Mi skriver:
Jeg syntes også at det er en mærkelig regel. Nu er det ikke lige aktuel herhjemme, men hvis det var, så ville jeg intet kunne få fordi vi er gift, og min mand tjener som han gør. Vores naboer derimod, som har boet sammen i mange år, og har to børn sammen, der ville de få, for de er ikke gift.
Idag bor rigtig mange jo sammen, i ægteskabslignende forhold, og hvorfor skal de have ret til en ydelse blot fordi de ikke lige har valgt at gifte sig 
Man kunne da istedet køre samme system som man gør med ydelser man får som enlig forsørger. Hvis man er to i en husstand, så har man gensidig forsørgerpligt. På den måde ville færre kunne få kontanthjælp, men så ville der til gengæld være råd til enten at hæve kontanthjælpsloftet eller give andre samfundsgoder.
I det hele taget forstår jeg ikke kontanthjælpen særlig godt. Så vidt jeg ved, så vil en person på 18 år, som vælger at gå arbejdsløs i stedet for at arbejde jo kunne få kontanthjælp, som er mere end su???????? så tror fanden, at nogle unge fravælger uddannelse. Jeg syntes at kontanthjælpen skulle sænkes for unge uden børn, så den matcher su, og at man så til gengæld måtte have lidt fritidsarbejde, som man må med su
Har lige været møllen igennem, så kan lige give dig en update på reglerne 
De første 6 måneder som under 25 uden forsørgerpligt får du 6300 før skat, efter 6 måneder ryger den ned på 5300 (det samme som den højeste SU. Bliver du så gravid stiger KH til 10000 + det løse fra 12+0 (men det betyder man ikke kan få tilsud til udstyr). Og når du bliver forsørger kommer den op på de 13000 ligesom alle andre forsørger.
Så er man også uddannelsepligtig, hvilket betyder at hvis du ikke er færdig uddannet, skal du i løbet af de første 1½ måned søge optagelse på minimum en uddannelse og bliver du optaget må du IKKE fravælge at starte på den og gennemføre du ikke uddannelsen (så vidt muligt - man kan jo resikere at det ikke er muligt at få læreplads eller man bliver slemt syg osv) så mister du retten til KH, indtil du fuldføre en uddannelse eller du bliver forsørger.
Jeg personligt synes ikke det er nogen nem løsning eller man "tjener" på det - men synes heller ikke reglerne skal ændres, det er godt med stramme regler, når det egentlig er en luxus nydelse DK har.