Navne med anderledes stavemåder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.322 visninger
46 svar
0 synes godt om
27. september 2011

Stjernestoev

Jeg synes ofte man ser herinde at folk vælger at stave deres børns navne på "anderledes" stavemåder. Med en masse Z'er osv. Og jeg undres virkelig meget over det

Så jeg vil gerne høre lidt om jeres valg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Møn-Mor

Jeg er heller ikke til alle de alternative stavemåder, synes det er synd for barnet, at det fremover i sit liv altid vil skulle stave sit navn for folk.

Men nu er jeg også helt pernitten, for gængse navne som Sofie og bl.a. Nikolaj er jo ikke fjollede når de f.eks. staves Sophie og Nicolai  - men jeg er nu bare til at stave dem "lige ud ad landevejen" .

Men at give sit barn navnet Christophpher - synes jeg er dybt tåbeligt og ikke engang pænt.

/Winnie, som måske har trådt nogen over tæerne med ovenstående indlæg.

Anmeld

27. september 2011

S.Maria

Jeg synes også det er mærkeligt at skulle stave et navn på en anderledes måde. Det kan godt være at det ser mere specielt ud, men det gør det bare mere besværligt når man evig og altid skal stave sit navn.

Anmeld

27. september 2011

M (:

Jeg vil i hvert fald forsøge at give mine børn navne, der er til at stave, da jeg 98 ud af 100 gange skal stave min fornavn (eller som minimum svare på, om det er med i eller j) og 100 ud af 100 gange skal stave mit mellemnavn - og synes det er vildt irriterende..

Anmeld

27. september 2011

Nadia&Daniel

Stjernestoev skriver:

Jeg synes ofte man ser herinde at folk vælger at stave deres børns navne på "anderledes" stavemåder. Med en masse Z'er osv. Og jeg undres virkelig meget over det

Eller staver navnet Victoria med et H i enden

Ikke herinde, men i programmet Mig og min mor

Anmeld

27. september 2011

Lullaby

Fordi at mit mellemnavn starter med z og vi syntes det kunne være sjovt hvis der var en rød tråd

Anmeld

27. september 2011

MorDk

S.Maria skriver:

Jeg synes også det er mærkeligt at skulle stave et navn på en anderledes måde. Det kan godt være at det ser mere specielt ud, men det gør det bare mere besværligt når man evig og altid skal stave sit navn.

Enig!

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

Stjernestoev skriver:

Skægt du opretter denne tråd, for jeg har tænkt over det samme i går. Jeg har ikke noget imod specielle navne og sådan, men jeg forstår det ikke, når man tager et almindeligt navn og så sætter bogstaver ind, som overhovedet ikke giver fonetisk mening for at gøre det specielt. Så hellere vælge et anderledes navn fra starten af, som dog alligevel giver fonetisk mening. Tag eksempelvis Puk Rebecza fra de unge mødre. Ikke for at svine til, men det var bare lige det eksempel jeg kunne komme på.

Anmeld

27. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Skægt du opretter denne tråd, for jeg har tænkt over det samme i går. Jeg har ikke noget imod specielle navne og sådan, men jeg forstår det ikke, når man tager et almindeligt navn og så sætter bogstaver ind, som overhovedet ikke giver fonetisk mening for at gøre det specielt. Så hellere vælge et anderledes navn fra starten af, som dog alligevel giver fonetisk mening. Tag eksempelvis Puk Rebecza fra de unge mødre. Ikke for at svine til, men det var bare lige det eksempel jeg kunne komme på.

Jeg er sjovt nok også blevet sprugt rigtig meget den sidste uges tid, "hvordan staver i Anastasia?" - Mit svar "Så dansk som det kan blive, så med s'er".

Vi er alle 3 meget danske, så kan ærligt ikke se hvorfor det skal staves med c eller z.

Anmeld

27. september 2011

eElak

Jeg er så heldig at jeg har et "C eller K" navn. Og det er altså ganske almindeligt, og oplever tit at folk staver det anderledes end den mest simple måde. Faktisk er det oftere at de staver mit navn forkert ;-)

Jeg (vi) gjorde mange tanker omkring navnet til vores knægt. Jeg (vi) ville have et specielt navn MEN ikke stavemåden. Altså forstået på den måde at navnet ikke skulle være så udbredt, men staves som det siges.. 

Alligevel bliver jeg tit spurgt til hvordan hans navn staves - og oplever at det bliver stavet forkert... Det er til trods for at der har været rigeligt fokus på navnet ved tvillingedåben ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.