kontanthjælp og bryllup.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Kløver

Man må gerne være gift, man har bare forsørgerpligt. Men mener kun de trækker fra eller siger man ikke kan modtage støtte, hvis den anden tjener over et hvis beløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Anette&Sophia

Maja84 skriver:

Man må gerne være gift, man har bare forsørgerpligt. Men mener kun de trækker fra eller siger man ikke kan modtage støtte, hvis den anden tjener over et hvis beløb

Det er vidst også sådan det er. :-)

Anmeld

9. januar 2012

Anette&Sophia

Issa skriver:

Det var dog et vældigt surt opstød! 

Så vil jeg da lige tillade mig at blive FORARGET over at du ser SÅ sort og hvidt på tingene.. Nu er det jo ikke ligefrem altid det nemmeste i verden at få et arbejde..

Det var vidst heller ikke det TS mente da hun skrev indlægget....!

Tror der var en der ikke rigtig forstod pointen med min tråd.

Anmeld

9. januar 2012

Anette&Sophia

mor:) skriver:

må jeg spørge...hvorfor ikke bare vente med bryllup til du har fået et arbejde?

Det gør vi også.
Vi vil hellere spare op end at låne pengene, så der kommer jo alligevel til at gå lidt tid.
Det var bare mere sådan en øv for sjov tråd, i mine høje hormoner og en familie lige om hjørnet, som gjorde det hele lidt lyserødt

Anmeld

9. januar 2012

Clisolka

maria87 skriver:

Koster det ikke penge at skrifte efternavn ? fordi det har jeg os tænkt på da vi heller ik vil gifte os endnu pga usikker fremtid jobmæssigt med mig. er stadig på SU

Jo det koster omkring 4-500 kr mener jeg at have læst 

Anmeld

9. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
anetteb skriver:

Det gør vi også.
Vi vil hellere spare op end at låne pengene, så der kommer jo alligevel til at gå lidt tid.
Det var bare mere sådan en øv for sjov tråd, i mine høje hormoner og en familie lige om hjørnet, som gjorde det hele lidt lyserødt

hehe...jamen så held og lykke med det hele Håber i kan få sparet huritgt op til et dejligt bryllup

Anmeld

10. januar 2012

Anette&Sophia

mor:) skriver:

hehe...jamen så held og lykke med det hele Håber i kan få sparet huritgt op til et dejligt bryllup

Det håber jeg også :-) hehe.
men det går nok ikke så galt hvis man tager lidt af gangen. Det gjorde vores vennepar ihvert fald. men selvfølgelig kan man ikke komme udenom det store beløb man er tvunget til at komme af med lige kort før bryllupet til mad, lokale, drikkevare osv :-)

Anmeld

10. januar 2012

kirsti

raca skriver:

jeg syntes det giver mening..

kontanthjælp er jo kun for dem der ikke har andre mugligheder.. dvs ikke haft muglighed for at være længe nok i A-kasse. og ikke har noget af værdi der kan forsøge dem..

det er vel ikke samfundet der skal forsøge en..

men en selv,  eller ens nærmeste familie.

du går vel heller ikke op på komunen og beder dem give dit barn mad og bleoeer?

jeg syntes de burde udvide forsøger pligten så når man har boet sammen i X antal år.. så var man også der lige stillet med gifte par, dvs man også ville kunne udnøtte henandens fradrag.

Det er bare svært at håndhæve da man jo i bund og grund bare kan sige at man er gået fra hinanden flytte en mdr og så rykke tilbage igen

Anmeld

10. januar 2012

Sabine...!

I må til sammel tjene det der svare til 2 gange kontanthjælp før skat...

det vil sige at tjener din kæreste mere end 13.000 før skat... blir alt det han tjener fra trukket din kontanthjælp...

det vil sige tjener han 14.000 før skat for du kun 11.000 i kontanthjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.