Julen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2011

H+S Skjolgborg.

på forhånd undskyld hvis nogle tænker at det er for langt ude og kan selvfølgelig ikke sætte mig ind i denne svære situation, men mig og kæresten har aftalt at hvis vi går fra hinanden (7-9-13) så skulle vi så vidt muligt holde jul samlet som den familie vi nu en gang er også for barnet/børnenes skyld..

Sådan var det også med min stor søns far vi aftalte det også efter vi stille og rolig gik fra hinanden(meste mig fra ham) og den gik også  i 2004-2005-2006 men så fik han kæreste på i marts 2007 og jeg i juli 2007 og de var ikke med på iden om julen sådan.Og hvis ens kæreste ikke vil det og ens eks,s kæreste,s kæreste ikke vil det så blever man jo nødtil af finde en løsningen alle kan leve med.

Hvem siger din nye kæreste gider se på din eks en juleaften eller din eks,s kæreste nye kæreste vil det..

Man gå jo fra hianden af mere ind en grund ville jeg mene og skal jo vider i live også.

Ikke alle vil være med på den i det langeløb.

Så her holde vi jul med børne juleaften det år de er her også har vi sidste år lave det om til ikke af holde jul der den 23 dec men lave det om til de får nytårsgave det år de holder nytår her(jul gos deres far)(min bonus søn hos sin mor).

Jeg er så bare mega glad for af juleaften har vi alle 4 unger og nytår har vi så kun tobias og modsat år omvendt. Kunne ligeså vel være vi ikke have steens søn samme år som mine to børn.Men dejlig vi har dem samme år hver gang.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

eElak

Æv det er bare ikke sjovt. 

sidste jul var første jul efter bruddet... Der fik jeg knægten juleaften, og faren fik ham i juleferien - indtil nytårsaften, da han blev 30 år nytårsdag, dvs han skulle have lov til at fyre den max af med vennerne.

Synes det med jul er lidt svært. For vi er ikke specielt julemennesker nogle af os, og jeg har heller ingen steder decideret at holde jul.. Det har hans far dog - spørgsmålet er bare om han har lyst til at være der (han siger at han ikke vil).
Det er farens tur til at have sønnike i år, men har det mærkeligt med at knægten skulle holde jul med nogle mennesker, som han ser meget sjældent, og som faren nok et eller andet sted ikke ønsker at tale så meget med mere...

Så jeg håber lidt at jeg får knægten igen i år, og jeg så kan holde jul med ham sammen med min familie (som består af min far og min bror, og ikke er julede)...
Knægten skal være hos sin far nytårsaften i år - den del er dog fast ;-)

Men ja - kan godt forstå det går dig på - især hvis du har nogle traditioner i forhold til julen.  

Anmeld

18. september 2011

dorthemus

Puha...kram til dig

Anmeld

18. september 2011

Kløver

Står ikke i din situation men ville ikke gå uden en kæmpe krammer, og håber du alligevel får en dejlig jul

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

LauraLW skriver:

Det er ikke for langt ude... slet ikke. Har tænkt det samme, men indtil videre har det ikke været aktuelt. Dog er vi begyndt at snakke bedre sammen, og vi har snakket om at det kunne være en mulighed - han afviser ikke ideen, men tænker nok lidt at der stadig er laaaaang tid til jul, og meget kan ske.

ja nemlig, i kan jo sagtens nå og blive så gode venner at i bliver enige i at det er det eneste rigtige.. Så det kunne jo være dejligt for jer alle, og hvis han ikke afviser det nu, så mon ikke det er en mulighed, nu da der er lidt tid til jul?

Anmeld

19. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Henriettemortil4 skriver:

Sådan var det også med min stor søns far vi aftalte det også efter vi stille og rolig gik fra hinanden(meste mig fra ham) og den gik også  i 2004-2005-2006 men så fik han kæreste på i marts 2007 og jeg i juli 2007 og de var ikke med på iden om julen sådan.Og hvis ens kæreste ikke vil det og ens eks,s kæreste,s kæreste ikke vil det så blever man jo nødtil af finde en løsningen alle kan leve med.

Hvem siger din nye kæreste gider se på din eks en juleaften eller din eks,s kæreste nye kæreste vil det..

Man gå jo fra hianden af mere ind en grund ville jeg mene og skal jo vider i live også.

Ikke alle vil være med på den i det langeløb.

Så her holde vi jul med børne juleaften det år de er her også har vi sidste år lave det om til ikke af holde jul der den 23 dec men lave det om til de får nytårsgave det år de holder nytår her(jul gos deres far)(min bonus søn hos sin mor).

Jeg er så bare mega glad for af juleaften har vi alle 4 unger og nytår har vi så kun tobias og modsat år omvendt. Kunne ligeså vel være vi ikke have steens søn samme år som mine to børn.Men dejlig vi har dem samme år hver gang.

Henriette

ja men vil du så ikke sige du er glad for de 3 år i fik holdt det samlet? altså så man jo tage det andet når den tid kommer, men det var jo ikke situationen lige nu..

Men skønt i fandt ud af en god løsning..

Anmeld

19. september 2011

DortheSimonsen

Hejsa.

Puha, hvor jeg forstår dig!
Den første jul var min søn ved sin far- der var han kun 6 måneder.

Jeg valgte at han skulle hjem til sin far den første jul, for så næste jul ville det være meget sjovere for mig, at have ham.
Men det gjorde, for pokker hvor gjorde det ondt. Og jeg græd så meget da jeg afleverede ham. Og i år, skal han så hjem til sin far igen, og jeg frygter det allerede. Tror aldrig man vænner sig til det, desværre.
Men man er nødt til at prøve, at få det bedste ud af det!

Et stort kram til dig  

Anmeld

19. september 2011

tinasmor

Sender stort . Er heldgivis ikke enlig så kan ikke give et råd med på den konto, men vil sige, at det er rigtig fint at det virker som om I virkelig prøver at gøre det bedste for jeres datter. Nu ved jeg ikke hvor gl. hun er, men hvis det f.eks er hendes første eller anden jul, så ville jeg også lade manden få hende. Næste jul vil hun være meget mere "juleglad" fordi hun ved hvad det drejer sig om, og som du siger så SKAL du jo underalle omstændigheder miste et år med hende.

Min veninde har et godt forhold til sin ex og der kommer den som ikke har barnet juleaften forbi om formiddagen hvor de spiser en let morgenmad og barnet åbner de gaver som den forældre som ikke har barnet har købt. Denne tradition startede et par år efter skilsmissen hvor såret ikke var så åbent mere. Nu har de begge nye kærester og de er også med.

Anmeld

19. september 2011

Lisbeth85

Jeg har fået både jul og nytår, da vores søn kun er 14 mdr. til den tid. Så han har stadig brug for trygheden, som er mest hos mig pt. Næste år, er det så eksens tur og ja... så skiftes vi jo bare fremover. Den, som har julen, får nytåret året efter. Så hver anden jul og hver anden nytår til os. Håber dog meget på familieforøgelse inden julen 2012, så helt alene kommer jeg / vi ikke til at være  Men nu må vi se hvad der sker 

Juleaften er kun én dag i året, og man kan også nyde sine børn de 364 andre dag - også på specielle måder med traditioner eller bare lidt fingermaling... de stiller ikke så store krav i den alder

Anmeld

19. september 2011

LauraLW

DortheSimonsen skriver:

Hejsa.

Puha, hvor jeg forstår dig!
Den første jul var min søn ved sin far- der var han kun 6 måneder.

Jeg valgte at han skulle hjem til sin far den første jul, for så næste jul ville det være meget sjovere for mig, at have ham.
Men det gjorde, for pokker hvor gjorde det ondt. Og jeg græd så meget da jeg afleverede ham. Og i år, skal han så hjem til sin far igen, og jeg frygter det allerede. Tror aldrig man vænner sig til det, desværre.
Men man er nødt til at prøve, at få det bedste ud af det!

Et stort kram til dig  

Tak :-)

Ja, det er nemlig lige det... det kommer til at være rigtig svært, selvom jeg ved at hun får det super hyggeligt, men det gør det ikke mindre svært for mig at undvære hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.