bigchief skriver:
Hvor er jeg forarget over, at du som har startet denne tråd, bare kan gå ud fra som en selvfølge at det er os andre som skal forsørge dig og dine børn. Hvorfor kan du ikke bare selv begynde at arbejde, så kunne du slippe for den onde, onde kommune, som i dit hoved skal sørge for dig. Du kan jo også bare lære at sørge for dig selv, specielt når du er mor. Vil du ikke gerne vise dine egne børn, at man skal sørge for sig selv?
Undskyld, men hvad dælen er det for noget fis at skrive?!
Min pointe med tråden er at jeg i min store forelskelse og nystartede familie, går og dagdrømmer, hvilket der sikkert også er mange andre der gør. Og i mit store dagdrømmeri, ærger jeg mig over at min kæreste og jeg ikke kan blive gift fordi han så vil stå med ALLE udgifter, netop pga han får forsøgerpligt over både mig og lillepigen.
Desuden går jeg slet ikke ud fra at det er andre der skal forsørge min datter og jeg. Jeg har på intet tidspunkt udtalt at det er kommunen der skal forsørge mig, det er desværre bare en nødvendighed lige nu. men om jeg er på kh eller barseldagpenge, er en lige ting. de kommer samme sted fra, nemlig staten, og de får det fra skattepengene, og du betaler altså også selv skat når du er på kh og barselsdagpenge.. Jeg kan udemærket også godt sørge for mig selv og min familie, og det kan jeg også sagtens vise min datter. Og nu ligger landet lidt sådan at når man har barsel, så kan man ikke rigtig komme ud og arbejde. Men nu kender du så heller ikke grunden til hvorfor jeg kom på kh, det behøvede jo ikke ligefrem være fordi jeg var luddoven, som nogle andre kh modtagere, det kunne jo fx. være fordi jeg havde været ude for en ulykke, som ikke kunne gøre det muligt for mig på daværende tidspunkt at starte i arbejde, pga skaden.
Men glæder mig da til at min barsel er slut, så jeg kan komme på arbejdsmarkedet igen, og SELV forsørge min datter, uden at dine skattepenge går til noget du åbenbart er meget imod.
men husk lige en ting, KH og barselsdagpenge, kommer 110% samme sted fra, - nemlig de danske borgeres skattepenge. Så ifølge dig, så må dem der modtager barselspenge, jo heller ikke være nogen der kan forsørge sin familie. men sjovt nok, så kommer de samme sted fra. Men nu betaler kh modtagere og barselspenge modtagere, altså også skat, så vi er selv med til at betale lidt over en 3/4 af vores månedlige indkomst..
Men tak fordi du betaler skat så jeg kan forsørge min datter. 
Anmeld