kontanthjælp og bryllup.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2011

Georgia

hyskystar skriver:

man kan også godt være gift og på kontanthjælp man skal først forsøge den anden når man tjerner mere end 2 gange kh

Dvs. hvis min kommende mand har en indkomst på 25.000 (udbetalt 15.000), så skal han ikke forsørge mig. Hvis jeg var på kh?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

SjeBets

det har også noget at sige man ejer hus og hvis man bliver gift, bliver huset så ikke også fælleseje, ... der er så mange regler det er vildt, man ja du kan godt få den vil bare blive reguleret efter din mands indtægt....

Anmeld

4. oktober 2011

Anette&Sophia

SjeBets skriver:

det har også noget at sige man ejer hus og hvis man bliver gift, bliver huset så ikke også fælleseje, ... der er så mange regler det er vildt, man ja du kan godt få den vil bare blive reguleret efter din mands indtægt....

hvis vi bliver gift, vil jeg også blive ejer af huset.
og så overtager jeg lige noget af gælden og skal betale det af.
det er jo sygt flettet sammen. :s
kunne forstå det hvis det var noget vi købte sammen, men bare fordi vi bliver gift så hænger jeg automatisk på hans gæld. wow! siger jeg bare. så ryger det da helt a helveds til. byebye bryllups drøm - jeg har sgu ikke råd til at betale hans huslån af.

Anmeld

4. oktober 2011

Kofoed.

anetteb skriver:

er det så 2 gange før eller efter skat?

Før søde, men hvis du ingen indtægt har, så kan manden overtage dit skattefradrag i den periode.

Anmeld

4. oktober 2011

SjeBets

vent til du har fået job og fået tjent timer op i en a-kasse så du ikke ryger i kontanthjælp "fælden" igen ... 

så kan du gifte dig til du blive blå, og stadig få dine dagpenge. Og det er noget bedre end kontanthjælp. Jeg selv er gået fra uddannelse, til lønnet job, og jeg er medlem af en a-kasse, og vi skal ikke giftes før jeg har optjent timer nok. Fordi han er selvstændig og jeg vil ikke kunne få noget på kontanthjælp. 

Anmeld

4. oktober 2011

Kofoed.

anetteb skriver:

kunne forstå det hvis det var noget vi købte sammen, men bare fordi vi bliver gift så hænger jeg automatisk på hans gæld. wow! siger jeg bare. så ryger det da helt a helveds til. byebye bryllups drøm - jeg har sgu ikke råd til at betale hans huslån af.

Ikke nødvendigvis søde, hvis i laver et gældsbevis (mener det er det, det hedder), så betaler i dog begge to af sammen (hvis i da får fællesøkonomi), men går i fra hinanden, så hæfter i selv for den gæld i gik ind i forholdet med og så halv-halv for den i laver sammen, men er gælden i gik ind i forholdet afbetalt, så kan du ikke smide fælles gælden på hans regning. Var det til at forstå?

Anmeld

4. oktober 2011

Mi

Jeg syntes også at det er en mærkelig regel. Nu er det ikke lige aktuel herhjemme, men hvis det var, så ville jeg intet kunne få fordi vi er gift, og min mand tjener som han gør. Vores naboer derimod, som har boet sammen i mange år, og har to børn sammen, der ville de få, for de er ikke gift.

Idag bor rigtig mange jo sammen, i ægteskabslignende forhold, og hvorfor skal de have ret til en ydelse blot fordi de ikke lige har valgt at gifte sig

Man kunne da istedet køre samme system som man gør med ydelser man får som enlig forsørger. Hvis man er to i en husstand, så har man gensidig forsørgerpligt. På den måde ville færre kunne få kontanthjælp, men så ville der til gengæld være råd til enten at hæve kontanthjælpsloftet eller give andre samfundsgoder.

I det hele taget forstår jeg ikke kontanthjælpen særlig godt. Så vidt jeg ved, så vil en person på 18 år, som vælger at gå arbejdsløs i stedet for at arbejde jo kunne få kontanthjælp, som er mere end su???????? så tror fanden, at nogle unge fravælger uddannelse. Jeg syntes at kontanthjælpen skulle sænkes for unge uden børn, så den matcher su, og at man så til gengæld måtte have lidt fritidsarbejde, som man må med su

Anmeld

4. oktober 2011

Clisolka

Så du skifter efternavn, ligesom hvis i var blevet gift?

Jeps  Så hedder vi alle 3 det samme 

Anmeld

4. oktober 2011

K&S

anetteb skriver:

Du bliver ikke automatisk ejer af huset, fordi I bliver gift - det kommer an på, hvem der står som ejer og hvem der har optaget lånet

Anmeld

4. oktober 2011

K&S

anetteb skriver:

Hvorfor er det lige man ikke må være gift og være på kontanthjælp på samme tid? - hvorfor er det lige den fuldtids arbejdende skal forsørge kontanthjælpmodtageren hvis man er gift?
- synes det er unfair og forstår egentlig ikke hvorfor?
hvad nu hvis den fuldtidsarbejdende ikke har råd til at betale alt?

en lille bekymring, fra en stor ( næsten højgravid ) pige.

I stedet for at se på alle de negative sider, så se på at du har mulighed for at få en økonomisk støtte fra kommunen, selvom du reelt ikke "arbejder" for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.