Århh altså, hvor er jeg bare ked af, at jeg har taget p-piller i så lang tid (11 år). Jeg synes i bagkundsskabens klare lys, at det er utroligt, at lægerne er så friske til at udskrive p-piller til kvinder i alle aldre. Man har jo nærmest indtrykket af, at det er den naturligste ting i verden - lige indtil man stopper og gerne vil være gravid.
Jeg sidder her i dyb frustration over ikke at kende min krop. Jeg stoppede med p-pillerne i april og har siden da opnået en graviditet (i anden cyklus efter p-pille stop), men endte desværre i SA i 6. uge. Mine cyklusser siden p-pille stop har været mega lange og uregelmæssige. en på 40 dage, en på 36 dage og endnu en på omkring de 32 (husker det ikk præcist). Jeg har aldrig før mærket så meget til mens-smerter. Kun lidt milde smerter daene før og de første dage af menstruationen (men egentlig meget rart med en indikator på mens
)
Nu oplever jeg tit (og helt vilkårligt) menstruationslignende smerter. Hele eftermiddagen i går havde jeg for eksempel ondt i maven som op til mens, men jeg er kun på dag 20 i min cyklus.
Det er bare SÅ frustrerende at føle sig helt ude at trit med sin krop og ikke at ane, hvordan man skal tolke de forskellige symptomer, når man så gerne vil have en sund og rask baby, der har lyst til at bo i maven i de fulde 9 måneder.
Ihh... Bare lidt frustrationer fra min side. Hvis jeg får døtre, vil jeg helt klart råde dem til at benytte alternative præventionsformer end p-piller, når de når dertil!!!
og held og lykke til alle jer, der ligesom jeg ønsker at blive mor.
Anmeld