Føler mig utilstrækkelig og som en dårlig mor :o(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

Øv hvor jeg skammer mig! Jeg har i aften for første gang haft en rigtig hård putning til nat med min 7 mdr gamle søn som har fået sin første tand. Han havde været vågen siden kl 14 og først kl 20 overgav han sig i mine arme til søvnen. Det syntes jeg var hårdt!

Så AL RESPEKT til dig og din kæreste!!! Jeg har FULD forståelse for at du er frygtelig meget i vildrede og jeg ville virkelig ønske der var noget jeg kunne gøre!! Jeg vil gerne give dig en masse og så håber jeg at din læge har nogle gode råd, eller andre på denne side!!!

Jeg googlede lige lidt og fandt den her side. Nederst står der noget om et hypnose agtig trick, men ved ikke om den kan bruges på et 11 mdr gammelt barn. www.terror-night.blogspot.com

Hvis du får brug for et ekstra kram må du endelig skrive en pb!! Jeg lytter gerne

Tak for dit svar.

Det er altid hårdt når man står i det Og tror endda også det kan være hårde for dig, der ikke er vandt til det, end det er for mig nogle gange. Det er jo det jeg forventer der vil ske hver aften...Desværre

Jeg er i dag blevet bekendt med noget der hedder kiss kid syndrom. Det tyder meget på, at det kan være det min søn lider af, og vil derfor tage kontakt til en kiropraktor i morgen for at få deres besyv på sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Min datter har heller aldrig sovet som andre børn, desværre, måske lige de første 3 uger, men ellers ikke. Hun var over 1½ år før hun sov sådan næsten igennem om natten - men er blevet to før det er flere dage i træk hvor jeg kan ligge hende uden at hun vågner, det gør hun stadig indimellem, og så må jeg lige ind og trøste, til gengæld er det blevet så meget bedre. Men det var en hård hård omgang at skulle igennem, især når man kun er sig selv, men man kommer igennem den og du eller jeg er ikke utilstrækkelige som forældre selvom det kan føles sådan indimellem.Min datter sover stadig ikke som andre børn, hun sover fx. ikke middagslur og har ikke gjort det siden hun fyldte 2. Skal måske lige tilføje at jeg har forsøgt mange gange at få hende til at sove i hendes egen seng, men hun var over 1½ før det lykkes, så jeg lod hende sove i min seng og forsøgte indimellem at tage kampen, men jeg tror simpelthen ikke hun har været klar til det.. 

Tak for dit svar.

Der er nok bare nogle børn man ikke kan blive kloge på.

Øv at det stadig ikke er helt optimalt for dig, når nu du er alene om det, kan jeg kun forestille mig hvor hårdt det må være/ har været!

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Lige et spørgsmål er han født for tidligt???

Har i prøvet med en kugledyne, den hjælper på mange børn...???

Går han i dagpleje/ vuggestue???

Og til sidst lige et kæmpe knus til dig...

Majbritt

Tak for dit svar.

Nej, han er ikke for tidligt født.

Har selv overvejet en kugledyne, men han er ikke et barn der sover med dyne, så tror ikke han vil acceptere den

Ja, han går i vuggestue, der sover han ca 1 time om formiddagen og mellem 45-90 min om eftermiddagen. Så det er jo helt fint for hans alder(11½ måned)

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

Bullerfnis skriver:

Allerførst: Han er IKKE et mærkeligt barn. Børn er forskellige og det er nu bare sådan jeres dreng er. Lad ikke andre mennesker fortælle jer noget andet!

Når det er sagt, så synes jeg I skal tage til lægen/ørelæge og få tjekket hans ører. Min datter var også dybt ulykkelig og utrøstelig om natten og det viste sig at hun havde væske i melløret og havde onde øresmerter om natten (smerterne bliver værre når barnet ligger ned) Hun fik efter noget tid lagt dræn i ørerne, og det var en helt anden pige vi fik med hjem!

Eftersom han hverken sover særlig længe nat eller dag, så synes jeg I skal få det tjekket. Er der ikke noget i vejen med ørerne, så snak med jeres læge eller sundhedsplejerske om hvad I så kan gøre, for denne situation er jo helt uholdbar for jer.

Held og lykke med det hele

Tak for dit svar.

Jeg ved godt han ikk er et mærkeligt barn, men det er svært at tro på, når svigermor(pædagog og har 4 børn) siger at hun aldrig har prøvet noget lig.

Tror ikke han har noget på ørene, de er nemlig blevet tjekket ved lægen flere gange

Anmeld

28. september 2011

twinboys

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Nej, han er ikke for tidligt født.

Har selv overvejet en kugledyne, men han er ikke et barn der sover med dyne, så tror ikke han vil acceptere den

Ja, han går i vuggestue, der sover han ca 1 time om formiddagen og mellem 45-90 min om eftermiddagen. Så det er jo helt fint for hans alder(11½ måned)

Hvornår bliver han afl. om morgenen???

Anmeld

28. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Sagen er den, at min søn på 11 måneder aldrig har sovet godt. Det kan tælles på én hånd hvor mange gange han har sover en hel nat, uden vi har hørt fra ham. Ikke da han var 2, 3 eller 4 måneder....Aldrig har han sovet ordenligt Og det er både dag og nat.

Jeg kan huske i starten, da han var lille. Der tænkte jeg, det bliver snrt bedre han er stadig så lille, det skal nok blive bedre snart MEN det blev det så ikke.

Hans alm søvnmønster har altid været 30-45 min lur -  en sjælden gang i mellem 1½ time hvis man vugger ham i 5-10 min efter de første 45 min.

Det er som sådan opk, hvis så han ellers bare havde sovet nogenlunde om natten, så mor her havde lidt overskud til at(ham) Det er til tider godt nok svært at finde overskudet frem til at være glade, sjove lege mor når man ikke har sovet mere end 3 timer i træk bare én nat de sidste 11 måneder!

Han bliver i øjeblikket puttet ved 19-19.30 tiden. Vi har i en periode på 1 måned ca. bare kunnet lægge ham i hans seng og så lagde ham sig. Det er desværre ovre nu, og han vil ikke overgive sig til søvnen hverken i sin egen seng eller i vores. Heller ikke selv om vi ligger der med ham.

Den er næsten 100% sikker, at han vågner efter 45 min og græder. Han er ikke til at trøste igen, hverken med nus, sang eller beroligende stemme og shhh lyde. Faktisk bliver det ofte værer hvis jeg prøver at nusse ham/trøste ham. Han bliver endnu mere ulykkelig/hysterisk og skubber mig væk med arme og ben Det har han altid gjort, han har aldrig villet trøstes eller nusses som andre babyer...Det er faktisk rigtig hårdt, for man kan nemt komme til at lade det gå ud over sig selv, og jeg tænker ofte på om han måske ikke kan lide mig eller hvad jeg dog gør forkert siden han ikke vil have det

Det ender som regl med, at jeg/hans far tager ham op, så falder han nogenlunde til ro igen, og lægger ham i vores seng.

Hvis han ligger i vores seng sover han nogenlunde og vågner mellem 2-6 gange resten af natten for at få sutten.

De få aftener hvor det lykkes os, at få ham til at falde i søvn i hans egen seng igen vågner han ved midnatstid hvor det hele gentager sig. Her giver vi ofte op og tager ham ind.

De sidste 7 nætter har desværre bare været endnu værer end de plejer. Han vil ikke overgive sig til søvnen ved putning, han skriger og skriger. Selv om vi tager ham ind skriger han. Lige når han er ved at falde i søvn vågner han med et set og begynder at græde igen. Det han tage 1½-2 timer at putte ham nu Han vågner så igen efter 45 min og græder meget, igen må en af os ind og ligge ved ham i vores seng til han sover 15-30 min tager det denne gang igen efter 45 min og når vi går i seng ved vi aldrig hvad natten bringer. For 3 ud af de 7 nætter har han holdt os vågne med skrig/jammer, brok og snak mellem 1½-3 timer midt på natten.

Jeg er dybt misundelig på de, der har babyer der bare sover gennem natten fra de er 4 måneder og som kan en gang i mellem i perioder har problemer med putningen.

Ja faktisk kan jeg blive rigtig sur og ond i sulet når jeg læser indlæg om dette emne. Jeg ville sådan ønske jeg kunne få noget mere sammenhængende søvn så jeg kunne få noegt mere overskud til mit barn som jeg elsker mere end alt andet i denne verden, men ikke magter altid

Og udsigten til ikke at vide hvornår det bliver bedre gør mig så depri. Jeg prøver at gemme tankerne om dette, da jeg ikke kan holde ud at tænke på hvor længe dette endnu skal vare ved!

Det er psykisk terror. Både kæresten og jeg sidder hver aften og er bange for om han nu vågner, da vi ikke føler vi er i stand til at trøste han igen og vi aldrig ved om det tager 5 eller 50 min før han sover igen.

Jeg føler et eller andet sted, at jeg må have gjort/gøre noget helt forkert siden mit barn er sådan.

Jeg var ikke selv sådan som barn, ej heller var min bror, min kæreste, hans søskende, hans nevøre eller niecer. Der er ingen i familien der har oplevet noegt lig. Så de kan ikke hjælpe og synes han er et mærkeligt og krævende barn

Havde lige brug for at komme ud med alle mine følelser, så tager vi lige et par dage mere!

Har lyst til at give dig et kæmpe

Har en søn med ADHD (minus søvn de første 6 år af hans liv) og nu en lille søn på knap 4 der lider af søvn terror (minus søvn de sidste godt 3 år) + 3 velfungerende børn....Så puha kender det alt for godt. Du er mere end velkommen til at skrive en PB, hvis du har lyst

Mht din søn......han er ligeså udmattet som du er og det viser sig ved den ekstreme træthed til aften. Han er overtræt og har stor brug for søvn! Du ved han vågner 45 min efter han er faldet i søvn.........ca 30 min efter han sover går DU ind og vækker ham. Ikke helt, men så han lige runder overfladen med et lille grynt eller ved at han vender sig. Herefter går du igen! Og kryds finger for at han sover resten af natten. Prøv det i 1 uges tid. Det lyder som en dårlig joke, men det hjalp på vores søn med søvnterror....men igen, du er meget velkommen til at skrive en PB

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Hvornår bliver han afl. om morgenen???

Han bliver afleveret ved 9 tiden gerne lidt i 9 og hentet ved 15 tiden typisk 15.15.

Anmeld

29. september 2011

twinboys

Anonym skriver:

Han bliver afleveret ved 9 tiden gerne lidt i 9 og hentet ved 15 tiden typisk 15.15.

hvornår står han op... det er da sent først at komme ud at sove kl. 9 når han allerede skal puttes til middag igen

Anmeld

29. september 2011

Enayia

Jeg vil ikke komme med en lang smøre, men blot anbefale dig en bog som jeg har haft rigtig god nytte af. Hvis ikke du kan/vil købe den har de den på mange biblioteker. Den giver nogle rigtig gode redskaber til hvordan man "nænsomt" lærer sit barn at sove igennem!

Elizabeth Pantley. Sov igennem uden gråd.

Anmeld

29. september 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

hvornår står han op... det er da sent først at komme ud at sove kl. 9 når han allerede skal puttes til middag igen

Han står op mellem 6.30 og 7.00 ca. Kommer først ud af sove ved 10.00-10.30 tiden. Sover for det meste 1 timer her. Så er han vågen sammen med de andre små i middagsstunden hvor de store sover eller er på legepladsen og sover igen fra ca. 14.00-14.30 tiden og 45-90 min frem. Kommer i seng til natten ved 19.00 tiden. Nogle gange 18.30 nogle gange 19.30 alt efter hvor længe han har sovet ved den sidste lur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.