Vil ALDRIG tage p-piller mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2011

Gaia

Din krop skal lige vænne sig til at styre tingene selc er ret sikker på at p- pillerne ikke har noget at gøre med dine mens smerter, da p- pillerne for længst er ude af kroppen. De nye p- piller som bruges idag forsvinder fra kroppen næsten med det samme og ikke som mange tror at der lige skal gå tre måneder før hormonerne er ude. Ja ofte siger man det er bedst at vente en tre måneder efter man er stoppet med p- pillen inden man bluver gravid, men det er mere fordi man så regner med at kroppen har fundet sit naturlige leje og derfor vil man nemmere kunne udregne termin. Atdu har ondt hist ogpusti cyklusen kan skyldes at de krop skal vænne sig tilhele denproces der sker i en cyklus. Mens - opbygning af slimhinde- æl- mens igen/ gravid. P-pillen har sandsynligvis taget toppen af mens smerterne ( nogle får p-piller pga stærke mens smerter). Desuden er den mens du får under en p-pille periode ikke den alm. Mens men bare noget der ligner. I virkeligheden kunne man sagtens undvære den kunstige mens. Tror de ( producenterne) har lavet p-pillerne sådan så de får det til at ligne en alm cyklus men det er det ikke.Tror dine smerter bliver mindre når din krop finder sit leje. Håber snart den gør det. Kan virkelig godt forstå du er træt af det, men tror ikpå p-pillerne har ansvaret. Alle reagerer forskelligt på ophør af tilførsel af hormoner. Nogle som dig får uregelmæssige mens, andre smerter, nogle begge del og andre igen deres cyklus fortsætter bare som var de på pillen. Tænker dog at hvis smerterne bliver ved, så kunne det være du skulle snakje med din læge. Måske du kan få noget som kan tage smerterne mere effektivt end alm. Smertestillende. Håber dog at du snart får dit ønske om en graviditet opfyldt jeg vil krydse alt hvad krydses kan for at det lykkes kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Århh altså, hvor er jeg bare ked af, at jeg har taget p-piller i så lang tid (11 år). Jeg synes i bagkundsskabens klare lys, at det er utroligt, at lægerne er så friske til at udskrive p-piller til kvinder i alle aldre. Man har jo nærmest indtrykket af, at det er den naturligste ting i verden - lige indtil man stopper og gerne vil være gravid.

Jeg sidder her i dyb frustration over ikke at kende min krop. Jeg stoppede med p-pillerne i april og har siden da opnået en graviditet (i anden cyklus efter p-pille stop), men endte desværre i SA i 6. uge. Mine cyklusser siden p-pille stop har været mega lange og uregelmæssige. en på 40 dage, en på 36 dage og endnu en på omkring de 32 (husker det ikk præcist). Jeg har aldrig før mærket så meget til mens-smerter. Kun lidt milde smerter daene før og de første dage af menstruationen (men egentlig meget rart med en indikator på mens )

Nu oplever jeg tit (og helt vilkårligt) menstruationslignende smerter. Hele eftermiddagen i går havde jeg for eksempel ondt i maven som op til mens, men jeg er kun på dag 20 i min cyklus.

Det er bare SÅ frustrerende at føle sig helt ude at trit med sin krop og ikke at ane, hvordan man skal tolke de forskellige symptomer, når man så gerne vil have en sund og rask baby, der har lyst til at bo i maven i de fulde 9 måneder.

Ihh... Bare lidt frustrationer fra min side. Hvis jeg får døtre, vil jeg helt klart råde dem til at benytte alternative præventionsformer end p-piller, når de når dertil!!!

og held og lykke til alle jer, der ligesom jeg ønsker at blive mor.

Jeg har taget p-piller siden jeg var 15, og smed dem da jeg blev 25 for at blive gravid. Min cyklus var stort set fin med det samme og 4 mdr efter var jeg gravid, så det er jo ikke alle kvinde kroppe der bliver fucked helt up.
Jeg tager jasmin, da der ikke er så mange hormoner i, som de andre.

Og inden jeg fødte havde jeg VOLDSOMME mens smerter i 2-3 dage, nu kommer det bag på mig at min mens kommer, selvom det er 4 dage efter jeg startede pausen. Kan dog stadig have lidt ondt i mave når det er kommet og ikke op til.

Held og lykke. er sikker på du nok skal få din baby

Anmeld

20. september 2011

MissTas

Tror absolut heller ikke at du har noget at være nervøs for. Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår p-pillerne er helt ude af kroppen og måske tager det bare lidt ekstra tid ved dig, men er sikker på det nok skal komme - vær tålmodig selvom det er svært. Jeg selv havde været på p piller i 7-8 år, smed dem i starten af maj måned i år og blev gravid i slutningen af maj, så er i dag 18+0 ..

Hvert fald held og lykke med det

Anmeld

20. september 2011

maria_wlt

Anonym skriver:

Århh altså, hvor er jeg bare ked af, at jeg har taget p-piller i så lang tid (11 år). Jeg synes i bagkundsskabens klare lys, at det er utroligt, at lægerne er så friske til at udskrive p-piller til kvinder i alle aldre. Man har jo nærmest indtrykket af, at det er den naturligste ting i verden - lige indtil man stopper og gerne vil være gravid.

Jeg sidder her i dyb frustration over ikke at kende min krop. Jeg stoppede med p-pillerne i april og har siden da opnået en graviditet (i anden cyklus efter p-pille stop), men endte desværre i SA i 6. uge. Mine cyklusser siden p-pille stop har været mega lange og uregelmæssige. en på 40 dage, en på 36 dage og endnu en på omkring de 32 (husker det ikk præcist). Jeg har aldrig før mærket så meget til mens-smerter. Kun lidt milde smerter daene før og de første dage af menstruationen (men egentlig meget rart med en indikator på mens )

Nu oplever jeg tit (og helt vilkårligt) menstruationslignende smerter. Hele eftermiddagen i går havde jeg for eksempel ondt i maven som op til mens, men jeg er kun på dag 20 i min cyklus.

Det er bare SÅ frustrerende at føle sig helt ude at trit med sin krop og ikke at ane, hvordan man skal tolke de forskellige symptomer, når man så gerne vil have en sund og rask baby, der har lyst til at bo i maven i de fulde 9 måneder.

Ihh... Bare lidt frustrationer fra min side. Hvis jeg får døtre, vil jeg helt klart råde dem til at benytte alternative præventionsformer end p-piller, når de når dertil!!!

Jeg var selv på p-piller i 11 år inden jeg fik børn... 

Stoppede med den November, og var gravid April.. Uden at prøve.. 

Nu har jeg 2 af slagsen med 16 mdr. mellemrum... Det kan nemt lade sig gøre selvom man har været på p-piller i rigtig mange år

Anmeld

20. september 2011

kirsti

Jeg tror alle er forskellige og jeg tror ikke nødvendigvis det er pillernes skyld (:

Alt hvad du beskriver har været fuldstændig omvendt hos mig (:

Da jeg ikke tog p-piller var min mens 2 måske 3 dage og faktisk kun om dagen stort set. Jeg har aldrig rigtig døjet med mens smerter men aldrig når jeg ikke to p-piller. Blev gravid i anden cyklus efter stop og da jeg ikke tog p-piller kunne kom min mens på præcis samme dag hvor den på p-piller sagtens kan variere 2-3dage så ja som skrevet ovenfor, jeg tror alle er forskellige. Hvis du ikke havde taget p-piller er det ikke sikkert det havde set anderledes ud nogen kvinder har bare ikke en præcis cyklus (:

Anmeld

20. september 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Jeg er selv af den mening at P-piller ikke er sundt for kroppen på nogen måde. Jeg stoppede med at tage P-piller for 5 år siden, og kunne med det samme mærke en markant forskel i mit helbred. Jeg døjede pludselig ikke så meget med hovedpine som jeg gjorde da jeg tog piller, og mit humør steg også. Så jeg kommer aldrig til at tage P-piller igen, herhjemme er vi bare forsigtige istedet for, og det fungerer helt fint.

Anmeld

20. september 2011

lotte-pigen

Da jeg læste dit indlæg var det meget skræmmende. Forstået på den måde, at det kunne have været mig der skrev det. Jeg stoppede dog med p-piller i Marts og har ikke haft en SA. Men alt det andet kan jeg kun tilslutte mig. Jed sidder her på CD 22 og har ikke haft skyggen af ægløsning, men tilgengæld har jeg lige nu masser af mens smerter. Jeg har også cykli af forskellige længder, så det er svær at finde ud af hvornår man har ÆL. Jeg har derfor testet denne måned, men ikke nogen positiv test. Jeg har taget p-piller i 13 år, og min læge har ikke engang lavet en gyg undersøgelse på mig!!! Men jeg håber at min krop finder sig selv meget snart så vi kan få lavet de 2 streger.

Pøj pøj til dig, og alle jer andre der prøver at opfylde jeres største ønske. Jeg venter, en anelse utålmodig....

Anmeld

20. september 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Lyder ligesom min krop, havde dog ikk taget p-piller i 11 år, kun i 2, men min mens. udeblev i 1½ år .. og rendte til læge, men efter den havde været regelmæssig i 2 måneder i træk blev jeg gravid .. Men rendte med konstante mens. smerter selvom jeg var gravid .. 

for at der snart er baby i maven igen og at den bliver i sin hule i alle 9 mdr

Anmeld

20. september 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg synes ikke der er noget usædvanligt ved din menstruation, sådan som du beskriver den.... Tror det er helt normalt, at cyklussen kan variere, og at smerterne bliver kraftigere, når man ikke tager p-piller mere...

Jeg har selv taget p-piller siden jeg var 17, men må ikke tage dem mere pga. en blodprop i benet under min graviditet Men bruger nu spiral... Og jeg kan da huske hvordan det føltes at have menses, dengang jeg var yngre, og ikke brugte prævention (Fik menses som 12-årig..) Og det gjorde da sygt ondt, og havde det vildt dårligt, når jeg havde menses.. Men det gik væk, da jeg kom på p-piller, og der har jeg da hørt, er helt normalt, så tror ikke du skal være bekymret

Held og lykke med projekt baby

Anmeld

20. september 2011

SLC

Anonym skriver:

Ihh altså; her prøver man at starte en krig mod p-pillerne og gøre dem til synderne, og så er i alle sammen så forstående 

Jeg ved godt, at det tager tid at komme ovenpå igen. Det er også derfor, jeg siger at jeg ikke vil tage dem igen. Jeg synes, det er skræmmende så stor forskel der er på min krop nu, og så da jeg tog p-piller. Bryder mig ikke om tanken om, at min krop i 11 år har været nærmest tøjlet. Det er som om, den nu for alvor giver slip og ter sig

Men altså igen så håber jeg bare, at der snart sker noget (læs:en graviditet) SÅ mine symptomer li'som giver mening

Også STORT tillykke med graviditeten til dig

Hehe forstår udemærket sin frustration, syntes også det var underligt at jeg fik flere og flere mens-smerter for hver mdr der gik så gooodt der er en baby i maven nu hehe!! . . Håber også der snart er gevindst til dig , krydser fingre . .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.