Update: "Ultimatumdag"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.533 visninger
85 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Pige2009

https://www.baby.dk/debat/135944pi4/boern-13-aar/ultimatumdag.aspx#GoToMessage

Så kom dagen, hvor Lauras far og jeg skulle tale om, hvad der fremover skulle ske med samværet mellem ham og Laura. Jeg har stillet ham stolen for døren og sagt, at han må være der 100% fremover for Laura - dvs. samvær fast hver uge eller også må han vælge hende fra.

Hans respons var, at han ikke kunne garantere, at være der bare én gang om ugen i 1-2 timer, men han ville gøre et forsøg. Han var også indstillet på, at vælge hende helt fra, hvis jeg ikke accepterede hans svar!

Hvordan kan man vælge sit eget barn fra efter 2 år og deltagelse i fødsel, sygehusbesøg, DP osv.?!

Aner lige nu ikke, hvad jeg skal stille op og om jeg skal acceptere hans modsvar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Nemesis

for fanden da en klaphat! Så Laura er et hyggeligt indslag når og hvis det passer ham??

Hvad blev der af ansvar, forpligtelse og ikke mindst LYSTEN til at være en del af sin datters liv??!!

Han har jo fint spillet bolden over på din side og helt ærligt er det ikke fair overfor dig, så jeg synes du skal begynde at leve dit liv som om at han ikke er en del af noget som helst og fortælle ham at han jo må meddele om han ønsker at komme og se Laura og så må han jo håbe det passer i jeres planer.

Det må jo være det eneste rimelige hvis han ikke kan lave en reglmæssig fast aftale som giver dig mulighed for at planlægge dine weekender.

Det lyder samtidig heller ikke som om, der bliver nogen mulighed for at udvide det samvær eller som om resten af hans familie bliver informeret om Lauras eksistens og derved vil du jo altid være fanget med et par timer hist og her.

Tror simpelthen ikke han vil vælge noget som helst så længe muligheden for at puste og have mel i munden på en gang, stadig eksisterer.

Valget er hans, og synes hans handlinger (og mangel på samme)viser at han allerede har valgt.

Knus Sisse

Anmeld

26. september 2011

jydeinden

sikke da en klaphat af en "mand". Et er at man havde meldt ud fra start at man ikke ønskede barnet, men når man har været med i alt det du skriver, så undrer det mig godt nok at man kan være så lidt interesseret i ens barns udvikling.

Hvis man ikke kan finde tid til ens barn 1 gang om ugen som minimum så er det godt nok skræmmende. Utroligt man kan være så egoistisk

Anmeld

26. september 2011

Pige2009

ladydan1 skriver:

for fanden da en klaphat! Så Laura er et hyggeligt indslag når og hvis det passer ham??

Hvad blev der af ansvar, forpligtelse og ikke mindst LYSTEN til at være en del af sin datters liv??!!

Han har jo fint spillet bolden over på din side og helt ærligt er det ikke fair overfor dig, så jeg synes du skal begynde at leve dit liv som om at han ikke er en del af noget som helst og fortælle ham at han jo må meddele om han ønsker at komme og se Laura og så må han jo håbe det passer i jeres planer.

Det må jo være det eneste rimelige hvis han ikke kan lave en reglmæssig fast aftale som giver dig mulighed for at planlægge dine weekender.

Det lyder samtidig heller ikke som om, der bliver nogen mulighed for at udvide det samvær eller som om resten af hans familie bliver informeret om Lauras eksistens og derved vil du jo altid være fanget med et par timer hist og her.

Tror simpelthen ikke han vil vælge noget som helst så længe muligheden for at puste og have mel i munden på en gang, stadig eksisterer.

Valget er hans, og synes hans handlinger (og mangel på samme)viser at han allerede har valgt.

Knus Sisse

Jeg er simpelthen så påvirket lige nu, at jeg ikke ved hverken ud eller ind...

Anmeld

26. september 2011

Mca<3

Søde du kæmper forgæves og har vist altid gjort   Han er tydligvis ikke interesseret , det er synd for lillepigen men det er nærmest bedre at hun ikke "kender" sin far end en far der konstant svigter hende

Anmeld

26. september 2011

Lilotte87

Sikke en røv 

Men du skal have sådan en  for at stille ham det ultimatum. Det ville jeg ønske min mor havde gjort da jeg var barn.

Håber på det bedste for jer

Lotte

Anmeld

26. september 2011

Nemesis

Baagøe skriver:

Jeg er simpelthen så påvirket lige nu, at jeg ikke ved hverken ud eller ind...

DEt kan jeg sgu godt forstå! Du har jo håbet at deres samvær har kunne give ham en afklaring.

Det Må være ufatteligt hårdt at skulle indse at hendes far ikke ønsker mere, at han kan fravælge jeres datter. Især når du til hverdag har denne fantastiske lækre unge som giver en SÅ utroligt meget.

Du får lige et mega kram herfra.

Sisse

Anmeld

26. september 2011

Bshizzle

Sådan en mand burde virkelig ha et kæmpe los i røven så smerten kunne mærkes på livet....!!

Han fortjener bare ikke sådan en dejlig datter, når han ikke engang kan ta del i hendes liv for alvor..!
Det er ikke en genstand i snakker om.. og kan slet ikke forstå folk der kan mene man baaaare kan give slip hvis man ikke får helt sin vilje..
Helt ærligt... at se sin datter 1 gang om ugen mindst.. er sku det mindste han kunne ta sig sammen til at gøre....

KLAPHAT !!... Undskyld.. men han lyder ikke ret begavet..

Godt din datter har en Mor som dig..  

Anmeld

26. september 2011

Pige2009

ladydan1 skriver:

DEt kan jeg sgu godt forstå! Du har jo håbet at deres samvær har kunne give ham en afklaring.

Det Må være ufatteligt hårdt at skulle indse at hendes far ikke ønsker mere, at han kan fravælge jeres datter. Især når du til hverdag har denne fantastiske lækre unge som giver en SÅ utroligt meget.

Du får lige et mega kram herfra.

Sisse

Tak søde - jeg mangler ord!

Anmeld

26. september 2011

Caroline86

WTF?

Søde, dejlige dig.... Jeg bliver nødt til at være ærlig: jeg tror du spilder både dine og Lauras kræfter her Stadig...

Jeg tror simpelthen ikke han nogen siden tager det ansvar du gerne vil have ham til, og dine frustrationer vil fortsætte indtil den dag du indser det.. desværre! Han KAN ikke leve op til dine "forventninger" til ham...

Jeg synes (troede aldrig jeg skulle sige sådan) at Laura (og dig) er bedre tjent uden ham i Jeres liv... I skal da ikke være dagens indslag når det passer ham?

Nix.. Lauras præmisser! Det har du også altid sagt

kæmpe store knus!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.