Julen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2011

Prinsessens'Mor<3

LauraLW skriver:

Jeg fik æren af at belutte hvor Vilma skal holde jul i år... det er første jul efter bruddet, og jeg synes det er drønhårdt!

Julen har altid betydet meget for mig, og jeg har altid forbundet den med varme, glæde og kærlighed... men nu tænker jeg tristhed og savn, for jeg har sagt til Thomas at han gerne må "få" denne jul. Det gør ondt! Men omvendt så skal jeg jo undvære hende på et eller andet tidspunkt, og jeg prøver at vise mig fra mit mest rummelige og gavmilde hjørne... men det gør stadig ondt!

Oveni melder der sig savnet af den der familie vi var sidste jul... og det gør også ondt...

Damn altså.

Hvordan gør I det?

på forhånd undskyld hvis nogle tænker at det er for langt ude og kan selvfølgelig ikke sætte mig ind i denne svære situation, men mig og kæresten har aftalt at hvis vi går fra hinanden (7-9-13) så skulle vi så vidt muligt holde jul samlet som den familie vi nu en gang er også for barnet/børnenes skyld..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

LauraLW

MaleneS2011baby<3 skriver:

på forhånd undskyld hvis nogle tænker at det er for langt ude og kan selvfølgelig ikke sætte mig ind i denne svære situation, men mig og kæresten har aftalt at hvis vi går fra hinanden (7-9-13) så skulle vi så vidt muligt holde jul samlet som den familie vi nu en gang er også for barnet/børnenes skyld..

Det er ikke for langt ude... slet ikke. Har tænkt det samme, men indtil videre har det ikke været aktuelt. Dog er vi begyndt at snakke bedre sammen, og vi har snakket om at det kunne være en mulighed - han afviser ikke ideen, men tænker nok lidt at der stadig er laaaaang tid til jul, og meget kan ske.

Anmeld

18. september 2011

LauraLW

Toshiba skriver:

det var så lidt - ved ikk om det er løsningen for dig - men det er for mig vigtigt vi holder jul med familie - gaver - julemad osv - så er datoen jo egentlig lige gyldig.. så her har vi altid gjort sådan

Det kan jeg sagtens følge dig i, og vil helt sikkert overveje om det kan være løsningen.

Anmeld

18. september 2011

Mor til L&S

LauraLW skriver:

Jeg fik æren af at belutte hvor Vilma skal holde jul i år... det er første jul efter bruddet, og jeg synes det er drønhårdt!

Julen har altid betydet meget for mig, og jeg har altid forbundet den med varme, glæde og kærlighed... men nu tænker jeg tristhed og savn, for jeg har sagt til Thomas at han gerne må "få" denne jul. Det gør ondt! Men omvendt så skal jeg jo undvære hende på et eller andet tidspunkt, og jeg prøver at vise mig fra mit mest rummelige og gavmilde hjørne... men det gør stadig ondt!

Oveni melder der sig savnet af den der familie vi var sidste jul... og det gør også ondt...

Damn altså.

Hvordan gør I det?

Puha - det må være hårdt

Er det slet ikke muligt at I kan holde jul sammen, så ingen af Jer skal undvære hende?? Eller duer det ikke?

Ihvertfald en  herfra--

Anmeld

18. september 2011

LauraLW

Mor til Liva skriver:

Puha - det må være hårdt

Er det slet ikke muligt at I kan holde jul sammen, så ingen af Jer skal undvære hende?? Eller duer det ikke?

Ihvertfald en  herfra--

Det er en ide vi snakker om - men tør ikke sætte næsen op efter det, for så ender det helt sikkert med skuffelse... men jeg ville elske det.

Anmeld

18. september 2011

Mor til L&S

LauraLW skriver:

Det er en ide vi snakker om - men tør ikke sætte næsen op efter det, for så ender det helt sikkert med skuffelse... men jeg ville elske det.

Håber I finder en god løsning for Jer alle 3

Anmeld

18. september 2011

Angelspot

Som skilsmissebarn, patchworkfamilie og nu bonusmor til to skønne børn (og med eget vellykket stykke familiebarn som ikke er delt), vil jeg komme med en lille en til andre forældre med delebørn.

Det er som lille barn, lidt ligegyldigt hvordan man gør i julen. Men så snart barnet bliver stort og gammelt nok, så er der mange ting som spiller ind. For mit eget vedkommende kan jeg fortælle, at jeg slet ikke syntes særlig godt om julen, den var alt for stressende. Jeg holdt jul d. 23 og d. 24 december, samt blev slæbt med til julefrokost i den ene familie d. 25. og igen den 26 i den anden familie. Og jeg sagde både til min mor og far at jeg gerne ville blive ved, for jeg vidste at hvis jeg sagde nej til den ene, så ville det såre rigtig meget. Men jeg havde aldrig tid til at nyde mine julegaver, fordi der var fart over feltet. Og jeg ville ikke gøre forskel på min far og mor, derfor holdt jeg to jule hvert eneste år, indtil jeg var 16 og ikke gad mere. Og til sidst fik jeg nok af julen og svor at hvis mine børn nogensinde blev dele børn, så ville jeg aldrig udsætte dem for to jule. For så har julen bare ikke den samme betydning mere til sidst og det er ærgeligt.

Nu er jeg bonusmor for to og vi har valgt at gøre det sådan, at de år vi ikke har børnene til jul, der har vi invteret bedsteforældrene over til frokost i en af de weekender i december hvor vi har dem og så deler vi julegaver ud der. Så har børnene tid til at lege med gaverne og kan glædes over de nye de får d. 24. Samt have tid til stille og roligt at fejre jul med den anden forældre uden at få dårlig samvittighed. Det er ikke jul at danse om juletræ to gange eller spise rigtig meget flæskesteg.

Så tænk over om to jule er for bøenens eller forældrenes skyld og husk at børn er rigtig loyale overfor begge forældre. Men vi kender alle vores børn bedst og ved selvfølgelig hvad der er bedst for dem, men hav alligevel min historie in mente

Anmeld

18. september 2011

LauraLW

Angelspot skriver:

Som skilsmissebarn, patchworkfamilie og nu bonusmor til to skønne børn (og med eget vellykket stykke familiebarn som ikke er delt), vil jeg komme med en lille en til andre forældre med delebørn.

Det er som lille barn, lidt ligegyldigt hvordan man gør i julen. Men så snart barnet bliver stort og gammelt nok, så er der mange ting som spiller ind. For mit eget vedkommende kan jeg fortælle, at jeg slet ikke syntes særlig godt om julen, den var alt for stressende. Jeg holdt jul d. 23 og d. 24 december, samt blev slæbt med til julefrokost i den ene familie d. 25. og igen den 26 i den anden familie. Og jeg sagde både til min mor og far at jeg gerne ville blive ved, for jeg vidste at hvis jeg sagde nej til den ene, så ville det såre rigtig meget. Men jeg havde aldrig tid til at nyde mine julegaver, fordi der var fart over feltet. Og jeg ville ikke gøre forskel på min far og mor, derfor holdt jeg to jule hvert eneste år, indtil jeg var 16 og ikke gad mere. Og til sidst fik jeg nok af julen og svor at hvis mine børn nogensinde blev dele børn, så ville jeg aldrig udsætte dem for to jule. For så har julen bare ikke den samme betydning mere til sidst og det er ærgeligt.

Nu er jeg bonusmor for to og vi har valgt at gøre det sådan, at de år vi ikke har børnene til jul, der har vi invteret bedsteforældrene over til frokost i en af de weekender i december hvor vi har dem og så deler vi julegaver ud der. Så har børnene tid til at lege med gaverne og kan glædes over de nye de får d. 24. Samt have tid til stille og roligt at fejre jul med den anden forældre uden at få dårlig samvittighed. Det er ikke jul at danse om juletræ to gange eller spise rigtig meget flæskesteg.

Så tænk over om to jule er for bøenens eller forældrenes skyld og husk at børn er rigtig loyale overfor begge forældre. Men vi kender alle vores børn bedst og ved selvfølgelig hvad der er bedst for dem, men hav alligevel min historie in mente

Tak for dit input! Helt sikkert værd at have med i overvejelserne...

Helt ærligt så ville jeg ønske at vi kunne holde julen sammen, selvom det måske ikke er realistisk. - så derfor skal jeg/vi helt sikkert overveje hvilke konsekvenser der kan være ved vores valg - for ja, er det for vores skyld eller for Vilmas....

Anmeld

18. september 2011

Angelspot

LauraLW skriver:

Tak for dit input! Helt sikkert værd at have med i overvejelserne...

Helt ærligt så ville jeg ønske at vi kunne holde julen sammen, selvom det måske ikke er realistisk. - så derfor skal jeg/vi helt sikkert overveje hvilke konsekvenser der kan være ved vores valg - for ja, er det for vores skyld eller for Vilmas....

Lige præcis

Det tror jeg også kunne være en skøn løsning hvis i ellers har det nogenlunde sammen. For børn mærker hurtigt om det er afslappende eller anstrengende for forældrene. Men det er da helt sikkert mest hyggeligt at have både sin far og mor juleaften, det ville jeg da gerne have prøvet

Held og lykke

Anmeld

18. september 2011

H+S Skjolgborg.

Damn altså.

Hvordan gør I det?

Med min stor søn som er 10 år nu.Der holdte vi jul sammen et par gange efter gik fra hinanden i juli 2004.Men så i marts 2007 fik han kæreste på så holde de jul med min søn alene det var lidt hårdt + min datter alene første gange hos sin far det år (de har ikke samme far) og det var min første jul uden begge min to børn ikke rart.Græde også nogle gange før det var gavetid.  Jeg have jo så en dejlige kæreste(fik ham den 26/7-2007) og ham holdt jeg jul med + hele hans famili. Ja og han gik så på knæ og fri for mig forand dem alle sammen(23 mennesker så )

Så for af savne børne var det også min bedste jul nogle siden uden børne  .

Jeg har så alle mine børn julaften i lige år og nytår i ulige år.Så nytår med børne i år.Tobias har jeg jo altid sammen med Steen da det er vores fællesbarn.Men syntes julen er være ind nytår ikke af have dem julen er øvøv. Men her får de julegave det år de er her også får de nytårsgave det andet år.Ind mange holder to jul osv syntes vi er forvirrene..

Tro ikke det forsvinder helt savne ville altid være der desværre..

Jeg holdt som lille selv jul 3 steder mor,far og familieplejen senere mor,far og skolehjemmet ikke rart og stressen syntes jeg.så med mine børn holde de kun en jul en nytår selvom de er delebørn.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.