Lortehumør!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2011

Frøken J.

Misselbek skriver:

..

Håber snart hun melder sin ankomst, og kommer ud så du kan få det godt igen, kan virkelig godt forstå du har det hårdt..

*Kæmpe kram*

Og måske du kan få en til at køre dig ind til byen næste uge? så du ikke også skal rende rundt og bekymre dig om det også. 

Tak søde Det er jo bare det, at det der lægebesøg tager jo kun en 10 minutter eller sådan.. Og så virker det bare så bøvlet at nogen skal holde fri bare for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Frøken J.

Leonora skriver:

Ihhhh jeg forstår din frustration... Jeg er fulde 37 idag og har det a h til. Kvalme, utilpashed, smerter i bevægelse og frem for alt rigtig dårlig nattesøvn :-(...
Og jo man bliver i dårligt humør. Synes også det er helt ok at man ik altid svæver på en lyserød graviditets sky.

Og så tror jeg det er kroppens måde at blive klar til fødsel på. At man er så træt af at være stor og tyk og hvad der følger med, så en smerte fuld ve fest er mere end velkommen.

Så dit dårlige humør er berigtiget og velkendt her hjemme også :-)
Det eneste du kan gøre er at bygge reden færdig og prøve at give din krop ro og fred til at blive fødsels moden.

Mange tanker fra mig :-)

Puha, føler også med dig så Det er bare af og til som om, at folk forventer man bare skal synes det hele er skægt, dejligt, romantisk, fantastisk og jeg ved ikke hvad. Men det er jo ikke altid en dans på røde roser. Det er dejligt hvis nogen synes det, men sådan kan vi jo ikke alle have det. Så dejligt med noget forståelse!

Jeg må få tiden til at gå med noget rengøring og huslige gøremål. Igen, igen, igen

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Dinsen skriver:

Sender dig bare et stort  

Tusind tak

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Nessie skriver:

Man må godt være i dårligt humør, så tæt på målet, og så alligevel så langt fra.

Du er jo også blevet "snydt", det havde næsten været bedre, hvis lægen ikke havde sagt noget, så havde du ikke sat forventningerne op.

Det positive er jo så, at du får en god nattesøvn, så du forhåbentlig er dejligt udhvilet når den lille endelig melder sin ankomst.

Bare sørg for at holde din mobil opladet, så du kan ringe efter en ambulance, hvis vandet går.
Og det kan da godt være at nogen kigger lidt mærkeligt på dig, hvis du smider dig ned, et eller andet tilfældigt sted, men de kan jo se at du er gravid, så de vil nok mere bekymre sig om dig.

Op med humøret, det hele skal nok gå, og lige pludselig er det tid til at få tømt prinsessens balsal

Tak for det! Og ja, hvis nu hun intet havde sagt.. Hun spurgte jo også ind til, om det lå til familien at føde før termin, og snakkede om, at nu måtte vi se om jeg overhovedet nåede næste aftale og sådan. Så håber man jo straks! Rigtig træls og frustrerende i høj grad...

Jeg tror også det med vandet.. Altså jeg har altid været typen der går op i, hvad andre tænker. Og også hvis det så sker i bussen.. Hvor pokker ligger man sig ned i bussen? Sådan en proppet Århus-bus. Puha nej, det tør keg slet ikke tænke på

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Øvøvøv, at der ikke sker mere. Kan virkelig godt forstå at du er i lortehumør! Især når man lige nåede at sætte forhåbningerne op, og håbede at hun i løbet af weekenden ville ud. Håber snart hun melder sin ankomst Men hey - i det mindste lader hun dig sove bedre osv, som du selv siger.. En ringe trøst - men måske en lille trøst

Kan du ikke få en veninde eller nogen til at tage med dig til lægen? Jeg gør selv brug af ALLE folk omkring mig, når jeg skal ud. Kan heller ikke gå nogle steder alene. Så ring til en ven, og bed om hjælp. Også for hyggens skyld - tiden går lidt hurigere når man er to

Og så til sidst - det er HELT okay at være i lortehumør! Tålmodigheden er brugt op, og man orker bare ikke mere. Kan så godt forstå dig!

Stort knus - og alle de spande vestøv jeg kan opdrive - herfra!

Tak for opmuntringen søde! Jeg synes også det er rart at få lov at sove igen. Om ikke andet er mine mentale batterier da ladet op til fødslen! Hvis så jeg ikke var så sulten hele tiden

Min mor er sød til at tage med, det samme med Laulund87. Men nu det her lægebesøg i næste uge, det er bare for at få checket blodtryk og urin, så det føles så bøvlet at nogen skal holde fri for at tage med til det. Men er meget bange for at tage bussen.. Altså det er jo kun for 10% at fødslen starter med vandet går, men alligevel...

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Kender det godt søde.. Oplevede jo TO GANGE at blive snydt for groft, den ene gang nåede vi endda at ringe rundt og fortælle at nu var det nu!

Husk nu at hvis du har brug for hjælp, eller mangler en til at tage med til noget, så giv besked ikke

Gud hvor frustrerende! Puha Og tak søde, det er sødt af dig. Det er bare så svært med det der lægebesøg næste uge, for dete r jo bare en lille ting, som tager måske 10 minutter. Jeg synes det er tåbeligt jeg skal det! Det er svangreambulatoriet der har bedt om det.. For at holde øje med, om jeg får SSF. På trods af, at de selv siger jeg INGEN tegn har på SSF! Intet i urinen, mine blodprøver i fredags var fine, ingen ødemer osv. - Og jeg skal jo op på svangre igen torsdag. Så hvorfor i alverden skal jeg tage til lægen bare for han kan sige det samme? At det ser fint ud. træls

Anmeld

18. september 2011

chael

Frøken J. skriver:

Har brug for opmuntring! Så lad mig med det samme sige, at jeg ikke har brug for kommentarer som "Du vidste hvad du gik ind til, da du blev gravid" eller "Du er jo ikke en gang nået til termin endnu" eller "Du kommer til at savne som du har det nu!". No no, opmuntring please..

Jeg er bare i så dårligt humør i dag. Det er naturligt at være utålmodig, når terminen nærmer sig, men jeg føler bare, at jeg trods alt kunne være mere tålmodig, hvis ikke min krop sendte så forbandet mange modningstegn.. Delvist afgående slimprop, anelse tegnblødning, regelmæssig veaktivitet sidst jeg fik kørt strimmel, osv. osv. osv.

Da jeg fik kørt strimmel fredag og jeg fik regelmæssige veer (eller noget der lignede) hver 6. minut, som gjorde seriøst naller, og lægen sagde der da tydeligvis var optræk til noget, så troede jeg virkelig, at der snart ville ske noget. Men nej! intet! Intet resten af weekenden..

Og synes mere og mere tegner på, at hun bare bliver derinde. Ved godt det lyder underligt at klage over, men har mindre ondt i kroppen og sover godt om natten igen. Som om hun tænker: "I og med jeg har tænkt mig at blive herinde til 42+0, så sørger jeg lige for du har det behageligt".

Og nu har jeg jo så fået den besked, at i og med hun står så højt over bækkenet, skal jeg ligger mig ned med det samme, hvis vandet går (og dette er ikke til debat! Det er det de har vurderet i mit tilfælde, ergo skal jeg self. ligge mig ned), og det betyder, at jeg ikke tør tage nogen steder hen alene.. Hvis nu det sker..

Skal fx til læge i næste uge, og jeg er pisse bange for at tage bussen ind til byen alene, for hvis nu vandet går..

Jeg synes bare ikke det er sjovt. Jow jow, der er nok også hormoner, men er bare så sur og ked af det i dag. Ved ikke hvordan jeg skal få tiden til at gå, når jeg dårligt nok tør forlade hjemmets fire vægge

Opmuntring søges!

Ps. Ved godt nogen har det værre end mig, men derfor har man jo lov at være træt af sin situation.

Jeg har haft plukveer, de sidste 3 uger, hvis ikke mere, som niver godt til. De kommer og bliver reglmæssige og der er masser af murren i maven, men ikke noget der nogensinde bliver til noget.

Så jeg kender alt til det. Og med de smerter der kommer, der syntes jeg snart heller ikke det er sjovt mere.

Nu må det godt snart være enten eller og alle de snydeveer.

Min slimprop er også røget, men den tager jeg ikke som det store tegn. Og så render jeg på toilettet konstant.

Min mor tror det bliver i denne uge vi går ind i, jeg er nu ikke selv helt med på den, men er ved at være træt af alle de smerter.

SÅ jeg kender alt til det. Og det her er trods alt min 3. Men alle 3 forløb har været vidt forskellige.

Med min datter gik jeg til 40+6 og var ikke det mindste utålmodig eller besværet.

Med min søn, blev jeg sat igang 38+0 og nåede ikke rigtig at blive færdig med den sidste del af graviditeten. Men heller ingen smerter, eller komplikationer, ud over leverkløe.

Og så er der denne gang, som jo så er drille fødslen. Men trøster mig selv med at de er med til modne

Håber det var opmuntring nok for dig at vide, du er ikke alene

*Camilla 38+4

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

Kæmpe kram! Det er i den grad fortjent. Det er bare mega benhårdt at være højgravid - basta. Alle der har prøvet det burde få en medalje og massage af en lækker mand min. en gang om dagen. Og lige pludselig er det slut - du får prinsessen i armene, glemmer al elendigheden og kommer endda til at savne din store mave (well... Måske mest den fra 2. trimester hvor den stadig var nogenlunde praktisk og til at komme omkring med). KRAM herfra

Tusind tak for krammet! Det bliver underligt ikke at have maven mere, men vidunderligt at have hende i mine arme!

Anmeld

18. september 2011

Frøken J.

Krussedulle skriver:

Øv hvor er det bare træls! .... Min modningsprocess varede 5 meget lange uger!! :-O ... Og jeg havde det præcis som dig, til sidst! Godt nok stod lillemanden fast.. Den eneste opmuntring jeg kan give er, at hvis du nu skulle gå til termin uden der sker noget, så ved du også at herefter går der max 14 dage før du ser din prinsesse .... Det fik jeg selv afvide (fødte 41+4) .... Og så selvfølgelig sende en masse ve-støv og knus!

Tak for opmuntringen! Det er godt nok også en lang proces du var gennem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.