Hvad er oddsene for fødsel i denne situation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.136 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. september 2011

Frøken J.

Ja, jeg stod i dag og kiggede i spejlet og må nok erkende, at min mave sidder MEGET højt. Jeg ved jo, at den lille ikke står fast, men hun står jo så også meget højt.. Hvad er oddsene lige for at gå i gang af sig selv, når hun nu ikke har fundet udgangen endnu åbenbart? Ærlig talt er jeg ved at nå den tro, at jeg vil blive sat i gang Har termin på søndag..

Har vedhæftet foto
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Thalia

Slå koldt vand i blodet. Det er helt normalt at man går over tid første gang, og det er også helt normalt at maven først synker når fødslen går i gang.

Jeg er sikker på at det nok skal gå alt sammen, men jeg kan også godt forstå at du er ved at være utålmodig

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Slå koldt vand i blodet. Det er helt normalt at man går over tid første gang, og det er også helt normalt at maven først synker når fødslen går i gang.

Jeg er sikker på at det nok skal gå alt sammen, men jeg kan også godt forstå at du er ved at være utålmodig

Jeg er bare i tvivl om det er tegn på man går EKSTRA meget over tid, hvis den står så højt..

Jeg tror også mest, at jeg er generet af det, fordi jeg længe havde en ren intuitiv fornemmelse af, at jeg ville føde før tid. Jeg synes der var så mange tegn og ting, og folk omkring mig sagde det samme. Og når så folk med termin efter en begynder at føde, så pyha! Nogle dage er jeg ikke utålmodig, andre dage er jeg..

Anmeld

30. september 2011

Mka

Stå hun nede? selvom at hun ikke stå fast. Min mave sad også meget højt og jeg fødte 10 dage over termin Troede også at jeg skulle føde før tid, men sådan skulle det ikke gå hihi.

Men en ting er sikkert hun kommer på hendes fødselsdag Og nok inde for 14 dage

Anmeld

30. september 2011

Palaja

Tjaa det er jo svært at sige. Umiddelbart er dine odds vel ikke mindre end andres? Og det er helt normalt at gå over tid, men kan godt forstå hvis du er ved at være utålmodig. Min mave sad også ret højt, men gik i fødsel 37+1 så er måske ikke den rigtige til at svare på dit spørgsmål. Men du skal da lige have en krammer Og et billede af min mavse 4 dage før jeg fødte - til sammenligning 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. september 2011

Thalia

Frøken J. skriver:

Jeg er bare i tvivl om det er tegn på man går EKSTRA meget over tid, hvis den står så højt..

Jeg tror også mest, at jeg er generet af det, fordi jeg længe havde en ren intuitiv fornemmelse af, at jeg ville føde før tid. Jeg synes der var så mange tegn og ting, og folk omkring mig sagde det samme. Og når så folk med termin efter en begynder at føde, så pyha! Nogle dage er jeg ikke utålmodig, andre dage er jeg..

Altså jeg synes jo ikke din mave sidder synderligt højt på det billede.

Jeg har et billede af mig selv som er taget lige efter vandet gik (altså 2½ time før jeg fødte), og min mave sidder lige så højt. det handler jo også meget om hvor lang du er i livet og den slags.

Og selv hvis din mave stod højt, så er det slet ikke et tegn på at du går ekstra meget over tid nej

Anmeld

30. september 2011

Christine

Frøken J. skriver:

Ja, jeg stod i dag og kiggede i spejlet og må nok erkende, at min mave sidder MEGET højt. Jeg ved jo, at den lille ikke står fast, men hun står jo så også meget højt.. Hvad er oddsene lige for at gå i gang af sig selv, når hun nu ikke har fundet udgangen endnu åbenbart? Ærlig talt er jeg ved at nå den tro, at jeg vil blive sat i gang Har termin på søndag..

Har vedhæftet foto

Nu har jeg aldrig været så gravid som dig, da jeg fødte før 38+2 begge gange.
Men da jeg blev sat i gang (uden held) anden gang, sagde jordemoderen at babyen stod med hovedet hvilende på skambenet, og at han derfor ikke var i nærheden af at falde ned hvor han kunne sætte sig fast. Så måske er det samme situation for dig?
Jeg ved ikke hvad man evt. gør så, men jeg vil da tro der er al mulig chance for at hun falder på plads i løbet af de næste par dage..

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Mka skriver:

Stå hun nede? selvom at hun ikke stå fast. Min mave sad også meget højt og jeg fødte 10 dage over termin Troede også at jeg skulle føde før tid, men sådan skulle det ikke gå hihi.

Men en ting er sikkert hun kommer på hendes fødselsdag Og nok inde for 14 dage

Hun står og "svæver" med hovedet over bækkenet, hvis du kan følge mig?

Og jo jo, det ved jeg jo godt, jeg tænkte bare på om man mon gik mere over tid end normalt, hvis barnet stod højt

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Palaja skriver:

Tjaa det er jo svært at sige. Umiddelbart er dine odds vel ikke mindre end andres? Og det er helt normalt at gå over tid, men kan godt forstå hvis du er ved at være utålmodig. Min mave sad også ret højt, men gik i fødsel 37+1 så er måske ikke den rigtige til at svare på dit spørgsmål. Men du skal da lige have en krammer Og et billede af min mavse 4 dage før jeg fødte - til sammenligning 

Ja ja, jeg er godt klar over, at det er normalt at gå over tid Det jeg bare tænkte på var, om der var en tendens til, at man gik ekstra meget over tid, hvis bebs stod højt Men tak for svaret! Du er i hvert fald eksemplet på, at man ikke behøver gå for evigt, fordi den sidder højt

Anmeld

30. september 2011

Frøken J.

Thalia skriver:

Altså jeg synes jo ikke din mave sidder synderligt højt på det billede.

Jeg har et billede af mig selv som er taget lige efter vandet gik (altså 2½ time før jeg fødte), og min mave sidder lige så højt. det handler jo også meget om hvor lang du er i livet og den slags.

Og selv hvis din mave stod højt, så er det slet ikke et tegn på at du går ekstra meget over tid nej

Tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.