Første læge besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Zeus

Kan ikke lige huske hvordan det foregik med den store, men det er også over 7 år siden efterhånden

Men med den yngste, havde jeg 2-3 positive tests herhjemme (hvor jeg har været 3+ uger henne), fik lavet en alm test ved lægen ugen efter (hvor jeg var 4+ uger henne), og fik så en tid til at få lavet vandrejournal da jeg var 9 uger henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Anonym trådstarter

LilleMie skriver:

Hos mig var lægesekretæren vildt sød i telefonen, og sagde tillykke og spurgte om jeg selv havde testet osv. - og det måtte jeg sige ja til og 4 gange med samme resultat over 3 dage . Så grinte hun bare og sagde der vidst ingen grund var til, at jeg kom ned til dem og blev testet også .

Jeg håber, du får en bedre oplevelse, når du kommer ind til lægen og ikke skal snakke med den irriterende lægesekretær! For det er vigtigt at turde stille alle de spørgsmål, man har og tør komme til dem, hvis der bliver problemer.

Og ellers så er der altid baby.dk, hvor der næsten altid er et god råd og en  med det samme!

Ja heldigvis har jeg baby.dk.

Men jeg håber jeg er mere heldig i morgen når jeg tager derop. Hun var i hvert fald ikke til megen hjælp, og de tests man tager hjemme er åbenbart ikke gode nok i hendes øjne.

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg var oppe med urin prøve i dag, og ringede senere derop for at høre. Og den er positiv Så nu er der bestilt et par tider deroppe til senere i graviditeten

Anmeld

29. september 2011

TWT

Anonym skriver:

Hun var virkelig en K...... hende jeg snakkede med. Sådan en rigtig bedrevidende en.

Min søster har lige været gravid og der foregik det som dig, og det fortalte jeg hende, og så sagde hun om min søster måske var læge.

Først når jeg får svar på urin prøven fredag (ja må ikke få svar før åbenbart) så vil der blive aftalt en tid til blodprøve og vandrejournal.

Jeg er ca 4+2 så det er stadig meget nyt

Det med at du skal vente til fredag, er nok fordi lægens g-teste ikke er ret følsomme. og derfor ved de nok, at det er bedst at vente lidt.

tillykke med spiren

Anmeld

29. september 2011

JH12

Efter jeg havde testet positiv der hjemme, havde jeg tilfældigvis en tid ved lægen, hvor jeg fik konstateret jeg var gravid.

Og idag har jeg ringet og bestilt tid til at få lavet  vandrejournal, som min læge først vil lave når man er 8-9 uger henne, pga. spontan abort, så jeg har en tid på næste Torsdag hvor jeg så er 9+0 henne

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

TWT skriver:

Det med at du skal vente til fredag, er nok fordi lægens g-teste ikke er ret følsomme. og derfor ved de nok, at det er bedst at vente lidt.

tillykke med spiren

Ja det kan godt ske. Men der var ikke nogen tvivl da jeg ringede i dag. Og hun kunne heldigvis sagtens fortælle mig resultatet

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

Joyce skriver:

Efter jeg havde testet positiv der hjemme, havde jeg tilfældigvis en tid ved lægen, hvor jeg fik konstateret jeg var gravid.

Og idag har jeg ringet og bestilt tid til at få lavet  vandrejournal, som min læge først vil lave når man er 8-9 uger henne, pga. spontan abort, så jeg har en tid på næste Torsdag hvor jeg så er 9+0 henne

Det fik jeg også at vide. Så når jeg er i uge 8 skal jeg have lavet vandrejournal og i uge 10 har jeg en tid ved lægen.

Men det er jo også fint nok de gerne vil være på den sikre side.

Og tillykke med den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.