Navne med anderledes stavemåder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Frøken J.

Lullaby skriver:

Jamen du undres da?

Man kan vel godt storundres uden at synes det er grimt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Lullaby

Frøken J. skriver:

Man kan vel godt storundres uden at synes det er grimt?

Jeg synes bare ikke at det lød som om det var positiv ladet

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

Lullaby skriver:

Jeg synes bare ikke at det lød som om det var positiv ladet

Det kan vel også være hverken eller Ligesom jeg godt kan undre mig over nogle navnevalg uden det egentlig er fordi jeg synes det er hverken vildt flot eller vildt grimt

Anmeld

27. september 2011

Bshizzle

Jeg er nok en af de få der syntes det er FEDT med forandring i de "gamle" navne

Jeg har selv et pære dansk navn som "Betina" og får tit kommentar om det er med 2 n'er.. 2 t'er eller ligende.. dette har aldrig irriteret mig at svare på.

Men hvis man vælger et navn som har en "svær" stavemåde, så er man vel selv udenom det.. og må hjælpe folk med på vej.
- Er nu ret sikker på barnet nok skal lære det en dag..

Anmeld

27. september 2011

Stjernestoev

Lullaby skriver:

Jamen du undres da?

Ja, fordi jeg ikke forstår hvorfor man vælger den svære måde at stave det på, frem for den lette.

Det har jo intet at gøre med, at jeg synes det er grimt?

Anmeld

27. september 2011

Nolle

Stjernestoev skriver:

Jeg synes ofte man ser herinde at folk vælger at stave deres børns navne på "anderledes" stavemåder. Med en masse Z'er osv. Og jeg undres virkelig meget over det

Så jeg vil gerne høre lidt om jeres valg?

min søn hedder Zibrandt - og det er et familie navn, både min onkel, min mor fætter, morfar og min morfar' morfar hedder det . - og min kærste var vild med navnet så derfor blev det det navn  

- de er alle dansker  

Anmeld

27. september 2011

Stjernestoev

schonert skriver:

min søn hedder Zibrandt - og det er et familie navn, både min onkel, min mor fætter, morfar og min morfar' morfar hedder det . - og min kærste var vild med navnet så derfor blev det det navn  

- de er alle dansker  

Har aldrig hørt det før, men kan faktisk helt vildt gode lide det!
Var deres navne også med Z?

Anmeld

27. september 2011

Nolle

Stjernestoev skriver:

Har aldrig hørt det før, men kan faktisk helt vildt gode lide det!
Var deres navne også med Z?

Ja, det er staves med Z  .. 

der har vært 22 der har hedet/hedder det navn siden de er begyndt at register navne i danmark -  der er 5 der hedder det nu her i danmark  

Anmeld

27. september 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Stjernestoev skriver:

Jeg synes ofte man ser herinde at folk vælger at stave deres børns navne på "anderledes" stavemåder. Med en masse Z'er osv. Og jeg undres virkelig meget over det

Så jeg vil gerne høre lidt om jeres valg?

Min dreng skal hedde Cebastian Noam, stavet med C for det er mit også (Cathrine) og har aldrig haft problemer med at skulle sige "det er med C og th) har faktisk bare været stolt over det ikke staves som de fleste katrine´r 

Måske fordi min mormor altid var stolt over hendes Sophie var med ph. Som jeg har hørt fra jeg var helt lille hun sagde.

Min bror hedder Toke til mellemnavn, stavet helt "normalt" men lidt specielt navn for hans generation, og han hadede det som barn, men har accepteret det efterhånden.

Anmeld

27. september 2011

Loa

Jeg er SLET IKKE til de der z'er og ph'er og hvad ved jeg der bliver proppet ind alle vegne..... Vi har også en i familien (min mands familie) der har kaldt sine sønner buzter og zigurd..... Og ja det er simpelthen for mærkeligt til mig.... Det skriger langt væk at man udlever sit eget kedelige navn gennem sine børn.......

Hvorfor ikke bare stave det almindeligt? Det er jo for pokker da ikke navnet der gør barnet unikt.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.