Til jer med bækkenløsning - om fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

kirsten35

Hejsa

Synes at du skal vælge et kejsersnit, da du kan komme til at bøvle med BL i mange år bagefter (gjorde/gør jeg) - der er 6 år ml mine guldklumper pga BL. fik kejsersnit 3 uger før tid og nu 4md efter går det godt - bedre end ved 1 alm. fødsel.

bare min mening - BL er ikke noget at spøge med.

held og lykke til dig

Tjek evt. hjemmeside for foreningen for bækkenløsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

Tut

Jeg havde bækkenløsning med begge unger.

1. gang blev jeg sygemeldt i 20. uge og fødte normalt.

2. gang var det meget værre - det var ikke en planlagt gravidetet, og jeg fik ondt i bækkenet inden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg blev fuldtidssygemeldt i 6. uge og hele graviditeten - jeg kunne næsten ikke gå til sidst, og blev derfor sat igang 9 dage før termin. Jeg fødte normalt, og det var ikke et problem - men jeg fødte også lynhurtigt (2 timer og 16 min fra de tog vandet og jeg fik veer til hun var ude)  så jeg lå ikke så længe på fødelejet.

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

kirsten35 skriver:

Hejsa

Synes at du skal vælge et kejsersnit, da du kan komme til at bøvle med BL i mange år bagefter (gjorde/gør jeg) - der er 6 år ml mine guldklumper pga BL. fik kejsersnit 3 uger før tid og nu 4md efter går det godt - bedre end ved 1 alm. fødsel.

bare min mening - BL er ikke noget at spøge med.

held og lykke til dig

Tjek evt. hjemmeside for foreningen for bækkenløsning.

Jeg skal til jordemoder i morgen, og tale med hende om det. Vil helt klart have dine erfaringer i baghovedet

Og jeg vil da tjekke den hjemmeside ud - vidste ikke den fandtes Mange tak!

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Tut skriver:

Jeg havde bækkenløsning med begge unger.

1. gang blev jeg sygemeldt i 20. uge og fødte normalt.

2. gang var det meget værre - det var ikke en planlagt gravidetet, og jeg fik ondt i bækkenet inden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg blev fuldtidssygemeldt i 6. uge og hele graviditeten - jeg kunne næsten ikke gå til sidst, og blev derfor sat igang 9 dage før termin. Jeg fødte normalt, og det var ikke et problem - men jeg fødte også lynhurtigt (2 timer og 16 min fra de tog vandet og jeg fik veer til hun var ude)  så jeg lå ikke så længe på fødelejet.

Din anden graviditet lyder som min. Havde dårlig testet positiv før jeg havde ondt i bækkenet Og er nu på krykker, ellers kan jeg ingen steder komme. Jeg har heldigvis ikke børn i forvejen at tage mig af. Beundrer dig at du har kunnet tage dig af den første, med så slem bækkenløsning!

Var det planlagt at sætte dig i gang før termin? Som man er ved at planlægge med mig.

Waow en lynfødsel Dejligt at du ikke "nåede" at blive generet af fødelejet. Hvordan var det med den første? Var det da slemt at ligge der?

Anmeld

26. september 2011

Sommersko

Madam Blå skriver:

Nej bækkenløsning er ikke sjov - det ved du vist alt om, hvis du har haft det to gange.

Min er slemefterhånden, og har haft det så længe at nu orker jeg ikke mere. Men havde da satset på, at jeg kunne føde selv. Håber jeg også at jeg kan, for som du siger, normalt kan man godt føde selvom man har bækkenløsning Skal til jordemoder i morgen og tale med hende om det. Håber på at få noget mere afklaring omkring det.

Ja, det vigtiste er, at hun kommer godt til verden og hvis lægerne mener at et kejsersnit er bedst, så er det den vej, jeg vælger. Men hååber at jeg får lov til at føde normalt

Det kan jeg godt forstå. krydser fingre for dig.

Jeg har heldigvis ikke døjet med noget bagefter. Første gang der 14 dage, så var det helt væk, her anden gang gik der vel et par måneder, før jeg synes jeg ikke mærkede noget til det længere, og nu (snart 5 måneder efter ) mærker jeg ingenting.

Anmeld

26. september 2011

Benjamins'mor

Madam Blå skriver:

Det var også længe at gå, når du havde så slem bækkenløsning. Men vildt fedt, at den forsvandt så hurtigt Du har ingen mén eller noget nu?

Det er så dejligt at høre, at man faktisk slipper af med den dumme bækkenløsning umiddelbart efter fødslen Det giver lidt håb til mig, der helt har glemt hvordan det er ikke at have BL.

Altså, jeg får meget ondt i lænden hvis jeg fx. står og skræller kartofler. Men så tager jeg bare en stol hen til vasken.

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

A.S. skriver:

Det kan jeg godt forstå. krydser fingre for dig.

Jeg har heldigvis ikke døjet med noget bagefter. Første gang der 14 dage, så var det helt væk, her anden gang gik der vel et par måneder, før jeg synes jeg ikke mærkede noget til det længere, og nu (snart 5 måneder efter ) mærker jeg ingenting.

Tak skal du have

hvor er det bare fedt at høre, at det faktisk forsvinder igen Det giver lidt håb, synes jeg. Og super at du ingen mén har efter det!

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

benjamins'mor skriver:

Altså, jeg får meget ondt i lænden hvis jeg fx. står og skræller kartofler. Men så tager jeg bare en stol hen til vasken.

Ja, okay - det er til at klare Men irriterende at du skal skal døje med det.. Håber det en dag forsvinder helt

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Har virkelig brug for at høre jeres erfaringer om dette.

Jeg skal forhåbentlig sættes i gang før tid, da min BL er så ond så ond.. Men nu har to læger sagt, at vi lige må vurdere om jeg overhoveder kan klare en fødsel... Er VIIILDT bange for at de ender med at planlægge et kejsersnit til mig! Er det ikke noget med, at adrenalinen pumper så meget i kroppen, at man kan klare meget mere, end man egentlig kan.. Altså at man kommer i gennem en fødsel, selvom man egentlig ikke burde kunne?

Jer med BL - hvordan gik jeres fødsel? Kan man vende sig på den der briks undervejs, eller måtte manden og andre vende jer?

Bonus-info: Jeg skal højst sandsynligt sættes i gang, så snart lillepigen er klar til at sige hej til verden, da jeg vågner min. en gang i timen af smerter i bækkenet. Får stærke smertestillende, og ikke engang det hjælper særlig meget. Jeg er efterhånden så handicappet at min kæreste ikke kan få sig selv til at tage i skole, fordi han ved, at jeg ikke kan rejse mig, eller vende mig uden hans hjælp.. Øv hvor jeg hader at være gravid!

Nogen med en lignende historie, der vil dele deres erfaring?

Åhh din lille stakkel.
ja det er hårdt.

Nogle havner endda i en kørestol pga bækkenløsning, og det er ikke spor sjovt.

Omkring mig selv, kan jeg sige, at mine fødsler gik fint. Ja det gjorde da nas, men jeg havde nu så travlt med at føde, at jeg ikke tænkte særligt over det, og jeg fik de hjælpende hænder jeg skulle bruge under fødslerne, til at vende mig m.v.

Men jeg fandt faktisk ud af, at det var bedst at føde stående, og så få en tværstang at holde i.
Til sidst blev jeg dog lagt på briks med benene i bøjler, men jordemoderen sørgede for at der var god støtte, så mine ben ikke blev spredt for meget, og derved belastede bækkenet.

Efter fødslen er det vigtigt at du snakker med lægen/sygehuset om at få øvelser af en fysioterapeut så du kan genoptræne bækkenet, så du ikke får mén af det senere i livet, sådan som jeg.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Åhh din lille stakkel.
ja det er hårdt.

Nogle havner endda i en kørestol pga bækkenløsning, og det er ikke spor sjovt.

Omkring mig selv, kan jeg sige, at mine fødsler gik fint. Ja det gjorde da nas, men jeg havde nu så travlt med at føde, at jeg ikke tænkte særligt over det, og jeg fik de hjælpende hænder jeg skulle bruge under fødslerne, til at vende mig m.v.

Men jeg fandt faktisk ud af, at det var bedst at føde stående, og så få en tværstang at holde i.
Til sidst blev jeg dog lagt på briks med benene i bøjler, men jordemoderen sørgede for at der var god støtte, så mine ben ikke blev spredt for meget, og derved belastede bækkenet.

Efter fødslen er det vigtigt at du snakker med lægen/sygehuset om at få øvelser af en fysioterapeut så du kan genoptræne bækkenet, så du ikke får mén af det senere i livet, sådan som jeg.

Kærligst
Sussie

Ja, bækkenløsning er simpelthen et af graviditetens ondeste følgesvende!

Godt at høre, at man kan med lidt hjælp fra andre Jeg er bare så bekymret for, om jeg er for udmattet tilat kunne klare en fødsel. Håber at man får det der helt vilde adrenalin-sus, så man klarer det. Men er meget nervøs for, at min krop simpelthen er for udmattet efter tre måneder uden rigtig søvn..

Men vil helt klart huske på din erfaring, med at føde stående. Måske det kan hjælpe mig også

Jeg er heldigvis tilknyttet fysioterapien på sygehuset allerede, og der kan jeg gå på sådan nogle genoptræningshold for "ofre" for bækkenløsning

Er rigtig ked af at høre at du stadig døjer med det! Det er simpelthen så træls..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.