har ikke læst alle de andre indlæg, for der var rigtig mange. men kan kun give nogen af de andre ret....
ingen af os kan bedømme om du er for ung til at blive mor.... det er noget kun tiden kan svare på.
jeg var selv 19 da jeg blev gravid med den første, det var et uheld, og selv om jeg brændende ønskede mig et barn, ja så havde jeg ikke regnet med at det sku komme på det tidspunkt.
min daværende kæreste lovede mig at sku uheldet ske ville han gerne være far, men da jeg pludselig stod med en posetiv test, fik jeg valget mellem barnet eller ham. jeg valgte barnet, og skønt hun den dag i dag er den dejligste 10 årig.... er jeg slet ikke i tvivl om hvad jeg vil råde teenagere med "baby nykker" til
jeg tror nemlig desværre at nogen føler sig meget ensomme i deres teenage år, og pludselig virker tanken om et barn som den helt perfekte løsning. pludselig ser man sig som mor til denne dejlige, varme, smilende klump....og man ser ensomheden forsvinde i babysmil og hyggelige bleskift.
men ensomheden forsvinder ikke....og har man ondt indeni (fx pga. en hård barndom) vil ensomheden komme bragende tilbage når man mindst venter det...og verden kan virke meget uoverskuelig når man ikke har sovet i 3 døgn...og barnet bare skriger og skriger.....
jeg kan ikke fortælle dig at du ikke er moden nok, kun råde dig til at tænke dig grundigt om, så du kan forsvare overfor dig selv, at du ønsker at sætte det barn i verden. verden kan være meget hård mod en ung mor med lidt for lidt selvtillid, og lidt for meget bagage.
mange tanker
Lone
som endte med at være alene mor med sin datter i 4 ( til tider meget ensomme) år
Anmeld