Navne med anderledes stavemåder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Dén forstår jeg så slet ikke.. Sebastian bliver jo udtalt, sebastian, hvor Cathrine jo ikke bliver udtalt Sathrine?

Nej men det er hellere ikke som sådan udtalen det handler om

Det er bare sådan det skal være. Og jeg synes at det ser smukt ud med C i Cebastian.

Og forresten, så er cykel jo heller ikke kykel fordi det er med c.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Maja88

Møn-Mor skriver:

Jeg er heller ikke til alle de alternative stavemåder, synes det er synd for barnet, at det fremover i sit liv altid vil skulle stave sit navn for folk.

Men nu er jeg også helt pernitten, for gængse navne som Sofie og bl.a. Nikolaj er jo ikke fjollede når de f.eks. staves Sophie og Nicolai  - men jeg er nu bare til at stave dem "lige ud ad landevejen" .

Men at give sit barn navnet Christophpher - synes jeg er dybt tåbeligt og ikke engang pænt.

/Winnie, som måske har trådt nogen over tæerne med ovenstående indlæg.

Sophie er jo en gammel stavemåde...

min momor er 91 oghun hedder Sophie

Anmeld

28. september 2011

Pige2009

Møn-Mor skriver:

Jeg er heller ikke til alle de alternative stavemåder, synes det er synd for barnet, at det fremover i sit liv altid vil skulle stave sit navn for folk.

Men nu er jeg også helt pernitten, for gængse navne som Sofie og bl.a. Nikolaj er jo ikke fjollede når de f.eks. staves Sophie og Nicolai  - men jeg er nu bare til at stave dem "lige ud ad landevejen" .

Men at give sit barn navnet Christophpher - synes jeg er dybt tåbeligt og ikke engang pænt.

Jeg er helt enig med dig, synes det er meget besynderligt

Anmeld

28. september 2011

anja89

Jeg syntes ikke selv at min lille piges navn er stavet anderledes, hun hedder Isabell og ja der er dobbel "l" men er du gal der er mange der ikke kan finde ud af det hehe

Rigtig mange staver det med enkel "l" og mange kalder hende for Isabella istedet for Isabell 
Jeg har endda nogle som har været med siden hun blev født og de kan stadig falde over i at kalde hende Isabella..

Men det tager jeg nu stille og roligt der kommer nok en dag hvor det kan huskes

Anmeld

28. september 2011

Wimmie

Møn-Mor skriver:

Pænt navn du har 

Du har garanteret også måttet stave dig igennem W-i-n-n-i-e mange mange gange 

Hilsen en anden Winnie som konstant staver sit navn - men det skulle man jo nok også uanset hvordan det ellers var stavet...

Anmeld

28. september 2011

BellaCiinea

Jeg hedder Isabella, men er SÅ tit blevet kaldt Isabell.

Jeg hedder Jessen til efternavn, men folk tror det er Jensen.. har sågar fået breve hvor der stod Jensen på....

Og Jessen, det er da meget normalt?

Anmeld

28. september 2011

Møn-Mor

Maja88
Jeg synes heller ikke, at det er fjollet at stave navnet Sophie med ph (det er jo slet ikke i samme boldgade som mit eksempel med "Christophpher" , jeg er bare mest til at stave det helt "simpelt".

Wimmie
Jeps mange gange, plejer som regel at sige, "Winnie med det hele" = "W", 2  x "n" og et "e" i enden .
Ja og så hjælper det heller ikke på det, at folk ofte ikke kan stave mit efternavn selvom jeg siger det tyyyydeligt og det egentlig ikke kan staves forkert - hmmmm.

Baagøe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.