Nederlag at blive skilt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2009

JonTri

Loggidut skriver:

ja jeg ville nok tage det som et nederlag...og jeg vil gerne forklare mig:

da jeg sagde ja til min mand, sagde jeg også ja til at kæmpe for vores forhold, jeg er gået helhjertet ind i det, og vil gå derfra som et halvt menneske hvis skilsmisse nogen sinde kom på tale.

man må jo også gå ud fra at inden man lader sig skille, så har man kæmpet bravt for det forhold, man har sikkert forsøgt at få det til at fungere, og derfor ville jeg betrakte det som en tabt kamp, og dermed et nederlag.

men dermed er det ikke sagt at skilsmisse ikke kan blive en udvej for ægtefolkene, og børnene.

hvis ikke jeg ville tage det som et personligt nederlag, så tror jeg ikke jeg skulle havde sagt ja til manden, i mine ører lyder det jo så lidt som om man ikke kæmpede af hele sit hjerte for det. (giver det nogen mening?)

ps/ jeg siger ikke at jeg kigger på andre og mener de har lidt et nederlag, men personligt ville jeg tage det for at være en tabt kamp hvis jeg var nødsaget til at lade mig skille.

lidt som jeg omvendt kigger på folk som har været gift i mange år, og tænker...shit hvor er de bare seje...sikke flot de har kæmpet for at holde sammen og vundet!

for mig er mit ægteskab bare noget af det største som er sket, og jeg ville virkelig være ked af det gik i stykker.

Enig...
Knus Rikke som vælger at sige ja til august - og forhåbentlig for livet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2009

DK

Helt ærligt så følte jeg det sgu lidt som et nederlag da jeg blev skilt.

Men det var måske også grundet de helt særlige ekstraordinære omstændigheder der gjorde udslaget, kun 7 mdr. efter vi var blevet gift. Jeg troede sgu´ det ville holde evigt... Så ja, havde sgu lidt nederlagsfølelse, og har det stadig når jeg skal fortælle folk at jeg har været gift, men ikke er det mere. Ikke fordi jeg savner manden, men fordi det er så PISSE kikset at blive skilt inden 1 års ægteskab, uanset hvad fanden der så er sket... Bare indrøm det piger...

Derudover kommer jo også følelsen af svigt... men det er ikke så meget nederlagsfølelse som den sviende smerte af svigt fra den ene man var sikker på aldrig ville svigte en!!!

Anmeld

30. januar 2009

wamse

Ja for mig ville det være et nederlag, da det ikke var som det skulle være. Mit udgangspunkt var jo at dette skulle være lykken, og når det så ikke er sådan, ville det for mig føles som et nederlag.

Anmeld

31. januar 2009

H+S Skjolgborg.

Både og kommer and på hvorfor osv...

Anmeld

1. februar 2009

Susan1978

jeg ved ikke om jeg vil føle det som et nederlag.. men det ville fandme blive fandens hårdt..

det første jeg ville gøre var at finde mig et andet job som ikke krævede så meget hvertfald.

har lige været alene med ungerne i 10 dage, da kæresten har været på skiferie. og ligesom han var taget afsted bliver den mindste syg og har været det hele ugen.

Susan

Anmeld

1. februar 2009

Pia.

Lidt kort svar... Men ja det gør jeg faktisk lidt... drømmen om den eneste ene og leve sammen resten af livet... Hvis dette ikke holder ja så ser jeg det desværre som et stort nederlag....

Anmeld

18. marts 2009

b.adsersen@mail.dk

Ringsmose skriver:

Hej

Jeg er selv blevet skilt 2 gange, dog ikke fra sønnens far af, for han vil ikke se sin søn, men jeg har ik følt noget nederlag, nogle af gangene. Men har der i mod lært af det, har bare fortalt mig at jeg hellere skulle tænke mig godt om....

Nu har jeg så ny fyr på, der gerne vil forloves og ja der, har jeg der i mod ikke travlt overhovedet, han er far til vores kommende barn. og vi har været sammen for 5 år siden, og har nu fundet sammen igen, han var grunden til min sidste skilsmisse, og det har jeg da ikke fortrudt på nogen måde......

Men der er jo forskellige grunde til vi bliver skilt, min første mand var mig utro lige efter vi blev gift så det varede kun 3 måneder..

Hilsen Ringsmose 8+0

Hej .Jeg er ved at blive skilt for anden gang ..det er forfærdentlig .Har det rigtig dårlig .vi har 2 børn sammen og har 3 fra et tidligere ægteskab .Jeg føler mig som et fiasko

Anmeld

19. marts 2009

malou

b.adsersen@mail.dk skriver:

Hej .Jeg er ved at blive skilt for anden gang ..det er forfærdentlig .Har det rigtig dårlig .vi har 2 børn sammen og har 3 fra et tidligere ægteskab .Jeg føler mig som et fiasko

Føler med dig.... det er aldrig sjovt at skulle bryde op.... håber du kommer ud af det helskinnet.

knus malou

Anmeld

19. marts 2009

Miamaja

b.adsersen@mail.dk skriver:

stort knus

Anmeld

19. marts 2009

Smølf

Jeg tror at jeg ville føle det som en fiasko... Måske havde jeg ikke arbejdet nok for det, måske havde jeg glemt mig selv, måske havde jeg valgt forkert til at begynde med? Jeg tror, at jeg i mange henseender ville skylde skylden på mig selv...

Men jeg ved det da heldigvis ikke... Jeg er heldigvis stadig lykkelig gift og satser på, at det vil fortsætte sådan.

KH Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.