Vil ALDRIG tage p-piller mere :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.778 visninger
38 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Anonym trådstarter

Århh altså, hvor er jeg bare ked af, at jeg har taget p-piller i så lang tid (11 år). Jeg synes i bagkundsskabens klare lys, at det er utroligt, at lægerne er så friske til at udskrive p-piller til kvinder i alle aldre. Man har jo nærmest indtrykket af, at det er den naturligste ting i verden - lige indtil man stopper og gerne vil være gravid.

Jeg sidder her i dyb frustration over ikke at kende min krop. Jeg stoppede med p-pillerne i april og har siden da opnået en graviditet (i anden cyklus efter p-pille stop), men endte desværre i SA i 6. uge. Mine cyklusser siden p-pille stop har været mega lange og uregelmæssige. en på 40 dage, en på 36 dage og endnu en på omkring de 32 (husker det ikk præcist). Jeg har aldrig før mærket så meget til mens-smerter. Kun lidt milde smerter daene før og de første dage af menstruationen (men egentlig meget rart med en indikator på mens )

Nu oplever jeg tit (og helt vilkårligt) menstruationslignende smerter. Hele eftermiddagen i går havde jeg for eksempel ondt i maven som op til mens, men jeg er kun på dag 20 i min cyklus.

Det er bare SÅ frustrerende at føle sig helt ude at trit med sin krop og ikke at ane, hvordan man skal tolke de forskellige symptomer, når man så gerne vil have en sund og rask baby, der har lyst til at bo i maven i de fulde 9 måneder.

Ihh... Bare lidt frustrationer fra min side. Hvis jeg får døtre, vil jeg helt klart råde dem til at benytte alternative præventionsformer end p-piller, når de når dertil!!!

og held og lykke til alle jer, der ligesom jeg ønsker at blive mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ved ikke om det hjælper... Men jeg havde altså også mens. smerter, og jeg var gravid

Anmeld

19. september 2011

SLC

Jeg har også været på p-piller i 11 år og menstruationssmerterne kom også stille og roligt og blev værre og værre, smed pillerne i feb og er 10+ nu . . så din krop skal nok liiiige først vende sig til at være sig selv igen . . det kan tage lang tid. . Jeg vil helt sikkert tage p-piller igen når jeg har født engang i April

Anmeld

19. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Århh altså, hvor er jeg bare ked af, at jeg har taget p-piller i så lang tid (11 år). Jeg synes i bagkundsskabens klare lys, at det er utroligt, at lægerne er så friske til at udskrive p-piller til kvinder i alle aldre. Man har jo nærmest indtrykket af, at det er den naturligste ting i verden - lige indtil man stopper og gerne vil være gravid.

Jeg sidder her i dyb frustration over ikke at kende min krop. Jeg stoppede med p-pillerne i april og har siden da opnået en graviditet (i anden cyklus efter p-pille stop), men endte desværre i SA i 6. uge. Mine cyklusser siden p-pille stop har været mega lange og uregelmæssige. en på 40 dage, en på 36 dage og endnu en på omkring de 32 (husker det ikk præcist). Jeg har aldrig før mærket så meget til mens-smerter. Kun lidt milde smerter daene før og de første dage af menstruationen (men egentlig meget rart med en indikator på mens )

Nu oplever jeg tit (og helt vilkårligt) menstruationslignende smerter. Hele eftermiddagen i går havde jeg for eksempel ondt i maven som op til mens, men jeg er kun på dag 20 i min cyklus.

Det er bare SÅ frustrerende at føle sig helt ude at trit med sin krop og ikke at ane, hvordan man skal tolke de forskellige symptomer, når man så gerne vil have en sund og rask baby, der har lyst til at bo i maven i de fulde 9 måneder.

Ihh... Bare lidt frustrationer fra min side. Hvis jeg får døtre, vil jeg helt klart råde dem til at benytte alternative præventionsformer end p-piller, når de når dertil!!!

Umiddelbarn synes jeg dine menstruationssymptomer lyder ret normale, når ikke du er på P-piller eller anden form for hormonel prævention  P-piller tager som regel en del/hele smerten og gør 'menstruationen' regelmæssig, og de fleste bløder mindre end uden præventionen. Men en 'menstruation' på P-piller er ikke en rigtig mens, men en kunstig blødning uden ægløsning.
Så jeg tror det er derfor forskellen er så stor. Jeg synes i hvert fald ikke det lyder alarmerende på nogen måde. Mine menstruationer kom som vinden blæste før jeg blev gravid. Der kunne gå to måneder eller mere imellem og jeg blødte i laaang tid og havde meget ondt. Nu efter jeg har født er de blevet mindre uregelmæssige, men jeg har stadig ondt og styrtbløder.

Men er du i tvivl om, om din krop har det godt, så kan du jo altid bede din egen læge om en henvisning til en gynækolog, for at få vished!

Anmeld

19. september 2011

Ansemusen

Der er i øvrigt noget som hedder P-ring, som udsender de samme hormoner som P-piller, men virker lokalt så der ikke fiser så mange hormoner rundt i kroppen. Bare til senere hen, når du HAR fået baby osv.  Det brugte jeg inden jeg blev gravid i nogle år, tror jeg, og før da P-piller. Jeg blev ret hurtigt gravid.

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Ved ikke om det hjælper... Men jeg havde altså også mens. smerter, og jeg var gravid

Tusind tak for svar - og tillykke med graviditeten

Tjaa... jeg synes bare, det er så underligt, for det er ikke sådan konstant. Bare indimellem. Jeg sidder for eksempel lige nu og har små stik agtige milde menssmerter, men der er mindst en uge til jeg skal have mens.

Men nu må vi se. Efter, at jeg har prøvet at gennemgå en SA tidligt, vil jeg ikke teste før i hvert fald et par dage over forventet mens, også fordi mone menstruationer de sidste måneder har været uregelmæssige, så det er svært at sige, hvornår jeg er gået over tid.

Men tak i hvert fald- man kan jo altid håbe, at jeg er ligeså heldig som dig

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

SLC skriver:

Jeg har også været på p-piller i 11 år og menstruationssmerterne kom også stille og roligt og blev værre og værre, smed pillerne i feb og er 10+ nu . . så din krop skal nok liiiige først vende sig til at være sig selv igen . . det kan tage lang tid. . Jeg vil helt sikkert tage p-piller igen når jeg har født engang i April

Ihh altså; her prøver man at starte en krig mod p-pillerne og gøre dem til synderne, og så er i alle sammen så forstående 

Jeg ved godt, at det tager tid at komme ovenpå igen. Det er også derfor, jeg siger at jeg ikke vil tage dem igen. Jeg synes, det er skræmmende så stor forskel der er på min krop nu, og så da jeg tog p-piller. Bryder mig ikke om tanken om, at min krop i 11 år har været nærmest tøjlet. Det er som om, den nu for alvor giver slip og ter sig

Men altså igen så håber jeg bare, at der snart sker noget (læs:en graviditet) SÅ mine symptomer li'som giver mening

Også STORT tillykke med graviditeten til dig

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Umiddelbarn synes jeg dine menstruationssymptomer lyder ret normale, når ikke du er på P-piller eller anden form for hormonel prævention  P-piller tager som regel en del/hele smerten og gør 'menstruationen' regelmæssig, og de fleste bløder mindre end uden præventionen. Men en 'menstruation' på P-piller er ikke en rigtig mens, men en kunstig blødning uden ægløsning.
Så jeg tror det er derfor forskellen er så stor. Jeg synes i hvert fald ikke det lyder alarmerende på nogen måde. Mine menstruationer kom som vinden blæste før jeg blev gravid. Der kunne gå to måneder eller mere imellem og jeg blødte i laaang tid og havde meget ondt. Nu efter jeg har født er de blevet mindre uregelmæssige, men jeg har stadig ondt og styrtbløder.

Men er du i tvivl om, om din krop har det godt, så kan du jo altid bede din egen læge om en henvisning til en gynækolog, for at få vished!

Det er heller ikke fordi jeg er bange for, at der er noget galt. Det er bare underligt for mig sådan lige pludselig at kunne "føle" min krop hele tiden. Det er selvfølgelig også fordi jeg er mere obs på det nu, da jeg håber at blive gravid, men jeg har altså aldrig før haft menslignende smerter andet en lige før mens og så midt i cyklus, hvad jeg så har regnet for ægløsning

Det er vildt irriterende, at jeg f.eks. lige nu sidder og har stikken/murren i maven, og der er i hvert fald en uge til min mens tidligst skal komme.

Åhh altså, hvor er det bare nogle gange træls at være kvinde

Tusind tak for svaret i hvert fald

Anmeld

19. september 2011

Drømme

Anonym skriver:

Når jeg læser det du skriver, så kan jeg altså ikke lade være med at tænke : " YES, hvor er jeg bare glad for jeg aldrig tog p-piller!! "

Jeg håber virkelig det snart lykkes for jer 

Kan kun forestille mig hvor hårdt det må være at skulle kæmpe for et barn, og frygter når vi engang vil til at planlægge lillesøster / eller -bror.. Denne gang kom det ret meget af sig selv

Held og lykke, jeg håber på en snarlig graviditet for jer !

Anmeld

19. september 2011

modesty

Jeg har en veninde som også havde meget uregelmæssig mens efter p-pille-stop, selvom hun aldrig havde problemer med mensen inden hun startede på p-piller. Selvom de piller man får i dag er meget mildere end tidligere, så er det altså ikke bare ingenting for kroppen. Det er et ret vildt indgreb at bremse kroppens naturlige cyklus. Jeg stoppede selv efter fire år og syntes det var helt fantastisk at kunne mærke min krop igen - også selvom det betød meget værre mens-smerter ;-)

Det skal nok falde på plads på et tidspunkt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.