Update: "Ultimatumdag"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2011

TaAsJu

Har ikke lige læst alle svarende, men ville bare sende et kram og husk på alt hvad du gør er for Din datters skyld... Her hjemme er det omvendt, her vil bio mor ikke sætte sin egen behov ud over sin datters. Tammie er så gammel nu at hun selv er begyndt og sætte spørgsmål ved hvor lidt hun ser sin mor. Her taler vi om 14 dage i år!!! Havde jeg valget, som du i bund og grund står med nu, så vælg ham fra. For din og lauras skyld. For hvordan forklare man et barn at far ikke lige har tid.. Her koster det til tider mange tåre... Mange kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2011

Pige2009

Tullebobs skriver:

Jeg først give jer en krammer

Og så vil jeg sige, at det er fantastisk for Laura, at hun har en mor, der tager ansvaret - HELE ansvaret - når nu far ikke vil eller kan. Han er en røvbanan, der tydeligvis bærer en bagage af den slags, der betyder, at han lært at det er 'farligt' at tage ansvar og forpligte sig. At han ikke engang vil stå ved den ansvarsløshed, og spiller bolden over på din banehalvdel er meget lavt, MEN sådan fungerer det ikke. Det er HAM der har valgt, uanset hvordan han så pakker det verbalt! Du gør det SÅ godt - og det skal han sgu ikke anfægte med sin vage udspil!

Det er HAM, der vælger fra og det er ham går glip af noget!

En svingdørsfar af den kaliber er Laura vist bedre tjent uden - istedet for at han jævnligt dukker op, og minder hende om al den tid, hvor han ikke prioritere hende. Hun vil sikkert føle, at det er hende der gør noget forkert siden, han ikke kommer så ofte.

Kram fra Trine (der har fulgt med på sidelinjen)

Mange tak for dit indlæg. Jeg er glad for, at du tog aktion og skrev i stedet for blot at følge med

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

twinboys skriver:

Ejjj søde søs det gør mig så ondt helt inde i hjertet at han vælger hende fra... Tænk på alt det han faktisk mister og hvor ville jeg ønske at hans valg var anderledes...

Jeg bliver så gal indeni og får endnu mere lyst til at du skal kontakte hans mor ja Laura´s farmor som jo ikke en gang ved at at hendes dejlige barnebarn faktisk er et levende vidunder...

Jeg græder indeni og håber at han godt selv kan se hvor fej han er over for Laura...

Ønsker dig og Laura medvind fremover...

Majbritt

Det gør jeg også

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

Krabben skriver:

Hej.

Tænkte jeg ville svare ud fra hvordan jeg oplevede min egen barndom med en uforudsigelig far.

Min far elskede mig, det er jeg sikker på, men han kunne ikke finde ud af at tage ansvar og sætte mine behov før sine egne.

Han skuffede mig gang på gang, meldte sig syg når vi skulle være sammen, påstod bilen var brudt sammen, glemte at hente mig i skole/fritidshjem, kom aldrig til skole/sportsarrangementer... OSV.

Hans problemer gik ud over mig, og som barn gav jeg mig selv skylden... Det måtte jo være fordi jeg ikke var god nok, spændende nok, køn nok osv, at han ikke ville være sammen med mig.

Det har generelt medført, at jeg selv i dag, har problemer med mit selvværd og har svært ved at turde stole på andre... Jeg er bange for at blive valgt fra og forladt når folk finder ud af, at jeg ikke er "god" nok. (ved godt virkeligheden ikke er sådan, men sådan føler jeg det tit).

Derfor: Jeg ville personligt ønske, at min mor havde valgt min far fra for mig (Jeg har selv i dag som voksen valgt ham fra).

Jeg ved ikke hvad det rigtige valg er for dig og Laura, men en uforudsigelig far der ikke tager ansvar kan være rigtig skadelig for et barn.... Og din datter fortjener på ingen måde at opleve, at hendes far vælger hende fra/nedprioriterer hende. Så hellere fylde hendes liv med andre fantastiske mænd (onkler, fætre, venner mm).

Jeg håber ikke mit svar gør dig ked af det, det var bestemt ikke hensigten. Og jeg håber du træffer det valg der er bedst for dig og Laura.

Mvh

Krabben.

Hej.

Det gør mig absolut ikke ked af det - jeg er super glad for, at du har skrevet som du har, for mit perspektiv og udgangspunkt er jo min datter og ikke mig selv.

Men jeg har endnu ikke taget den endelige beslutning - er SÅ splittet

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

qp skriver:

Hvor er det dejligt, at læse fra "barnets perspektiv" i sådan en sag som denne. Det du skriver bekræfter mig endnu mere i, at min søn er bedre tjent uden sin far. Hans har har valgt ham fra pga. diverse personlige issues men han kan jo sagtens komme en dag og forsøge, at genetablere kontakten - og der har jeg tænkt, at jeg vil sætte ind med ALT hvad jeg har i mig for, at det ikke skal lykkes ham, at se min søn ... NETOP pga. de ting du skriver her. Min søn er 3 år og har ikke set sin far i 2,5 år så jeg regner ikke med, at han pludselig finder på noget ... Men man ved jo alligevel aldrig! Jeg er ked af din oplevelse med din far men synes det er så fedt, at du er så bevidst omkring dig selv som du er - det er din styrke ... Godt gået!!!

Og Linda ... Ihh jamen altså, - jeg har ikke været aktiv herinde i længere tid og det gør mig ondt, at høre at du stadig bøvler med den stodder der. Og ja han er en EGOISTISK stodder!!! Jeg tror jeg ville vende den lidt og spørge mig selv .... "Er mit barn tjent med en far der ikke ønsker hende 100%"? ...

Knus M

Jeg har selv været inaktiv herinde, men er nu kommet lidt ind i kampen igen.

Håber snart jeg finder styrke til at tage en beslutning, for den  er virkelig svær

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

Leneur skriver:

Er ked af at høre at Laura's far er en røv med ører og en hel masse andet, især fordi du jo ønsker han skal være der for hende også.

Du må få lavet en fordel/ulempe-liste ved hans kun måske en gang om ugen besøg. Hvad det kan gøre ved Laura ved at det ikke er fast? Hvad hun mister ved ikke at have en "far"? Hvad hun får ved ikke at have en "far"? osv. osv.

Du klarer det jo super godt uden ham alligevel og må jo bare give Laura nogle andre gode mandlige rollemodeller.

Masser af knus og tanker herfra.

Det vil jeg klart gøre!  Mange tak

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

N&J skriver:

Jeg er ked af at høre at han stadig er lidt vægelsindet omkring hvad han egentlig vil, problemet ligger også lidt i at han lægger ansvaret over på dig så den dag hun står ved hans dør og beder om en forklaring så kan han sige at det var dig der træf den beslutning - og det er sku ikke fair. 

Jeg har truffet den beslutning at mens Nikita er lille dvs. under 4 så vil de her lidt indimellem møder ikke skade (nu er jeg jo også til stedet, men stadig) fordi hun ikke har forstået hans funktion og ikke har et begreb om det endnu, men når hun når den alder eller jeg kan mærke at nu bliver hun ked af det på samme måde som når hun ikke kan se sin moster og sin fætter, så er det der jeg vil sætte det krav op der hedder, du er velkommen i din datters liv altid men med det krav at du ser hende regelmæssig - og det er ikke til forhandling, der er enten eller, fordi i den alder begynder hun og fremover at blive så bevidst om sig selv, sine omgivelser og tid at det vil skade hende hvis han vader ind og ud når det passer ind i hans liv og skema.

Det har jeg meddelt ham og besluttet ud fra det grundlag at det er hendes far, det er den del af hende som der unægtelig vil komme en identitetskrise omkring, og det er hendes ret at kende hendes far - om han så vil det eller ej er op til ham og det er mit job at gøre hvad der står i min magt for at beskytte hende, men hvis han en dag er villig til at tage det ansvar - det fulde ansvar, så ville det at jeg nægter det (medmindre jeg har grund til at tro at det ikke sker) ikke være ud fra hendes interesse på sigt, men hvordan ved man om den far nu er klar til det ansvar - aner det ikke, men jeg håber at hvis den dag komme at jeg så træffer den rigtige beslutning.

Jeg har valgt at tale med Nikitas far om hvad han vil sige den dag hun banker på hans dør hvis han ikke tager ansvarinden, fordi jeg ville konfrontere hans ansvar - jeg mener vi begge har haft et fælles ansvar, derfor ved han hvad jeg har fortalt/vil fortælle om ham/os/hvordan hun blev til og så har jeg bedt ham fortælle mig hvad han ville sige - for det er vigtigt for mig at han ikke fralægger sig ansvaret - måske det var en ide at snakke med >Laura's far om, så du lægger ansvaret tilbage på hans skuldre, så han måske får ind i hovedet at hvis han træffer det her valg så kommer han altså til at stå til ansvar for det en dag... og ikke dig... 

Kæmpe kram Linda 

Hej Jane.

Mange tak for dit svar. Jeg har allerede talt med ham om, hvad han vil sige den dag, hun evt. kommer og banker på. Til det svarede han, at det anede han ikke, men  fandt jo nok ud af det til den tid...

Ser Nikita af og til Tue?!  Det anede jeg ikke - troede han var helt ude af billeder på nær et par fulde sms'er til dig i ny og næ

Kram L.

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

Mor til 2, snart 3 skriver:

Har ikke lige læst alle svarende, men ville bare sende et kram og husk på alt hvad du gør er for Din datters skyld... Her hjemme er det omvendt, her vil bio mor ikke sætte sin egen behov ud over sin datters. Tammie er så gammel nu at hun selv er begyndt og sætte spørgsmål ved hvor lidt hun ser sin mor. Her taler vi om 14 dage i år!!! Havde jeg valget, som du i bund og grund står med nu, så vælg ham fra. For din og lauras skyld. For hvordan forklare man et barn at far ikke lige har tid.. Her koster det til tider mange tåre... Mange kram

Mange tak for dit input. Det er klart værd at tage med i overvejelserne.

Er ked af at høre med dit bonusbarn...

Anmeld

3. oktober 2011

TaAsJu

Baagøe skriver:

Mange tak for dit input. Det er klart værd at tage med i overvejelserne.

Er ked af at høre med dit bonusbarn...

Jeg er bare så heldig og have fået en datter ud af det hun er min alle ander steder end på papir og kalder mig mor. I min verden er hun min og det er jeg også i hendes

Anmeld

3. oktober 2011

Pige2009

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg er bare så heldig og have fået en datter ud af det hun er min alle ander steder end på papir og kalder mig mor. I min verden er hun min og det er jeg også i hendes

Ja, jeg var lige inde og kigge på din profil Hun er virkelig heldig at have en rigtig mor som dig - for man bliver ikke forælder bare fordi man er det på papiret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.