Anonym skriver:
Ja, det kan jo ikke lade sig give sig. Og det er selvfølgelig fint nok de giver et håb, ville bare have fortrukket hun havde sagt hvad hun troede. Det er klart at de skal være 100% sikre på at det ikke lever. Synes bare det er lang tid at gå. 
Okay. Har en veninde der lige har været igennem den medicinske og hun sagde det var et helvede, så ahr faktisk frygtet den lidt. Men nu må jeg se at hvis det kommer dertil hvad lægen så vil anbefale mig.
Føler lidt jeg er blevet frarådet noget tid. Vi havde planlagt vi ville prøve fra september-januar (smed p-pillerne i juni, men kroppen skulle lige have lidt tid synes jeg. det fik den så ikke. hehe). Grunden til der ligesom lige var en tidsbegrænsning på var fordi det ville være mest praktisk vedr. mit studie. Så jeg tror måske det er derfor jeg er usikker. Og skal så have snakket med manden om vi skal "skide hul i" "planen" og så kører derudaf når alt det her er overstået...om jeg så kommer til at have termin midt i et semester.
Men du har nok ret. Aner jo ikke hvordan jeg kommer til at reagere længere henne i forløbet. Selvom jeg føler mig afklaret knuger jeg mig stadig lidt til et meget lille håb, selvom det i mit hoved er helt umulig!
Altså...jeg har også hørt at den medicinske kan gøre ret ondt, også derfor jeg med det samme bad om en udskrabning. Og der var ingen problemer...det var mit helt eget valg. Bagefter føler man sig lidt tom indeni, men det går over igen. Jeg havde det ok igen med det efter et par uger. man skal lige have lidt tid til at fordøje det.
Jeg har altid haft den holdning/indstilling, at en uddannelse kan man altid få...man kan ikke altid få børn. Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er. Hvis du er i 20´erne, jamen så har du jo også tid nok endnu til at vente
Men det er jo forskelligt hvordan man har det med det. Nogen vil jo gerne have uddannelsen på plads først, mens andre vælger at få børn inden eller under uddannelse. det kommer jo an på dig/jer, hvad I har det bedst med 
men hvis I brænder for et barn nu, så synes jeg bestemt I bare skal begive jer ud i det 
Hvor langt er du i din uddannelse? Er der mulighed for f.eks. at tage 1-2 semestre, holde pause, og så fortsætte bagefter igen, der hvor man slap? Jeg har ikke meget forstand på det, da jeg aldrig har gået på universitetet. Hvis det er muligt at lave det afbræk, så synes jeg da sagtens I kan forsøge igen.
Men rigtig god ide at få snakket med manden om det. Det er jo en fælles beslutning, og noget som kommer til at betyde en hel del for jer begge.
Du er altid velkommen til at skrive, hvis du skulle få brug for det 
held og lykke med, hvad du end beslutter