Første læge besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.247 visninger
46 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg har testet to gange, og der er ikke nogen tvivl om at jeg er gravid. Jeg ringer til lægen for at få en tid. Har fået at vide man skal have taget en blodprøve for at slå det fast.

Nej det skal man ikke siger hende jeg snakker med. Jeg skal aflevere en morgen urin prøve. og der vil gå en hel dag før jeg kan få svaret på den.

Hvordan foregik det ved jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

GitteC78

Da jeg opdagede at jeg var gravid begge gange, ringede jeg til lægen og sagde at jeg var gravid. Jeg fik en tid hvor lægen lavede vandrejournal. Jeg har aldrig skulle aflevere en urin test...

Tillykke tillykke... Hvor langt er du henne?

Anmeld

28. september 2011

Clisolka

Ja jeg har testet to gange, og der er ikke nogen tvivl om at jeg er gravid. Jeg ringer til lægen for at få en tid. Har fået at vide man skal have taget en blodprøve for at slå det fast.

Nej det skal man ikke siger hende jeg snakker med. Jeg skal aflevere en morgen urin prøve. og der vil gå en hel dag før jeg kan få svaret på den.

Stort tillykke 

Jeg skulle aflevere en urinprøve - og bagefter ind og snakke med lægen. Hun lavede ikke en GU på mig 

Anmeld

28. september 2011

Emily2012<3

Jeg testede positiv hjemme.

Ringede og fik tid til en test. Positiv. Så fik jeg en tid til første lægebesøg.

Kom derned til første lægebesøg og fik taget en masse blodprøver, og så kom jeg bagefter ind til lægen og hun spurgte os om en masse spørgsmål som skulle skrives ind i journalen. Samt der blevet lavet vandre journal.

Og terminen blev udregnet.

Og mere skete der faktisk ikke rigtig..

Håber du kunne bruge det til noget..

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Da jeg opdagede at jeg var gravid begge gange, ringede jeg til lægen og sagde at jeg var gravid. Jeg fik en tid hvor lægen lavede vandrejournal. Jeg har aldrig skulle aflevere en urin test...

Tillykke tillykke... Hvor langt er du henne?

Hun var virkelig en K...... hende jeg snakkede med. Sådan en rigtig bedrevidende en.

Min søster har lige været gravid og der foregik det som dig, og det fortalte jeg hende, og så sagde hun om min søster måske var læge.

Først når jeg får svar på urin prøven fredag (ja må ikke få svar før åbenbart) så vil der blive aftalt en tid til blodprøve og vandrejournal.

Jeg er ca 4+2 så det er stadig meget nyt

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Stort tillykke 

Jeg skulle aflevere en urinprøve - og bagefter ind og snakke med lægen. Hun lavede ikke en GU på mig 

Det er åbenbart forskelligt fra læge til læge. Urin prøven skal smides i deres postkassen om morgen, og jeg kan først få svaret dagen efter. overvejer dog at ringe om eftermiddagen og høre

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

BJNGJ. skriver:

Jeg testede positiv hjemme.

Ringede og fik tid til en test. Positiv. Så fik jeg en tid til første lægebesøg.

Kom derned til første lægebesøg og fik taget en masse blodprøver, og så kom jeg bagefter ind til lægen og hun spurgte os om en masse spørgsmål som skulle skrives ind i journalen. Samt der blevet lavet vandre journal.

Og terminen blev udregnet.

Og mere skete der faktisk ikke rigtig..

Håber du kunne bruge det til noget..

Ja okay. det er måsk lidt på samme måde det her foregår. For skal selv lave urin prøven hjemme. og så får jeg svar på den fredag og der vil vi så skulle aftale en ny tid.

Havde du din kæreste/mand med til da der blev lavet vandrejournal?

Anmeld

28. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Det er åbenbart forskelligt fra læge til læge. Urin prøven skal smides i deres postkassen om morgen, og jeg kan først få svaret dagen efter. overvejer dog at ringe om eftermiddagen og høre

Det er egentlig lidt sjovt det er så forskelligt... 

Jeg skulle lave en urinprøve hos lægen 

Ja, prøv da at ring om eftermiddagen - der burde da være kommet et svar 

Anmeld

28. september 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Jeg ringede også bare til lægen og sagde jeg var testet positivt , han sagde jeg skulle komme ind igår den 27 og have taget blodprøver til nakkefold .. Og ellers skal jeg til lægen igen den 4 okt og have lavet vandrejournal .. De har heller ikk testet mig hvilket jeg synes er mærkeligt ..

Anmeld

28. september 2011

GitteC78

Anonym skriver:

Hun var virkelig en K...... hende jeg snakkede med. Sådan en rigtig bedrevidende en.

Min søster har lige været gravid og der foregik det som dig, og det fortalte jeg hende, og så sagde hun om min søster måske var læge.

Først når jeg får svar på urin prøven fredag (ja må ikke få svar før åbenbart) så vil der blive aftalt en tid til blodprøve og vandrejournal.

Jeg er ca 4+2 så det er stadig meget nyt

Hold da op, sikke en K........

Man kan da se på urin prøven med det passe om du er gravid... Underligt du skal vente nogle dage på svar. Men det er jo nok så forskelligt fra læge til læge

Ja så er det jo meget nyt. Spændende. Jeg er selv i uge 18

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.