Navne med anderledes stavemåder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2011

Stjernestoev

Lullaby skriver:

Fordi at mit mellemnavn starter med z og vi syntes det kunne være sjovt hvis der var en rød tråd

Arh.. Det er altså heller ikke fordi jeg synes det er grimt overhovedet. Det var mere for at høre folks grundlag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Muhmi

Møn-Mor skriver:

Jeg er heller ikke til alle de alternative stavemåder, synes det er synd for barnet, at det fremover i sit liv altid vil skulle stave sit navn for folk.

Hehe, jeg hedder Sanne og jeg skal også stave mit navn altid...

Folk tror jeg hedder Sanni, Sanna eller Susanne... Der er ikke særlig mange der åbenbart kender til den gode gamle måde at hedde Sanne på

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

Hehe, jeg hedder Sanne og jeg skal også stave mit navn altid...

Folk tror jeg hedder Sanni, Sanna eller Susanne... Der er ikke særlig mange der åbenbart kender til den gode gamle måde at hedde Sanne på

Jeg har det samme problem med mit navn Janne! Alle tror jeg hedder Sjanne, Jane eller Jannie. Pisse belastende! Det er JANNE! Det udtales på samme måde som Sanne bare med J! Og 2 n'er tak! Haha

Anmeld

27. september 2011

Camillee

jeg kan kun give dig ret, jeg forstår det heller ikke helt, 
jeg har en "langt ude" bekendt som hedder(hed)  Oliwer men valgte at ændre det til Oliver, for han har altid skulle rette på folk eller nævne det er med W.

nu hedder jeg Camilla, hvilket er helt helt almindeligt navne med bliver jævnligt spurgt om det er med C eller K.

Anmeld

27. september 2011

Muhmi

Frøken J. skriver:

Jeg har det samme problem med mit navn Janne! Alle tror jeg hedder Sjanne, Jane eller Jannie. Pisse belastende! Det er JANNE! Det udtales på samme måde som Sanne bare med J! Og 2 n'er tak! Haha

Årh ja... jeg har også fået mange breve som Sane... D'oh altså!

Men når folk spørger mig i fonen bliver jeg altid nød til at sige: "Li'som Sanne Salomonsen ikk'!?"

Hedder også noget så dejligt som Jakobsen til efternavn.... Det kan hurtigt blive til: Sane/Sanni/Sanna/Susanne Ja cobsen... ARGH!

Har aldrig hørt Sanne med J må jeg ærligt indrømme hihi

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

Muhmi skriver:

Årh ja... jeg har også fået mange breve som Sane... D'oh altså!

Men når folk spørger mig i fonen bliver jeg altid nød til at sige: "Li'som Sanne Salomonsen ikk'!?"

Hedder også noget så dejligt som Jakobsen til efternavn.... Det kan hurtigt blive til: Sane/Sanni/Sanna/Susanne Ja cobsen... ARGH!

Har aldrig hørt Sanne med J må jeg ærligt indrømme hihi

Det er jo et helvede Jeg skal også stave mit efternavn Topping.. Men som regel hjælper det at sige: "Ja, ligesom det du kommer på pizza". Haha

Anmeld

27. september 2011

-Sigrid-

Tja, min datter skal opkaldes efter min farmor (og vi har lige fundet ud af at Krøllens farfars farmor også hedder det, bare på en lidt anden stavemåde) Det er et gammelt navn, men en "normal" stavemåde, og jeg tror hun får flere problemer med efternavnet

Jeg hedder Sigrid Schack Olldag [Sirid Sjak O/Åldag] - og WOW hvor skal det bare staves meget  - til gengæld syntes jeg det er et virkelig pænt navn, og er virkelig glad for det 

Anmeld

27. september 2011

Muhmi

Frøken J. skriver:

Det er jo et helvede Jeg skal også stave mit efternavn Topping.. Men som regel hjælper det at sige: "Ja, ligesom det du kommer på pizza". Haha

Haha!! Ej altså... Hvor uheldigt!!  Har dog taget mine forbehold og siger altid: "Jakobsen med K" når de vil have efternavnet

Anmeld

27. september 2011

Frøken J.

Muhmi skriver:

Haha!! Ej altså... Hvor uheldigt!!  Har dog taget mine forbehold og siger altid: "Jakobsen med K" når de vil have efternavnet

I know Men så har folk jo noget at grine af Min kære bror har en gang fået en recept udskrevet til Nicoline Popping.. Ja, det hedder han så ikke. Hvordan de både kunne få fornavn og efternavn så forkert er mig en gåde

Anmeld

27. september 2011

Lullaby

Stjernestoev skriver:

Arh.. Det er altså heller ikke fordi jeg synes det er grimt overhovedet. Det var mere for at høre folks grundlag.

Jamen du undres da?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.