Opdate på: Hjælp mig piger! Jeg har så ondt i maven. :(:(:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Stort knus til dig først. Håber da det viser sig, det bare er en langsom starter du går rundt med.

Men. Ville bare lige fortælle at jeg netop nu er i gang med den medicinske abort, to pillerne på sygehuset i onsdags og lagde selv stikpiller op i går. Jeg fik en stærk smertestiller med hjem, sådan en depottablet ssom virker i tolv timer, som jeg tog samtidig med stikpillerne. Og jeg har da kunne mærke det murre og være lidt krampeagtigt ind imellem, men absolut ikke slemt. Idag bløder jeg som ved en almindelig mens og har ikke særligt ondt. Så syntes gennemgående ikke det har været nogen slem omgang rent fysisk.

Det tror jeg desværre ikke det er.

Men tak..

Ang. abort, så er det fordi min veninde lige havde en "SA" hvor hun ikke kunne få alt ud. Så hun fik den medicinske, som heller ikke ordentlig ville gå i gang så hun havde MEGA smerter og røg ind og ud hos gyn for at få ""rykket løs" osv. Og når nu jeg i forvejen "holder" på det så kan det jo ske min krop heller ikke bare får det ud ved den medicinske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Og jeg ved hvad jeg vil og manden hvad han vil og hvad vi vil sammen. <3 Vi vil være forældre tidligt. Han er 24..

Jeg har ingen smerter haft de sidste par dage, det er bare den der murren i underlivet.

Dagene går jo og jeg skal imorgen have taget blodprøver igen.

Nu npr jeg stadig er "gravid" falder hcg niveauet så hvis det er gået til grunde? Eller kan det godt være det sammen/større fordi jeg stadig er "gravid"?? Ved du det? Fik du taget blodprøver for at tjekke det før kontrolscanning??

Tjaah, ved ikke omm det er positivt. Jo positivt hvis det nu bare var en graviditet hvor fosteret var levende.

Jeg fik ikke taget blodprøver, men jeg gik ud fra at hcg var faldende. Jeg fik at vide at grunden til at kroppen ikke selv afstødte fostret, skyldtes at moderkagen åbenbart delvist virkede 

Men jeg er ret sikker på, at hvis graviditeten er gået i stå, så falder hcg også.

Men ja....gid den graviditet dog var blevet til noget...øv øv 

Anmeld

2. oktober 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Jeg fik ikke taget blodprøver, men jeg gik ud fra at hcg var faldende. Jeg fik at vide at grunden til at kroppen ikke selv afstødte fostret, skyldtes at moderkagen åbenbart delvist virkede 

Men jeg er ret sikker på, at hvis graviditeten er gået i stå, så falder hcg også.

Men ja....gid den graviditet dog var blevet til noget...øv øv 

Okay. Ja det gik jeg også ud fra. Kan bare ikke forstå hvorfor kontrolscanningen så skal ligge så laaaangt ude i fremtiden d. 10. hvis jeg allerede får svar tirsdag om at hcg er faldende. For så burde dt jo være PÆNT sikkert at deter gået til grunde. og så vil jeg da helst bare videre til den proces hvor det skal ud...

Nå jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed og gå med "det" indeni mig.

Anmeld

2. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Okay. Ja det gik jeg også ud fra. Kan bare ikke forstå hvorfor kontrolscanningen så skal ligge så laaaangt ude i fremtiden d. 10. hvis jeg allerede får svar tirsdag om at hcg er faldende. For så burde dt jo være PÆNT sikkert at deter gået til grunde. og så vil jeg da helst bare videre til den proces hvor det skal ud...

Nå jeg må jo bare væbne mig med tålmodighed og gå med "det" indeni mig.

Kunne du ikke prøve at ringe til dem tirsdag og spørge om det kunne blive foretaget tidligere? For nej, når man ved det er dødt, så vil man også bare have det ud hurtigst muligt.

Jeg var derhenne 1 uge efter den scanning, hvor det jo viste sig at graviditeten ikke blev til noget. Blev jo så scannet om torsdagen, som fortsat viste en graviditet, der var gået i stå. og om mandagen fik jeg så foretaget den udskrabning. Så derefter gik det jo pænt hurtigt 

Men prøv at ring derind.

Anmeld

2. oktober 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Kunne du ikke prøve at ringe til dem tirsdag og spørge om det kunne blive foretaget tidligere? For nej, når man ved det er dødt, så vil man også bare have det ud hurtigst muligt.

Jeg var derhenne 1 uge efter den scanning, hvor det jo viste sig at graviditeten ikke blev til noget. Blev jo så scannet om torsdagen, som fortsat viste en graviditet, der var gået i stå. og om mandagen fik jeg så foretaget den udskrabning. Så derefter gik det jo pænt hurtigt 

Men prøv at ring derind.

Jo det må jeg prøve. For synes virkelig ikke det kan psse jeg skal gå med det såååå længe.

Men kan egentlig heller ikke huske så meget af det de sagde efter scanninge. JEg var i chok. Helt stoneface fordi jeg ikke kunne forstå at det tog en sådan drejning. Mit blodtryk lå på 145 over 107 så det siger jo lidt om hvordan jeg havde det.

her vile der jo gå 11 dage fra 1. scanning til 2. scanning. Det synes jeg godt nok er lææææænge. Måske fordi de jo mener jeg er 4+/5+ noget og så ville helt hen hvor man var "sikker" på at kunne se hjerteblink. Men igen. faldene hcg må sku være bevis nok.

Anmeld

2. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Jo det må jeg prøve. For synes virkelig ikke det kan psse jeg skal gå med det såååå længe.

Men kan egentlig heller ikke huske så meget af det de sagde efter scanninge. JEg var i chok. Helt stoneface fordi jeg ikke kunne forstå at det tog en sådan drejning. Mit blodtryk lå på 145 over 107 så det siger jo lidt om hvordan jeg havde det.

her vile der jo gå 11 dage fra 1. scanning til 2. scanning. Det synes jeg godt nok er lææææænge. Måske fordi de jo mener jeg er 4+/5+ noget og så ville helt hen hvor man var "sikker" på at kunne se hjerteblink. Men igen. faldene hcg må sku være bevis nok.

Ja hvis hcg er faldet og en evt. scanning viser, at der fortsat ikke er sket nogen udvikling med fostret, så må man konkludere, at der ikke er noget at gøre.

11 dage virker også som længe  Jeg synes de 11 dage jeg ventede fra første scanning og så indtil udskrabningen, var nogle meget hårde dage.

Jeg kender godt til det med chokket....jeg husker også meget lidt fra den dag. Det eneste jeg husker, var deres falske forhåbninger til mig, mens man samtidig kunne mærke at de havde medlidenhed med mig. Jeg vidste da godt at løbet var kørt, og så vil man bare have det overstået, så man kan komme videre.

Jeg håber du har en god kæreste, der er der for dig....for det er ret hårdt lige bagefter.

Og kram til dig.....det er dælme ikke rart det her 

Anmeld

2. oktober 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Ja hvis hcg er faldet og en evt. scanning viser, at der fortsat ikke er sket nogen udvikling med fostret, så må man konkludere, at der ikke er noget at gøre.

11 dage virker også som længe  Jeg synes de 11 dage jeg ventede fra første scanning og så indtil udskrabningen, var nogle meget hårde dage.

Jeg kender godt til det med chokket....jeg husker også meget lidt fra den dag. Det eneste jeg husker, var deres falske forhåbninger til mig, mens man samtidig kunne mærke at de havde medlidenhed med mig. Jeg vidste da godt at løbet var kørt, og så vil man bare have det overstået, så man kan komme videre.

Jeg håber du har en god kæreste, der er der for dig....for det er ret hårdt lige bagefter.

Og kram til dig.....det er dælme ikke rart det her 

Ja det må man. Det er en mega hård tid. en Speciel/underlig tid Man går fra at være så smilende, strålende, lykklig, glad til at være så frustreret, grå, irritabel, med mega humørsvingninger.

Ja, synes også det er længe. Og glæder mig bare til at få vished og komme videre. Selvom jeg nu godt ved hvad klokken har slået... Jeg føler mig på INGEN måde gravid!

Jeg havde en tæt veninde med. Hun vidste godt at jeg ikke helt havde "forstået" situationen. Det kunne hun tydeligt mærke på mig. Men hunvidste også at når jeg kom hjem, så ville følelserne få frit spil og det fik de i 2 dage. Var igennem hele det negative følelsesregistre.

Og jeg har det på samme måde. Falske forhåbninger og medlidende blik. ARGH. Som om fosteret lever. Jeg ved jo ligesom hvad kan lade sig gøre.Hvornår vi har haft sex osv. Selvfølgelig kan det var en langsom starter, men altså en der starter 4 uger senere end beregnet. ej vel.

Og jeg er så træt af folk (svigermor) der siger jeg ikke må tage sorgerne på forskud, for hvad hun kan regne var jeg altså kun 5 uger henne i torsdags. ARRRRRH Pis nu af. Undskyld mig...  

Imorgen blvier en speciel dag. Det var der jeg skulle have lavet vandrejournal. jeg skulle endelig have papir på min graviditet. Endelig nåede jeg 1. milepæl. Men nu er tiden aflyst......

Jeg har en rigtig god kæreste. :') Og nogen rigtig gode veninder der kan gennemskue mig på trods af mine ellers fantastiske facader. Og en arbejdsplads der helt sikkert kommer til at forstå mig hvis det skulle blive nødvendigt at fortælle dem om det pga. mit humør efterfølgende. osv.

Taaak. Du er simpelthen en så god hjælp.

Anmeld

3. oktober 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Ja det må man. Det er en mega hård tid. en Speciel/underlig tid Man går fra at være så smilende, strålende, lykklig, glad til at være så frustreret, grå, irritabel, med mega humørsvingninger.

Ja, synes også det er længe. Og glæder mig bare til at få vished og komme videre. Selvom jeg nu godt ved hvad klokken har slået... Jeg føler mig på INGEN måde gravid!

Jeg havde en tæt veninde med. Hun vidste godt at jeg ikke helt havde "forstået" situationen. Det kunne hun tydeligt mærke på mig. Men hunvidste også at når jeg kom hjem, så ville følelserne få frit spil og det fik de i 2 dage. Var igennem hele det negative følelsesregistre.

Og jeg har det på samme måde. Falske forhåbninger og medlidende blik. ARGH. Som om fosteret lever. Jeg ved jo ligesom hvad kan lade sig gøre.Hvornår vi har haft sex osv. Selvfølgelig kan det var en langsom starter, men altså en der starter 4 uger senere end beregnet. ej vel.

Og jeg er så træt af folk (svigermor) der siger jeg ikke må tage sorgerne på forskud, for hvad hun kan regne var jeg altså kun 5 uger henne i torsdags. ARRRRRH Pis nu af. Undskyld mig...  

Imorgen blvier en speciel dag. Det var der jeg skulle have lavet vandrejournal. jeg skulle endelig have papir på min graviditet. Endelig nåede jeg 1. milepæl. Men nu er tiden aflyst......

Jeg har en rigtig god kæreste. :') Og nogen rigtig gode veninder der kan gennemskue mig på trods af mine ellers fantastiske facader. Og en arbejdsplads der helt sikkert kommer til at forstå mig hvis det skulle blive nødvendigt at fortælle dem om det pga. mit humør efterfølgende. osv.

Taaak. Du er simpelthen en så god hjælp.

Den der med facaden kender jeg godt, sådan en har jeg også selv nemlig, og jeg er god til at bruge den, hvis jeg får brug for det hehe  Det er kun min mor, der kan gennemskue mig. Men man skal også passe på, at man ikke gemmer på for meget, for så går det pludseligt galt. Man kan gemme på noget, men ikke alt for meget. Det er bare SÅ godt, når man møder forståelse fra arbejdspladsen, specielt i sådanne situationer her. Så har man i hvert fald ikke dét, at skulle tumle med samtidig.

Din svigermor ja  det kan være hun tror hun opmuntrer dig ved at sige sådan. Men hmm jahh de der svigermødre er gode til at blande sig. Hvordan dælen kunne hun regne sig frem til, at du kun skulle være 5 uger henne? Altså det er nok du og din kæreste, der bedst ved det 

Det er bare SÅ godt at du har nogle gode veninder og en god kæreste, der er der for dig. Det betyder bare SÅ meget.

Og jeg er glad for at høre, at jeg kan hjælpe  Hvis du har spørgsmål omkring et eller andet vedrørende det her, så spørger du bare. Jeg har jo været hele møllen igennem selv.

Anmeld

3. oktober 2011

Anonym

ja nu kommer jeg nok til at lyde som din svigermor....men da jeg var gravid med min søn begyndte jeg at bløde i uge 9....jeg blev scannet og der viste sig kun en foster sæk og madpakken som de kalder det, ingen foster eller hjerte blink...så fik taget blodprøve og målt tal som heller ikke var høje nok, så svaret var du vil sikkert opleven en sa inden for den næste uge imens måler vi dine tal og kontrol scanner om en uge...min tal steg stadig ikke så, så efter en uge hvor jeg ikke havde blødt mere, ville de kontrol scanne og give mig en ma....men på den scanning så de et lille foster med hjerte blink....de vurderede mig bare til at være 6 uger henne, hvordan ved jeg ikke, for jeg vidste præsis hvornår jeg havde haft min mens, og hvilke dage vi havde haft sex...og i dag har jeg den skønneste unge på 17 mdr, så måske kan der være en lille chance for dig...

Anmeld

3. oktober 2011

Linekocemba

Må lige tilføje at Hcg sagtens kan stige selvom fosteret er gået til. Desværre

Derfor er en scanning nødvendig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.