Krabben skriver:
Hej.
Tænkte jeg ville svare ud fra hvordan jeg oplevede min egen barndom med en uforudsigelig far.
Min far elskede mig, det er jeg sikker på, men han kunne ikke finde ud af at tage ansvar og sætte mine behov før sine egne.
Han skuffede mig gang på gang, meldte sig syg når vi skulle være sammen, påstod bilen var brudt sammen, glemte at hente mig i skole/fritidshjem, kom aldrig til skole/sportsarrangementer... OSV.
Hans problemer gik ud over mig, og som barn gav jeg mig selv skylden... Det måtte jo være fordi jeg ikke var god nok, spændende nok, køn nok osv, at han ikke ville være sammen med mig.
Det har generelt medført, at jeg selv i dag, har problemer med mit selvværd og har svært ved at turde stole på andre... Jeg er bange for at blive valgt fra og forladt når folk finder ud af, at jeg ikke er "god" nok. (ved godt virkeligheden ikke er sådan, men sådan føler jeg det tit).
Derfor: Jeg ville personligt ønske, at min mor havde valgt min far fra for mig (Jeg har selv i dag som voksen valgt ham fra).
Jeg ved ikke hvad det rigtige valg er for dig og Laura, men en uforudsigelig far der ikke tager ansvar kan være rigtig skadelig for et barn.... Og din datter fortjener på ingen måde at opleve, at hendes far vælger hende fra/nedprioriterer hende. Så hellere fylde hendes liv med andre fantastiske mænd (onkler, fætre, venner mm).
Jeg håber ikke mit svar gør dig ked af det, det var bestemt ikke hensigten. Og jeg håber du træffer det valg der er bedst for dig og Laura.
Mvh
Krabben.
Hej.
Det gør mig absolut ikke ked af det - jeg er super glad for, at du har skrevet som du har, for mit perspektiv og udgangspunkt er jo min datter og ikke mig selv.