Hvor meget har i taget på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.727 visninger
43 svar
0 synes godt om
26. januar 2009

Mathilde

Jeg er bange for at tage for meget på i min graviditet. Jeg har før været en stor pige og har tabt mig over 30kg., så jeg vil nødig sidde tilbage med alt for mange kg på kroppen...
Heldigvis er jeg ved jordemoder hver anden uge, så vi kan snakke vægt...

Jeg har taget 1½ - 2kg på og er 16uger henne. Hvor meget har i taget på indtil videre (eller tabt)?

Knus Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2009

BabyMoseHansen

Hej Mathilde,
jeg har lige som dig tabt mig tidligere og vil derfor heller ikke gerne tage for meget på. Jeg har nu taget 2½-3 kg på og er i 17. uge. Der er en rigtig god folder fra sundhedsstyrelsen med en god kurve over vejledende vægtstigning, alt efter dit BMI før graviditeten.

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Gravid_fvst/Naar_gravid.pdf

den er god - er dog fra 2006, så den er ikke opdateret på alkohol og jernmængderne.

Mange hilsener
Mette

Anmeld

30. januar 2009

ønske75

Hejsa.

jeg ahr taget knap 1 kg på....det svinger emget. Jeg er 15 uger henne. Ved mine tidligere graviditeter havde jeg på dette tidspunkt taget mere på....dengang vejede jeg også mere. Synes det er dejligt at ejg ikke har taget mere på - men ved selvfølgelig godt det pludselig kan komme snigende - det skal det jo også.
Forsøger at holde mig i form med cykling og løb:-9

God weekend

Anmeld

31. januar 2009

Knudsen

Hejsa.
Jeg er en stor pige, så jeg forsøger at passe meget på i graviditeten. På nuværende tidspunkt har jeg tabt mig ca. 2½ kg og er i 15. uge nu.
I min sidste graviditet tog jeg kun 5 kg på ialt, så det kan sagtens lade sig gøre. Der fik jeg dog hjælp af en god omgang halsbrand hele graviditeten igen, den er også på plads denne gang. Utroligt at man kan sætte pris på noget så irriterende som halsbrand.
Mange knus fra Janni

Anmeld

22. marts 2009

Sign85

Jeg er i uge 18 nu og har fået en rund bold midt på maven , men har ikke taget på endnu.
Mit mål er at ende på 10 kg ekstra, når jeg føder, så jeg holder tungen lige i munden, da jeg har meget let ved at tage på

Anmeld

6. april 2009

Leneur

Jeg er 17+5 uger henne og har taget 5 kg på. Frygter dog lidt for sommeren da jeg er en af dem som får væske i kroppen når det er varmt, så det at der er ekstra vægt på gør nok også noget for det desværre.
En måned efter at jeg blev gravid havde jeg allerede en lille bule på maven, så det er gået hurtigt for mig.

Anmeld

7. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg er 27 uger henne i morgen. Og har taget ca. 7 kilo på.

Men synes også det er vigtigere at baby bliver stor og stærk, frem for hele tiden kigge på vægten.

Så må jeg bide i det sure æble og gå på kur bagefter

Anmeld

7. april 2009

Monica

Hej.

Jeg er i uge 24 og har taget knap 7 kg på. Det er mere end jeg håbede på, men har lige kigget i min vandrejournal fra min sidste graviditet og der havde jeg taget NØJAGTIG det samme på som nu... Der endte jeg med at tage 13 kg på.

Monica - som skal til 24 ugersundersøgelse i morgen

Anmeld

14. april 2009

carina2009

hejsa til jer alle sammen.... det er lang tid siden jeg har været her. jeg har det godt og har nu taget 6 kg på og har tamin den 1.8.09.... hvordan har i det.... savner at høre noget nyt smiler hilsen carina....

Anmeld

14. april 2009

Findusinde

Er 17 uger henne, og har ikke rigtig taget på.. Min vægt svinger mellem +- et kilo...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.