Til jer med bækkenløsning - om fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Diana...

Altså jeg havde SLEM bækkenløsning jeg gik med krykker når jeg skulle gå og var tæt på at komme ind i kørestol da jeg skulle føde og jeg fik at vide af min jm at det overhoved ikke kunne påvirke fødslen! 

Jeg havde den bedste fødsel man kunne tænke sig! Jeg lå ikke så meget på briksen det kunne jeg ikke holde ud jeg var i kar og ellers kan man stå og de har bolde som man kan side og snurre rundt på når man får veer og de er super gode til dem som har bækkenløsning! Det eneste tidspunk jeg var på briks var da jeg fik presseveer og der skulle jeg op ligge da jeg havde vedrop i! 

Efter fødslen kunne jeg mærke det og har skulle træne det stille og roligt op og kan stadig en sjælden gang i mellem mærke det hvis jeg kommer til at løfte forkert fx. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Det sætter jeg min lid til Håber at få lov til at føde selv - i hvert fald i første omgang

Det er nemlig fordi min krop er så belastet i forvejen, at de begyndte at tale om et kejsersnit. Men nu må vi se Er spændt på hvad jordemoderen siger i morgen. Vil bare rigtig gerne have oplevelsen af at føde selv. Især nu, hvor bækkenet driller så meget, at jeg ved slet ikke om jeg tør blive gravid igen..

Nu må vi se Man skal heller ikke tage sorgerne på forskud.

Nej bestemt ikke.

Når nu alt det her er overstået og du er tilbage til normalen igen, har fået mens og al den slags..så prøv at lægge mærke til om du bliver påvirket i bækkenet omkring menses..det er der nemlig nogle kvinder der gør. Det skyldes at de fortsat frigiver det hormon, som skal løsne bækkenmuskilaturen op til fødslen og som netop giver bækkenløsning, når de skal have mens.
Det gør jeg nemlig selv, og jeg "samler" lidt på de piger, for at danne mig et indtryk af, hvor mange vi er.

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Jeg er også på krykker, og det er hammer irriterende.. Men de hjælper mig sådan at jeg lige kan klare at komme til lægen, og til svømning oppe i fysioterapien på sygehuset. Så de er nu gode nok at have

Er rigtig glad for at høre at du havde en så god fødsel! Det letter en hel del at høre, at det sagtens kan lade sig gøre

Det, som de tænker på i forhold til min fødsel er, at jeg er så udmattet.. Jeg har ikke sovet i laang tid, og går og er "halv-syg" hele tiden, af udmattelse. Det er jo hårdt at have så ondt hele tiden. Men det ved du desværre alt om. Men de tænker om jeg overhovedet kan klare en fødsel

Træls at du stadig kan mærke det, men sådan er det vel bare. Man vænner sig vel til det?

Diana... skriver:

Altså jeg havde SLEM bækkenløsning jeg gik med krykker når jeg skulle gå og var tæt på at komme ind i kørestol da jeg skulle føde og jeg fik at vide af min jm at det overhoved ikke kunne påvirke fødslen! 

Jeg havde den bedste fødsel man kunne tænke sig! Jeg lå ikke så meget på briksen det kunne jeg ikke holde ud jeg var i kar og ellers kan man stå og de har bolde som man kan side og snurre rundt på når man får veer og de er super gode til dem som har bækkenløsning! Det eneste tidspunk jeg var på briks var da jeg fik presseveer og der skulle jeg op ligge da jeg havde vedrop i! 

Efter fødslen kunne jeg mærke det og har skulle træne det stille og roligt op og kan stadig en sjælden gang i mellem mærke det hvis jeg kommer til at løfte forkert fx. 

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Ja, det vil jeg huske at lægge mærke til! Håber dog at jeg slipper helt for noget som helst drilleri i bækkenet

Er det så "kun" op til mens, at du er plaget af det?

SussieThyssen skriver:

Nej bestemt ikke.

Når nu alt det her er overstået og du er tilbage til normalen igen, har fået mens og al den slags..så prøv at lægge mærke til om du bliver påvirket i bækkenet omkring menses..det er der nemlig nogle kvinder der gør. Det skyldes at de fortsat frigiver det hormon, som skal løsne bækkenmuskilaturen op til fødslen og som netop giver bækkenløsning, når de skal have mens.
Det gør jeg nemlig selv, og jeg "samler" lidt på de piger, for at danne mig et indtryk af, hvor mange vi er.

Anmeld

26. september 2011

Taniakb

Madam Blå skriver:

Tak skal du have Jeg håber at kunne gå indtil uge 38. Så burde hun være klar til at sige hej til verden. Og der er jo ikke så længe til jeg er i uge 38.. Er 33+4, så det er lige til at overskue.

Er så spændt på at høre, hvad jordemoderen siger i morgen. Og også ret nervøs. Har efterhånden affundet mig med at skulle sættes i gang, og glædermig rigtig meget til at få en dato at se frem til. For det er godt nok hårdt efterhånden.. Tror det ville se en del lysere ud for mig, hvis jeg havde en bestemt dag at se frem til

Puha.. Det er da også en hård omgang. Dagene er lange når man har det sådan og man ikke rigtig kan foretage sig noget, men håber det bliver nemmere hvis du får en dato. Så har man da noget at tælle ned til..

Hvor jeg dog krydser fingre for at du får en dato og ikke at du skal gå 40 (måske 42) uger ud..

Hvordan har du det med kejsnersnit hvis det kom til det stykke ?

Anmeld

26. september 2011

Tona

SussieThyssen skriver:

Nej bestemt ikke.

Så kan du skrive mig på listen, for sådan har jeg det nemlig også med mit bækken

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Ja, jeg håber også at det bliver nemmere hvis jeg får en dato Tror at det ville være godt at kunne se frem til. For puha - hvis jeg skal gå så længe over.. Synes det ville være lidt unfair ikke at skåne mig for det sidste, hvis lillepigen ellers er klar til at se verdenen. Ikke fordi at de skal sætte mig i gang bare fordi - men fordi det er så hårdt efterhånden, at jeg er bange for at ende helt nede i kulkælderen, og så ikke kunne komme op igen og være en god mor.

Håber ikke på et kejsersnit. Vil så gerne gå i fødsels helt af mig selv, og helt naturligt. Men vil for alt i verden undgå at få et kejsersnit. Men skulle det ende med det, så er det helt ok Lægerne gør det jo af en grund.

Taniakb skriver:

Puha.. Det er da også en hård omgang. Dagene er lange når man har det sådan og man ikke rigtig kan foretage sig noget, men håber det bliver nemmere hvis du får en dato. Så har man da noget at tælle ned til..

Hvor jeg dog krydser fingre for at du får en dato og ikke at du skal gå 40 (måske 42) uger ud..

Hvordan har du det med kejsnersnit hvis det kom til det stykke ?

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Ja, det vil jeg huske at lægge mærke til! Håber dog at jeg slipper helt for noget som helst drilleri i bækkenet

Er det så "kun" op til mens, at du er plaget af det?

Nej desværre ikke...frigørelsen af hormonet blødgjorde mit bækken gennem årene, så jeg til sidst fik et bækkenskred og er nu delvist invalideret.
Jeg har kroniske smerter, kan kun gå korte distancer, og i det hele taget lave meget lidt.
jeg blev godkendt til flexjob i marts sidste år, men er sygemeldt igen pga smerter i leddene, så nu er man begyndt at tale om pension..men nu får vi se.

Anmeld

26. september 2011

Diana...

Madam Blå skriver:

Jeg er også på krykker, og det er hammer irriterende.. Men de hjælper mig sådan at jeg lige kan klare at komme til lægen, og til svømning oppe i fysioterapien på sygehuset. Så de er nu gode nok at have

Er rigtig glad for at høre at du havde en så god fødsel! Det letter en hel del at høre, at det sagtens kan lade sig gøre

Det, som de tænker på i forhold til min fødsel er, at jeg er så udmattet.. Jeg har ikke sovet i laang tid, og går og er "halv-syg" hele tiden, af udmattelse. Det er jo hårdt at have så ondt hele tiden. Men det ved du desværre alt om. Men de tænker om jeg overhovedet kan klare en fødsel

Træls at du stadig kan mærke det, men sådan er det vel bare. Man vænner sig vel til det?

Ja det er så træls men jeg var syg på alle tænklige måder men ud fra min første fødsel mente de bestemt at føde normalt ville være bedst for mig fordi jeg er en lyn føder og ganske rigtig det tog kun 35 min fra første rigtige ve så var hun ude. 

Jeg har ikke meget ond og det er noget man kan træne væk hos en fys men jeg har simpelthen ikke råd til den hjælp og når det ikke er noget der genere mig mere så er det ok. Men det er vigtig at efter du føder at du ikke bare tror du er fit for fejt for selv om det ikke gør lige så ond mere så skal du stadig passe på de og lade det komme ordentligt på plads. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Amandas-mor skriver:

Så kan du skrive mig på listen, for sådan har jeg det nemlig også med mit bækken

Det er bare SÅ irriterende, er det ikke?

Pas rigtigt godt på dig selv så.

Jeg har fået at vide at det skulle klinge af efter overgangsalderen, så det ser jeg frem til..og jeg kan også mærke at gennem det sidste halve år så har jeg faktisk også langt færre smerter når jeg får mens, nu hvor jeg er 52 og jeg er begyndt gradvist at forandre mig hormonalt

Så jeg ser frem til ikke at skulle gå rundt der og "knalde bækkenet  ned i gulvet" engang om måneden, sådan som det ellers har føltes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.