Vil ALDRIG tage p-piller mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2011

VIPpigen

Åhh, jeg savner godt nok mine p-piller.... Jeg havde taget p-piller i 12 år, da jeg smed dem. 3 måneder senere var testen positiv for 2 gang, og denne gang blev det til en baby.

Jeg hader min mens efter jeg har født, jeg har de ondeste menssmerter, både ved æl, og i samme øjeblik min mens starter. Jeg får hovedpine, og kvalme pga smerter. Dette havde jeg også inden jeg startede på p-piller. Men nåede ikke at finde en ordentlig cyklus da jeg smed pillerne, før jeg var gravid.

Fik lagt en spiral i juni, men i juli under mens faldt den ud, og venter stadig på at få tilsendt en ny de kan ligge op. De første gange jeg havde mens efter fødslen blødte jeg HELT VILDT, og kunne intet. Efter spiralen blev lagt bløder jeg 4-6 dage, og slet ikke så voldsomt, dette er så også gældende selv efter den er røget ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Anonym trådstarter

lotte-pigen skriver:

Da jeg læste dit indlæg var det meget skræmmende. Forstået på den måde, at det kunne have været mig der skrev det. Jeg stoppede dog med p-piller i Marts og har ikke haft en SA. Men alt det andet kan jeg kun tilslutte mig. Jed sidder her på CD 22 og har ikke haft skyggen af ægløsning, men tilgengæld har jeg lige nu masser af mens smerter. Jeg har også cykli af forskellige længder, så det er svær at finde ud af hvornår man har ÆL. Jeg har derfor testet denne måned, men ikke nogen positiv test. Jeg har taget p-piller i 13 år, og min læge har ikke engang lavet en gyg undersøgelse på mig!!! Men jeg håber at min krop finder sig selv meget snart så vi kan få lavet de 2 streger.

Pøj pøj til dig, og alle jer andre der prøver at opfylde jeres største ønske. Jeg venter, en anelse utålmodig....

Puha ja, det lyder godt nok træls! Jeg tør slet ikke begynde at tage ægløsningstest, da jeg så vil komm til at fokusere endnu mere på det (hvis det overhovedet er muligt ) Min kæreste og jeg har alligevel sex temmelig ofte (i hvert fald hver anden dag), så jeg tænker, at når jeg har ægløsning, rammer vi den helt sikkert.

Kan det ikke tænkes, at din ægløsning har været der, uden at du har fanget den på testen? Jeg synes tit, man hører omusikkerhed med de der æl-tests, men jeg har ingen forstand på det overhovedet. Håber for dig, at du snart får æl, og at det tilmed bærer frugt

Det lyder da godt noj mærkeligt, at du ikke har fået foretaget gynækologiske undersøgelser, mens du ahr taget p-piller. Mi læge nægtede at udskrive flere til mig, hvis jeg ikke fik foretaget en undersøgelse ca. en gang om året. Jeg fik også tjekket blodtryk og sådan, så det er jo meget godt fra lægens side at være lidt forsigtig.

Jeg sender dig  i hvert fald de varmeste tanker, og så håber jeg, at vi begge to snart har heldet med os, så vi kan blive aktive i graviditets-forummet i stedet for her

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

MillesMor111010 skriver:

Lyder ligesom min krop, havde dog ikk taget p-piller i 11 år, kun i 2, men min mens. udeblev i 1½ år .. og rendte til læge, men efter den havde været regelmæssig i 2 måneder i træk blev jeg gravid .. Men rendte med konstante mens. smerter selvom jeg var gravid .. 

for at der snart er baby i maven igen og at den bliver i sin hule i alle 9 mdr

Pyhh!!! Det var godt nok længe, må jeg sige. SÅ var jeg nok endt på en eller anden institution, hvis det havde været mig

Men SKØNT, at det så endelig lykedes for dig - mange gange tillykke med det

Og tusind tak for svar

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

STN skriver:

Jeg synes ikke der er noget usædvanligt ved din menstruation, sådan som du beskriver den.... Tror det er helt normalt, at cyklussen kan variere, og at smerterne bliver kraftigere, når man ikke tager p-piller mere...

Jeg har selv taget p-piller siden jeg var 17, men må ikke tage dem mere pga. en blodprop i benet under min graviditet Men bruger nu spiral... Og jeg kan da huske hvordan det føltes at have menses, dengang jeg var yngre, og ikke brugte prævention (Fik menses som 12-årig..) Og det gjorde da sygt ondt, og havde det vildt dårligt, når jeg havde menses.. Men det gik væk, da jeg kom på p-piller, og der har jeg da hørt, er helt normalt, så tror ikke du skal være bekymret

Held og lykke med projekt baby

Øv, sikke da noget at skulle gennemgå, og ås når du samtidig var gravid. Godt, at du kom igennem.

Som sagt, så er jeg slet ikke blind for, at p-piller har deres fordele. Dejligt, at der findes hjælp, når man døjer med så kraftige mens.smerter. Jeg selv har aldrig døjet så meget. Det har meget sjældent været så slemt, at det har været invaliderende - med eller uden p-piller. Jeg tog dem derfor udelukkende som prævention.

Jeg tror skal heller ikke, der er noget usædvanligt ved min krop og dens måde at reagere på. Jeg er bare så træt af, at jeg ikke stoppede for nogle år siden - før pb - så min krop kunne finde sig selv, og jeg kunne blive dus med den, inden jeg forventer, at den skal præstere mirakler

Men nu må vi se. Jeg skal (ikke) have min mens om en uges tid, så håber den udebliver, og det er derfor, atj eg har "døjet" så meget her på det sidste

Tak for svaret

Anmeld

20. september 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Pyhh!!! Det var godt nok længe, må jeg sige. SÅ var jeg nok endt på en eller anden institution, hvis det havde været mig

Men SKØNT, at det så endelig lykedes for dig - mange gange tillykke med det

Og tusind tak for svar

Rendte oss ved lægen hele tiden ..

Mden tak og det var da så lidt

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Mange mener at kroppen for de fleste er ½-1½ år om at få fundet sin rette homonbalance igen efter endt p-pille stop.. 

Jeg stoppede for godt 6 år siden, og jeg vil helst heller ikke begynde igen, da jeg netop er bange for at der vil gå for lang tid før jeg evt. ville kunne blive gravid igen hvis jeg fandt den rette mand - og egentlig bryder jeg mig ikke om at tilføre min krop hormoner.. 

Lige præcis sådan, jeg også har det. Jeg har dog den rette mand (læs:verdens mest perfekte kæreste, som jeg elsker SÅ kæmpe højt ) og nu ville det så være skønt, hvis vi kunne blive forældre.

Jeg vil heller ikke starte på p-piller igen. Heller ikke, når jeg har de børn, jeg skal have. Så hellere "risikere" at få en efternøler engang.

Ikke flere hormoner til mig (udover de naturlige hormoner, som forhåbentlig snart vil rase rundt i min krop og hjælpe et lille mirakel til at opstå og udvikle sig )

Tusind tak for svar

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

prik skriver:

jeg havde p-stav i tre år og tog så derefter p-piller en måned og stoppede derefter i september sidste år med p-piller . og jeg er først blevet gravid nu.. og er nu 4+1 henne ... så det skal nok lykkedes det er jeg sikker på!

håber det bedste for jer  

krydser alt hva krydses kan !

Nej, hvor fint!! STORT tillykke med din nye graviditet. Jeg håber, du får en skøn en af slagsen og en fantastisk lille spire om 8 måneder

Jeg håber, jeg snart er lige så heldig som dig

Anmeld

20. september 2011

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Åhh, jeg savner godt nok mine p-piller.... Jeg havde taget p-piller i 12 år, da jeg smed dem. 3 måneder senere var testen positiv for 2 gang, og denne gang blev det til en baby.

Jeg hader min mens efter jeg har født, jeg har de ondeste menssmerter, både ved æl, og i samme øjeblik min mens starter. Jeg får hovedpine, og kvalme pga smerter. Dette havde jeg også inden jeg startede på p-piller. Men nåede ikke at finde en ordentlig cyklus da jeg smed pillerne, før jeg var gravid.

Fik lagt en spiral i juni, men i juli under mens faldt den ud, og venter stadig på at få tilsendt en ny de kan ligge op. De første gange jeg havde mens efter fødslen blødte jeg HELT VILDT, og kunne intet. Efter spiralen blev lagt bløder jeg 4-6 dage, og slet ikke så voldsomt, dette er så også gældende selv efter den er røget ud

Hold da op - stakkels dig!

Jamen så er du da spidskandidat til at starte på p-piller igen. Som tidligere fremhævet, er jeg ikke kategorisk modstander af p-piller. Mener bare, de bør tages med forsigtighed, men det lyder da som om, de kunne være en kærkommen ven i nøden for dig, så det er da bare med at starte igen. Du er jo også blevet gravid hurtigt efter stop, så der er vel ingen grund til at bekymre sig om fremtidige graviditeter.

Jeg føler med dig. Har kun en sjælden gang været sat til tælling af mens.smerter, men jeg ved, hvordan det føles, og hvis jeg skulle have det sådan hver måned, er der da ingen grænser for hvilke "drugs" jeg ville stoppe i munden for at slippe

Jeg håber, du finder en løsning - og tillykke med baby forresten

Anmeld

20. september 2011

prik

Anonym skriver:

Nej, hvor fint!! STORT tillykke med din nye graviditet. Jeg håber, du får en skøn en af slagsen og en fantastisk lille spire om 8 måneder

Jeg håber, jeg snart er lige så heldig som dig

det skal nok blive din tur ! ingen tvivl.. !! og tusinde tak (: glæder mig os rigtigt meget.. men du kan få homoner så du kan blive lettere gravid? har jeg hørt et eller andet sted (: tror faktisk min kæreste's eks kæreste fik det dengang de skulle ha barn (: de fik dog tvillinger fordi der er dog større chance for tvillinger hvis du tar homoner.. jeg har heldigvis ikke taget det.. så satser på en enkelt.. dog har vi begge tvillinger i familien så det er spændende men det skal helt sikkert nok lykkedes for dig ! det er jeg sikker på  krydser og håber på en POSITIV test

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.