Madam Blå skriver:
Har virkelig brug for at høre jeres erfaringer om dette.
Jeg skal forhåbentlig sættes i gang før tid, da min BL er så ond så ond.. Men nu har to læger sagt, at vi lige må vurdere om jeg overhoveder kan klare en fødsel... Er VIIILDT bange for at de ender med at planlægge et kejsersnit til mig! Er det ikke noget med, at adrenalinen pumper så meget i kroppen, at man kan klare meget mere, end man egentlig kan.. Altså at man kommer i gennem en fødsel, selvom man egentlig ikke burde kunne?
Jer med BL - hvordan gik jeres fødsel?
Kan man vende sig på den der briks undervejs, eller måtte manden og andre vende jer?
Bonus-info: Jeg skal højst sandsynligt sættes i gang, så snart lillepigen er klar til at sige hej til verden, da jeg vågner min. en gang i timen af smerter i bækkenet. Får stærke smertestillende, og ikke engang det hjælper særlig meget. Jeg er efterhånden så handicappet at min kæreste ikke kan få sig selv til at tage i skole, fordi han ved, at jeg ikke kan rejse mig, eller vende mig uden hans hjælp.. Øv hvor jeg hader at være gravid!
Nogen med en lignende historie, der vil dele deres erfaring? 

Åhh din lille stakkel.
ja det er hårdt.
Nogle havner endda i en kørestol pga bækkenløsning, og det er ikke spor sjovt.
Omkring mig selv, kan jeg sige, at mine fødsler gik fint. Ja det gjorde da nas, men jeg havde nu så travlt med at føde, at jeg ikke tænkte særligt over det, og jeg fik de hjælpende hænder jeg skulle bruge under fødslerne, til at vende mig m.v.
Men jeg fandt faktisk ud af, at det var bedst at føde stående, og så få en tværstang at holde i.
Til sidst blev jeg dog lagt på briks med benene i bøjler, men jordemoderen sørgede for at der var god støtte, så mine ben ikke blev spredt for meget, og derved belastede bækkenet.
Efter fødslen er det vigtigt at du snakker med lægen/sygehuset om at få øvelser af en fysioterapeut så du kan genoptræne bækkenet, så du ikke får mén af det senere i livet, sådan som jeg.

Kærligst
Sussie