Til jer med bækkenløsning - om fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

Mille83

Madam Blå skriver:

Har virkelig brug for at høre jeres erfaringer om dette.

Jeg skal forhåbentlig sættes i gang før tid, da min BL er så ond så ond.. Men nu har to læger sagt, at vi lige må vurdere om jeg overhoveder kan klare en fødsel... Er VIIILDT bange for at de ender med at planlægge et kejsersnit til mig! Er det ikke noget med, at adrenalinen pumper så meget i kroppen, at man kan klare meget mere, end man egentlig kan.. Altså at man kommer i gennem en fødsel, selvom man egentlig ikke burde kunne?

Jer med BL - hvordan gik jeres fødsel? Kan man vende sig på den der briks undervejs, eller måtte manden og andre vende jer?

Bonus-info: Jeg skal højst sandsynligt sættes i gang, så snart lillepigen er klar til at sige hej til verden, da jeg vågner min. en gang i timen af smerter i bækkenet. Får stærke smertestillende, og ikke engang det hjælper særlig meget. Jeg er efterhånden så handicappet at min kæreste ikke kan få sig selv til at tage i skole, fordi han ved, at jeg ikke kan rejse mig, eller vende mig uden hans hjælp.. Øv hvor jeg hader at være gravid!

Nogen med en lignende historie, der vil dele deres erfaring?

Hej 

Jeg havde BL og var sengeliggende ca de sidste 6 uger af min graviditet. 

Jeg var ved jordemoder i uge 38 for at få tid til igangsættelse også viste det sig jeg var 2 cm åben, så igangsættelsen blev aflyst. 

Jeg fødte om aftenene, med stor hjælp fra kæreste og jordemoder, kunne ikke vende mig eller holde mine egne ben når jeg pressede, så de hjalp mig. De snakkede aldrig om kejsersnit....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

SussieThyssen

Madam Blå skriver:

Ja, bækkenløsning er simpelthen et af graviditetens ondeste følgesvende!

Godt at høre, at man kan med lidt hjælp fra andre Jeg er bare så bekymret for, om jeg er for udmattet tilat kunne klare en fødsel. Håber at man får det der helt vilde adrenalin-sus, så man klarer det. Men er meget nervøs for, at min krop simpelthen er for udmattet efter tre måneder uden rigtig søvn..

Men vil helt klart huske på din erfaring, med at føde stående. Måske det kan hjælpe mig også

Jeg er heldigvis tilknyttet fysioterapien på sygehuset allerede, og der kan jeg gå på sådan nogle genoptræningshold for "ofre" for bækkenløsning

Er rigtig ked af at høre at du stadig døjer med det! Det er simpelthen så træls..

Man kan mere end man tror, når først det begynder

Men..skulle du havne i et kejsersnit, så er det altså ikke så slemt.
Jeg fik min den sidste ved kejsersnit, og det var en kæmpe befrielse bare at kunne lade andre "gøre arbejdet" for mig og for min hårdt belastede krop.
Og bagefter...der var det bare ti gange bedre end at have født selv

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Mille83 skriver:

Hej 

Jeg havde BL og var sengeliggende ca de sidste 6 uger af min graviditet. 

Jeg var ved jordemoder i uge 38 for at få tid til igangsættelse også viste det sig jeg var 2 cm åben, så igangsættelsen blev aflyst. 

Jeg fødte om aftenene, med stor hjælp fra kæreste og jordemoder, kunne ikke vende mig eller holde mine egne ben når jeg pressede, så de hjalp mig. De snakkede aldrig om kejsersnit....

Hvor dejligt at du faktisk var åben Så slap du for alle de piller osv. Og godt at kæresten og jordemoderen hjalp dig undervejs. Her vil jeg have både min kæreste og min mor med - så må de holdemine ben, hvis det er det, der skal til

Håber heller ikke jordemoderen taler om kejsersnit i morgen.. Det vil jeg for alt i verden undgå. Så håber at jeg kan føde selv. Det er rart at høre, at alle i andre har klaret det - så tænker jeg, at jeg også kan

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Man kan mere end man tror, når først det begynder

Men..skulle du havne i et kejsersnit, så er det altså ikke så slemt.
Jeg fik min den sidste ved kejsersnit, og det var en kæmpe befrielse bare at kunne lade andre "gøre arbejdet" for mig og for min hårdt belastede krop.
Og bagefter...der var det bare ti gange bedre end at have født selv

Det sætter jeg min lid til Håber at få lov til at føde selv - i hvert fald i første omgang

Det er nemlig fordi min krop er så belastet i forvejen, at de begyndte at tale om et kejsersnit. Men nu må vi se Er spændt på hvad jordemoderen siger i morgen. Vil bare rigtig gerne have oplevelsen af at føde selv. Især nu, hvor bækkenet driller så meget, at jeg ved slet ikke om jeg tør blive gravid igen..

Nu må vi se Man skal heller ikke tage sorgerne på forskud.

Anmeld

26. september 2011

Taniakb

Jeg håber sådan for dig at hun snart kommer ud..

Anmeld

26. september 2011

Mille83

Madam Blå skriver:

Hvor dejligt at du faktisk var åben Så slap du for alle de piller osv. Og godt at kæresten og jordemoderen hjalp dig undervejs. Her vil jeg have både min kæreste og min mor med - så må de holdemine ben, hvis det er det, der skal til

Håber heller ikke jordemoderen taler om kejsersnit i morgen.. Det vil jeg for alt i verden undgå. Så håber at jeg kan føde selv. Det er rart at høre, at alle i andre har klaret det - så tænker jeg, at jeg også kan

Selvfølgelig kan du selv, det tror jeg 

Men godt du har nogen med til og holde dine ben, for det kan blive nødvendigt...

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Taniakb skriver:

Jeg håber sådan for dig at hun snart kommer ud..

Tak skal du have Jeg håber at kunne gå indtil uge 38. Så burde hun være klar til at sige hej til verden. Og der er jo ikke så længe til jeg er i uge 38.. Er 33+4, så det er lige til at overskue.

Er så spændt på at høre, hvad jordemoderen siger i morgen. Og også ret nervøs. Har efterhånden affundet mig med at skulle sættes i gang, og glædermig rigtig meget til at få en dato at se frem til. For det er godt nok hårdt efterhånden.. Tror det ville se en del lysere ud for mig, hvis jeg havde en bestemt dag at se frem til

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Mille83 skriver:

Selvfølgelig kan du selv, det tror jeg 

Men godt du har nogen med til og holde dine ben, for det kan blive nødvendigt...

Mange tak - det tror jeg også selv Og hver der er vilje, er der vej

Ja, tænker også at det er rigtig fint at have to med. En til hvert ben jo

Anmeld

26. september 2011

Mille83

Madam Blå skriver:

Mange tak - det tror jeg også selv Og hver der er vilje, er der vej

Ja, tænker også at det er rigtig fint at have to med. En til hvert ben jo

Hehe ja også er der også jordemoderen hvis hun er hjælpsom...

Anmeld

26. september 2011

Madam Blå

Mille83 skriver:

Hehe ja også er der også jordemoderen hvis hun er hjælpsom...

Ja, det er jo det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.