STN skriver:
Jeg synes ikke der er noget usædvanligt ved din menstruation, sådan som du beskriver den.... Tror det er helt normalt, at cyklussen kan variere, og at smerterne bliver kraftigere, når man ikke tager p-piller mere...
Jeg har selv taget p-piller siden jeg var 17, men må ikke tage dem mere pga. en blodprop i benet under min graviditet
Men bruger nu spiral... Og jeg kan da huske hvordan det føltes at have menses, dengang jeg var yngre, og ikke brugte prævention (Fik menses som 12-årig..) Og det gjorde da sygt ondt, og havde det vildt dårligt, når jeg havde menses.. Men det gik væk, da jeg kom på p-piller, og der har jeg da hørt, er helt normalt, så tror ikke du skal være bekymret 
Held og lykke med projekt baby 
Øv, sikke da noget at skulle gennemgå, og ås når du samtidig var gravid. Godt, at du kom igennem.
Som sagt, så er jeg slet ikke blind for, at p-piller har deres fordele. Dejligt, at der findes hjælp, når man døjer med så kraftige mens.smerter. Jeg selv har aldrig døjet så meget. Det har meget sjældent været så slemt, at det har været invaliderende - med eller uden p-piller. Jeg tog dem derfor udelukkende som prævention.
Jeg tror skal heller ikke, der er noget usædvanligt ved min krop og dens måde at reagere på. Jeg er bare så træt af, at jeg ikke stoppede for nogle år siden - før pb - så min krop kunne finde sig selv, og jeg kunne blive dus med den, inden jeg forventer, at den skal præstere mirakler 
Men nu må vi se. Jeg skal (ikke) have min mens om en uges tid, så håber den udebliver, og det er derfor, atj eg har "døjet" så meget her på det sidste 

Tak for svaret