Første læge besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Det er egentlig lidt sjovt det er så forskelligt... 

Jeg skulle lave en urinprøve hos lægen 

Ja, prøv da at ring om eftermiddagen - der burde da være kommet et svar 

Altså hvis jeg kan lave to meget positive tests, en om aften og en om morgenen er der ikke noget at være i tvivl om, så tænker også lidt at det da ikke kan tage så lang tid at få et svar. og bare for at irritere hende ringer jeg. Hun sagde godt nok jeg skulle have svaret af en læge, men nu ringer jeg til sekretæren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Emily2012<3

Anonym skriver:

Ja okay. det er måsk lidt på samme måde det her foregår. For skal selv lave urin prøven hjemme. og så får jeg svar på den fredag og der vil vi så skulle aftale en ny tid.

Havde du din kæreste/mand med til da der blev lavet vandrejournal?

Jeg forstår ikke hvorfor de først kan give svar på din urin prøve så sent.. Jeg sad bare og ventede i de få min hvor de lavede testen.. Og så kom jeg ind og den var selvfølgelig positiv.. Og så fik jeg nogle bøger osv.. 

Så jeg forstår ikke Hvorfor du først får svar fredag.. Syns bare du skal ringe derned..

Ja jeg havde manden med for der bliver også stillet en masse spørgsmål til ham.. Så jeg er glad for jeg havde ham med.. 

Og tillykke med maven.. 

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Jeg ringede også bare til lægen og sagde jeg var testet positivt , han sagde jeg skulle komme ind igår den 27 og have taget blodprøver til nakkefold .. Og ellers skal jeg til lægen igen den 4 okt og have lavet vandrejournal .. De har heller ikk testet mig hvilket jeg synes er mærkeligt ..

Ja det er da egentlig underligt. Bare sådan for at være på den sikre side. men det bliver da rigtig spændende så. Det er dejligt når der så sker noget.

Det hele bliver mere virkeligt. og det var også derfor jeg gerne hurtig ville til lægen

Anmeld

28. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Altså hvis jeg kan lave to meget positive tests, en om aften og en om morgenen er der ikke noget at være i tvivl om, så tænker også lidt at det da ikke kan tage så lang tid at få et svar. og bare for at irritere hende ringer jeg. Hun sagde godt nok jeg skulle have svaret af en læge, men nu ringer jeg til sekretæren.

Nåårh, jeg tænkte bare det var underligt du skulle ligge prøven i deres postkasse.

Ja, jeg havde altså også ringet hvis hun havde snakket sådan til mig 

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

GitteC78 skriver:

Hold da op, sikke en K........

Man kan da se på urin prøven med det passe om du er gravid... Underligt du skal vente nogle dage på svar. Men det er jo nok så forskelligt fra læge til læge

Ja så er det jo meget nyt. Spændende. Jeg er selv i uge 18

Ja jeg synes også det var underligt at jeg skulle vente. Men jeg tager chancen og ringer dertil senere på dagen, for vil da ikke gå og vente. Plus det jo stadig er en hemmelighed, så ikke fedt at skulle ringe der til midt i arbejdstiden, hvor andre kan høre det..

Ja det er meget nyt. Havde troet jeg skulle vente længe før der skete noget. men jeg var heldig.

Uha så er du snart nået halvvejs. er ventetiden lang?

Anmeld

28. september 2011

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Ja det er da egentlig underligt. Bare sådan for at være på den sikre side. men det bliver da rigtig spændende så. Det er dejligt når der så sker noget.

Det hele bliver mere virkeligt. og det var også derfor jeg gerne hurtig ville til lægen

Ja jeg ville også meget hurtigt til lægen .. Men skulle vente 3 uger så jeg var 6 uger henne for at komme .. Og det var kun blodprøver ? Det er skam lidt mærkeligt .. Men tror også det er forskelligt fra læge til læge .. Den læge jeg havde da jeg boede i Kbh hun troede ikk på at jeg var gravid selvom testen viste positiv , der tog hun også blodprøver .

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

BJNGJ. skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor de først kan give svar på din urin prøve så sent.. Jeg sad bare og ventede i de få min hvor de lavede testen.. Og så kom jeg ind og den var selvfølgelig positiv.. Og så fik jeg nogle bøger osv.. 

Så jeg forstår ikke Hvorfor du først får svar fredag.. Syns bare du skal ringe derned..

Ja jeg havde manden med for der bliver også stillet en masse spørgsmål til ham.. Så jeg er glad for jeg havde ham med.. 

Og tillykke med maven.. 

Så tager jeg min kæreste med også. Synes det er vigtigt han er med til så meget som muligt.

Hun spørger om jeg har tisset her til morgen. Jeg er sådan en der også er oppe og tisse om natten, og tror jeg allerede havde tisset 3 gange, så ja det havde jeg jo. Ja så kunne jeg først komme i morgen for det skulle være morgen urin. Og den kunne afleveres i deres postkasse. Sikkert fordi de ikke gider have jeg sidder og venter. Men fristes nu til at aflvere den når de åbner og så sige jeg vil vente på svaret. Men ved ikke om de synes det er i orden.

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Nåårh, jeg tænkte bare det var underligt du skulle ligge prøven i deres postkasse.

Ja, jeg havde altså også ringet hvis hun havde snakket sådan til mig 

Ja det undre også mig. Den kan jo ligge en hel time før der er nogen der kommer. men må vel bare gøre sådan.

Anmeld

28. september 2011

GitteC78

Anonym skriver:

Ja jeg synes også det var underligt at jeg skulle vente. Men jeg tager chancen og ringer dertil senere på dagen, for vil da ikke gå og vente. Plus det jo stadig er en hemmelighed, så ikke fedt at skulle ringe der til midt i arbejdstiden, hvor andre kan høre det..

Ja det er meget nyt. Havde troet jeg skulle vente længe før der skete noget. men jeg var heldig.

Uha så er du snart nået halvvejs. er ventetiden lang?

Ja prøv at ringe i dag.... Krydser finger for at du får svar af vide i dag.

Nej jeg synes tiden flyve afsted. Det er allerede 14 uger siden jeg fandt ud af at jeg er gravid . Det er mit andet barn, så har nok at se til med en på 1 år, så måske derfor jeg ikke føler ventetiden er lang.

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Ja jeg ville også meget hurtigt til lægen .. Men skulle vente 3 uger så jeg var 6 uger henne for at komme .. Og det var kun blodprøver ? Det er skam lidt mærkeligt .. Men tror også det er forskelligt fra læge til læge .. Den læge jeg havde da jeg boede i Kbh hun troede ikk på at jeg var gravid selvom testen viste positiv , der tog hun også blodprøver .

Det er rart nok med lige at få taget en blodprøve. Jeg har oplevet før at de forskellige sekretærer ikke ved besked. Men hende her mente ikke det var nødvendigt med en blodprøve. Det var først senere.

Men hvor ville det være nemmere for alle hvis alle læger havde de samme retningslinjer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.