Anonym skriver:
Sagen er den, at min søn på 11 måneder aldrig har sovet godt. Det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har sover en hel nat, uden vi har hørt fra ham. Ikke da han var 2, 3 eller 4 måneder....Aldrig har han sovet ordenligt
Og det er både dag og nat.
Jeg kan huske i starten, da han var lille. Der tænkte jeg, det bliver snrt bedre han er stadig så lille, det skal nok blive bedre snart
MEN det blev det så ikke.
Hans alm søvnmønster har altid været 30-45 min lur - en sjælden gang i mellem 1½ time hvis man vugger ham i 5-10 min efter de første 45 min.
Det er som sådan opk, hvis så han ellers bare havde sovet nogenlunde om natten, så mor her havde lidt overskud til at(ham) Det er til tider godt nok svært at finde overskudet frem til at være glade, sjove lege mor når man ikke har sovet mere end 3 timer i træk bare én nat de sidste 11 måneder!
Han bliver i øjeblikket puttet ved 19-19.30 tiden. Vi har i en periode på 1 måned ca. bare kunnet lægge ham i hans seng og så lagde ham sig. Det er desværre ovre nu, og han vil ikke overgive sig til søvnen hverken i sin egen seng eller i vores. Heller ikke selv om vi ligger der med ham.
Den er næsten 100% sikker, at han vågner efter 45 min og græder. Han er ikke til at trøste igen, hverken med nus, sang eller beroligende stemme og shhh lyde. Faktisk bliver det ofte værer hvis jeg prøver at nusse ham/trøste ham. Han bliver endnu mere ulykkelig/hysterisk og skubber mig væk med arme og ben
Det har han altid gjort, han har aldrig villet trøstes eller nusses som andre babyer...Det er faktisk rigtig hårdt, for man kan nemt komme til at lade det gå ud over sig selv, og jeg tænker ofte på om han måske ikke kan lide mig eller hvad jeg dog gør forkert siden han ikke vil have det
Det ender som regl med, at jeg/hans far tager ham op, så falder han nogenlunde til ro igen, og lægger ham i vores seng.
Hvis han ligger i vores seng sover han nogenlunde og vågner mellem 2-6 gange resten af natten for at få sutten.
De få aftener hvor det lykkes os, at få ham til at falde i søvn i hans egen seng igen vågner han ved midnatstid hvor det hele gentager sig. Her giver vi ofte op og tager ham ind.
De sidste 7 nætter har desværre bare været endnu værer end de plejer. Han vil ikke overgive sig til søvnen ved putning, han skriger og skriger. Selv om vi tager ham ind skriger han. Lige når han er ved at falde i søvn vågner han med et set og begynder at græde igen. Det han tage 1½-2 timer at putte ham nu
Han vågner så igen efter 45 min og græder meget, igen må en af os ind og ligge ved ham i vores seng til han sover 15-30 min tager det denne gang igen efter 45 min og når vi går i seng ved vi aldrig hvad natten bringer. For 3 ud af de 7 nætter har han holdt os vågne med skrig/jammer, brok og snak mellem 1½-3 timer midt på natten.
Jeg er dybt misundelig på de, der har babyer der bare sover gennem natten fra de er 4 måneder og som kan en gang i mellem i perioder har problemer med putningen.
Ja faktisk kan jeg blive rigtig sur og ond i sulet når jeg læser indlæg om dette emne. Jeg ville sådan ønske jeg kunne få noget mere sammenhængende søvn så jeg kunne få noegt mere overskud til mit barn som jeg elsker mere end alt andet i denne verden, men ikke magter altid
Og udsigten til ikke at vide hvornår det bliver bedre gør mig så depri. Jeg prøver at gemme tankerne om dette, da jeg ikke kan holde ud at tænke på hvor længe dette endnu skal vare ved!
Det er psykisk terror. Både kæresten og jeg sidder hver aften og er bange for om han nu vågner, da vi ikke føler vi er i stand til at trøste han igen og vi aldrig ved om det tager 5 eller 50 min før han sover igen.
Jeg føler et eller andet sted, at jeg må have gjort/gøre noget helt forkert siden mit barn er sådan.
Jeg var ikke selv sådan som barn, ej heller var min bror, min kæreste, hans søskende, hans nevøre eller niecer. Der er ingen i familien der har oplevet noegt lig. Så de kan ikke hjælpe og synes han er et mærkeligt og krævende barn
Havde lige brug for at komme ud med alle mine følelser, så tager vi lige et par dage mere!

nej nej nej åhhh i stakler
det lyder li'som min Tinke 
jeg fik afvide at det ville blive bedre og ja jeg havde 13 måneder uden søvn 

jeg kan bare huske at hun skreg hele tiden og hun skubbede mig væk, ville ikke lade mig trøste (vil hun stadig ikke) jeg følte mig ubrugelig og elendig, min sundhedsplejske sagde bare (da Tinke var 10-11 mån) at hun var kommet ind i en periode hvor hun var begyndt at drømme
(hvad så med de andre mån hun har levet?)
men ja ærligt så kan jeg jo ikke komme med mirakler eller noget, men vores gik over 
da hun var 13 måneder var jeg så zombi agtig (er alene) at jeg blev sur
jeg havde min mor ved mig, og vi besluttede at det var nu det var nok, så jeg lagde tinke i seng (igen og igen og igen) hun blev ved at græde og til sidst blev jeg sur
og så sagde jeg til tinke da jeg var inde ved hende > mor er lige uden for men jeg kommer ikke ind mere nu, nu skal tinke sove < og så lukkede jeg døren 
jeg har så lært at de skal have afvide at man er der stadig, så min mor og jeg talte sammen lige ved siden af døren.
Tinke blev først lidt chokket tror jeg for der var stilhed lidt og så kom raseriet
hun blev så gal at hun kastede sutterne mod døren mens hun skreg af raseri, vi prøvede at blive ved med at tale så hun kunne høre jeg stadig var der, og 14 min efter så sov hun og har gjort det lige siden HELE NATTEN 

jeg ved ikke hvad der skete og jeg er stadig lidt i chok (hun er 21mån nu)
men gud hvor er søvn skønt, selv om jeg stadig bliver helt grædefærdig når hun er syg og græder/vågner om natten 
men undersøg lige om dit barn fejler noget først så alt er sikkeret, min håbløshed var jo at hun intet fejlede
Held og lykke
(det skal nok gå)