igen, og SELV forsørge min datter, uden at dine skattepenge går til noget du åbenbart er meget imod.

men husk lige en ting, KH og barselsdagpenge, kommer 110% samme sted fra, - nemlig de danske borgeres skattepenge. Så ifølge dig, så må dem der modtager barselspenge, jo heller ikke være nogen der kan forsørge sin familie. men sjovt nok, så kommer de samme sted fra. Men nu betaler kh modtagere og barselspenge modtagere, altså også skat, så vi er selv med til at betale lidt over en 3/4 af vores månedlige indkomst..
Men tak fordi du betaler skat så jeg kan forsørge min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.